"Bayerische Motoren Werke" AG (BMW), cel mai mare producător mondial de autoturisme de lux, raportează al doilea trimestru consecutiv cu pierderi, din cauza declinului cererii. În primele trei luni din 2009, pierderea netă a companiei germane a însumat 152 milioane de euro (202 milioane de dolari) ori 23 de cenţi/acţiune, comparativ cu un profit de 487 milioane de euro sau 74 de cenţi/titlu în primul trimestru din 2008. Analiştii aşteptau pierderi mai mari: 268 milioane de euro.
În ultimele trei luni din 2008, BMW a avut pierderi de 963 milioane de euro, acesta fiind primul deficit consemnat după anul 2001.
Compania îşi reduce cheltuielile şi elimină locuri de muncă, în condiţiile în care cererea de automobile este slabă. BMW anticipează că vânzările sale vor continua să scadă anul acesta. În trimestrul întâi, vânzările companiei au scăzut cu 13%, la 11,5 miliarde euro.