Bogdan Maioreanu, eToro: "Black Friday - comercianţii speră la un început puternic al sezonului de sărbători"

Companii / 16 noiembrie 2023

Bogdan Maioreanu, eToro: "Black Friday - comercianţii speră la un început puternic al sezonului de sărbători"

În timp ce în România Black Friday a devenit mai degrabă un laitmotiv al promoţiilor şi continuă pentru unele companii până la sfârşitul lunii noiembrie, America se pregăteşte pentru startul sezonului de cumpărături de sărbători, ziua de 24 noiembrie fiind considerată una crucială pentru retaileri. În ciuda cifrelor privind vânzările cu amănuntul care arată o scădere de la o lună la alta, americanii continuă să cheltuiască bani într-un ritm sănătos, chiar şi atunci când se ia în calcul inflaţia.

În România, vânzările cu amănuntul au scăzut în septembrie cu 0,7% faţă de luna precedentă, dar au crescut cu 0,7% de la un an la altul. Vânzările au continuat să crească pentru alimente şi băuturi nealcoolice (3,4% faţă de 2,7% în august), acestea crescând cu 15,7% în magazinele specializate şi cu 3,6% în magazinele nespecializate. De asemenea, comerţul s-a redresat pentru produsele nealimentare (3,1% vs 1,5%), datorită creşterii susţinute a vânzărilor în magazinele specializate (3,3% vs 2,1%). Dar este probabil ca aceste cifre să se îmbunătăţească în ultimele două luni ale anului, odată cu începerea sezonului cumpărăturilor de sărbători. Până în prezent, datele preliminare privind vânzările de "Black Friday" de la cel mai mare retailer online, eMag, arată o creştere a vânzărilor faţă de anul trecut.

Vânzările cu amănuntul din SUA, ajustate în funcţie de sezonalitate, dar nu şi de inflaţie, au scăzut cu 0,1% în octombrie faţă de luna precedentă, dar au crescut cu 2,5% în ritm anual, a anunţat ieri Departamentul de Comerţ. America se pregăteşte acum pentru Black Friday, în ultima vineri din noiembrie, care urmează Zilei Recunoştinţei, şi pentru începerea sezonului cumpărăturilor de sărbători, iar estimările sunt de creştere a cheltuielilor consumatorilor.

Federaţia Naţională de Retail din SUA estimează că vânzările de Sărbători pentru acest an vor creşte cu 3 până la 4%. Această creştere ar fi mai mică decât cea de 5,4% de anul trecut. Dar nu toate sectoarele de retail vor creşte la fel. Vânzările online şi alte vânzări în afara magazinelor, sunt aşteptate să crească între 7% şi 9%, ajungând la un total cuprins între 273,7 şi 278,8 miliarde de dolari. Această cifră este în creştere de la 255,8 miliarde de dolari anul trecut.

Potrivit sondajului Deloitte privind cumpărăturile de sărbători, 95% dintre consumatorii americani intenţionează să facă cumpărături de sărbători în acest an, faţă de 92% anul trecut şi 88% în 2021. De asemenea, aceştia preconizează că îşi vor creşte cheltuielile medii preconizate pentru sărbători la 1.652 de dolari, o majorare de 14% de la an la an, faţă de 1.455 de dolari anul trecut. Dar modul în care oamenii îşi cheltuiesc banii este diferit faţă de 2022. Cheltuielile pentru cadouri se estimează că vor creşte cu 9%, cheltuielile pentru experienţe cu 10%, dar cea mai mare creştere apare în categoria de non-cadouri care include îmbrăcăminte pentru sine şi familie, mobilier pentru casă şi decoraţiuni de sărbători.

Indicii preţurilor de consum şi de producţie şi rapoartele privind vânzările cu amănuntul au fost, de asemenea, veşti bune pentru acţiunile marilor retaileri şi pentru investitori deopotrivă. Reţeaua de magazine Target Corp. (TGT) a depăşit aşteptările cu raportarea financiară din trimestrul al treilea. Marjele retailerului de tip hypermarket s-au îmbunătăţit considerabil, chiar dacă vânzările totale şi vânzările comparabile au scăzut faţă de anul trecut. Marja operaţională a companiei a crescut la 5,2%, în timp ce marja brută a demonstrat, de asemenea, o creştere substanţială, ajungând la 27,4% faţă de 24,7% în urmă cu un an, reflectând scăderea reducerilor oferite clienţilor şi a altor costuri legate de inventar, scăderea cheltuielilor de transport, scăderea costurilor lanţului de aprovizionare şi un mix de categorii de produse mai favorabil. Pe măsură ce se apropie sezonul sărbătorilor, Target este pregătit. Retailerul intenţionează să aducă peste 100 de mii de angajaţi sezonieri, a creat oferte pentru Black Friday şi are peste 10.000 de articole noi în toate magazinele. De asemenea, Target şi-a redus stocurile cu 14% faţă de anul trecut. Ca urmare, investitorii şi-au reînnoit interesul pentru retailer, preţul acţiunilor sale crescând ieri cu peste 17%.

Acum ochii investitorilor sunt însă aţintiţi asupra rivalului Walmart, care îşi va raporta cifrele financiare în această seară. Până în prezent, acţiunile Target au scăzut cu peste 25% în ultimele 12 luni, dar ale Walmart au urcat cu 15% în aceeaşi perioadă. Însă acţiunile celui mai mare retailer după capitalizarea de piaţă, Amazon, au reuşit să crească aproape 45% în ultimul an.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb