DHL, cel mai mare furnizor mondial de servicii de logistică, nu are în plan vreo achiziţie majoră, concentrându-se pe dezvoltarea internă, respectiv pe consolidare.
Domnul Bill Meahl, director comercial al DHL, ne-a declarat recent, într-un interviu acordat la Bonn: "Consider că avem o poziţie bună în activităţile pe care le derulăm, o poziţie pe care am dobândit-o prin achiziţiile făcute cu câţiva ani în urmă. Nu am mai făcut o achiziţie majoră în ultimii şapte-opt ani şi nici nu aşteptăm să facem vreuna. Am putea realiza, însă, ocazional, mici preluări, care să ne extindă capacităţile.
Ceea ce urmărim noi este să ne accelerăm ritmul de dezvoltare internă. Pe acest aspect ne concentrăm. Avem baze solide pe fiecare segment de activitate şi vrem să le consolidăm în continuare. Achiziţiile nu reprezintă o parte importantă a agendei noastre viitoare. Există oportunităţi extraordinare pe piaţa logisticii în toate zonele noastre de activitate şi ne atrage atenţia în special segmentul de e-commerce".
Oficialul DHL a precizat că, deşi Asia reprezintă o oportunitate pentru investiţii, Europa şi SUA aduc creşteri importante companiei. Bill Meahl ne-a spus: "Europa este o piaţă pe care creştem. Statele Unite sunt, de asemenea, o zonă cu expansiune importantă pentru operaţiunile noastre expres. Industria în care activăm este foarte fragmentată, urmărim să preluăm cotă de piaţă de la rivali.
Dacă ne facem treaba cum trebuie, dacă avem servicii bune, atunci putem creşte oriunde şi cred, spre exemplu, că Europa şi America demonstrează acest lucru.
Este uşor să spui că Asia şi pieţele emergente sunt oportunităţi majore - ele chiar sunt -, dar SUA reprezintă, totuşi, cea mai mare economie a lumii, iar Europa este, de asemenea, o economie mare. Pentru noi, vor fi în continuare oportunităţi în aceste zone".
Reprezentantul DHL ne-a declarat că grupul va continua să investească în Europa de Est, deşi în această regiune sunt provocări precum infrastructura slabă, cultura nedezvoltată a serviciilor şi corupţia.
"O parte din aceste provocări nu sunt unice pentru această regiune. Toată lumea se confruntă cu problemele menţionate şi luptă ca să le rezolve. Provocări speciale apar tot timpul. Noi continuăm să investim pe pieţe precum Polonia, Republica Cehă şi Rusia. Sunt oportunităţi în aceste zone".
Domnul Meahl ne-a spus că DHL va investi în continuare şi în România, însă nu în viitorul imediat.
• Deutsche Post DHL şi-a relansat centrul de inovaţie din Troisdorf
"Deutsche Post DHL Group" a inaugurat marţi, la Troisdorf, în apropiere de Bonn (Germania), centrul său de inovaţii, care are acum un nou concept şi urmăreşte o colaborare mai strânsă cu clienţii, experţii şi academicienii, în diverse domenii.
"Cred că, deşi capitalul şi experienţa sunt, în mod indubitabil, importante, ideile inovatoare ne vor conduce viitorul", a declarat, la relansarea centrului, domnul Frank Appel, directorul executiv al "Deutsche Post DHL Group".
Centrul are aproximativ 5.000 de vizitatori anual şi circa 20 de angajaţi. De la deschiderea sa, în 2007, centrul a susţinut inovaţiile în sectorul logistic şi, conform reprezentanţilor companiei, "a fost creat ca să le demonstreze soluţii tangibile vizitatorilor". Reţeaua centrului are peste 50 de parteneri industriali şi din domeniul cercetării, şi are ca ţintă descoperirea celor mai noi trenduri şi soluţii inovatoare în domeniul logisticii.
Către finele anului curent, compania DHL va lansa un nou centru de inovaţii pentru Asia Pacific, în Singapore, în colaborare cu Consiliul pentru Dezvoltare Economică din acest oraş-stat.
DHL estimează că, pe întreg anul curent, va obţine un profit înainte de interese minoritare şi taxe (EBIT) de 3-3,2 miliarde euro, după cum ne-a declarat domnul Bill Meahl.
În 2014, câştigul operaţional al DHL a crescut cu 3,5%, la 2,97 miliarde de euro, faţă de 2013, iar vânzările - cu 3,1%, la 56,6 miliarde euro.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 21.05.2015, 03:19)
felicitari pentru asemenea inetviuri, cu conducerea de varf a unor companii globale