Guvernul ia în calcul construirea unora dintre tronsoanele autostrăzii Transilvania prin parteneriat public-privat (PPP), deoarece fondurile publice destinate proiectelor de infrastructură nu sunt nelimitate, a declarat, ieri, premierul Emil Boc.
"Tronsonul de la Gilău la Mihăieşti va fi scos imediat la licitaţie, de asemenea se reia proiectarea pentru scoaterea la licitatie a tronsonului Târgu Mureş-Câmpia Turzii. Pentru restul tronsoanelor, de la Braşov la Târgu Mureş, nu excludem procedura parteneriatului public-privat, este una dintre soluţiile la care ne gândim pentru a putea să le finalizăm, deoarece banii publici nu sunt nelimitaţi", a spus Boc, la postul public de radio, potrivit Mediafax.
Costul de construire a autostrăzii Transilvania va fi redus la 6,9 milioane euro/km, cu circa 50% mai puţin, iar compania Bechtel va mai lucra doar pe două tronsoane, statul fiind liber să liciteze celelalte şase sectoare de drum, a anunţat, miercuri, la Guvern, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
Proiectul autostrăzii Transilvania a fost împărţit în 8 tronsoane de construcţie. Lucrările nu au fost începute pe 6 dintre ele, însumând 297 de kilometri, respectiv Braşov-Făgăraş (53 km), Făgăraş-Sighişoara (52 km), Sighişoara-Ogra (56 km), Ogra-Câmpia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihăileşti (24 km) şi Mihăileşti-Suplacu de Barcău (76 km).
Proiectul Autostrada Transilvania a început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde euro, pentru construcţia unui traseu de 415 kilometri, dar porţiunea construită până în prezent cu finanţarea statului, la şapte ani de la lansarea proiectului, depăşeşte cu puţin 10% din traseul total.
Până în prezent au fost construiţi doar 52 km din autostradă, iar lucrările sunt oprite de la începutul anului, din lipsă de fonduri.