• Aceasta este cea mai mare tranzacţie realizată până în prezent de "BBC Worldwide", chiar dacă valoarea sa nu a fost dezvăluită
"British Broadcasting" Corp. (BBC), prin "BBC Worldwide", cumpără o cotă de 75% din editura "Lonely Planet" din Australia, urmând să-şi extindă ofertele de ghiduri de călătorie prin intermediul televiziunii şi al Internetului. Preţul tranzacţiei nu a fost făcut public, însă persoane apropiate afacerii spun că BBC a plătit mai puţin de jumătate din limita sa anuală de împrumut, 350 de milioane de lire sterline (716 milioane de dolari). Fondatorii "Lonely Planet", Tony şi Maureen Wheeler, vor deţine, în continuare, 25% din editură.
BBC plănuieşte să extindă site-urile web Lonely Planet şi să realizeze mai multe show-uri TV în baza informaţilor din ghidurile amintite, susţine John Smith, director executiv al "BBC Worldwide", divizia comercială a BBC. În opinia sa, "alţii au realizat lucruri mai bune pe Internet decât a făcut
Potrivit cifrelor companiei de cercetare "comScore", site-urile web ale "Lonely Planet", companie fondată în 1972, au 4,3 milioane de vizitatori lunar, faţă de cei de 30 de milioane ai "TripAdvisor.com", site de top în domeniu.
Pentru "BBC Worldwide", achiziţia "Lonely Planet" continuă strategia de expansiune a produselor pe care le oferă prin diverse canale. "BBC Worldwide" publică o varietate de reviste şi operează 18 staţii TV la nivel mondial, inclusiv BBC America şi BBC World în SUA. "BBC Worldwide" a realizat un profit net de 70,5 milioane de lire sterline în anul fiscal încheiat la data de 30 martie, la vânzări de 810 milioane de lire.
Achiziţia cotei de 75% din "Lonely Planet" pare să fie prima dintr-o serie de preluări şi, până în prezent, este cea mai mare realizată de "BBC Worldwide", chiar dacă valoarea tranzacţiei nu a fost făcută publică.
John Smith declară că "BBC Worldwide" are, încă, "resurse enorme de cheltuit", urmărind să-şi extindă operaţiunile îndeosebi în SUA, Australia şi India.