Bogdan Maioreanu ( eToro): Generaţiile mai tinere îşi schimbă obiceiurile de consum

D.R.
Companii / 24 iulie 2023

Bogdan Maioreanu ( eToro): Generaţiile mai tinere îşi schimbă obiceiurile de consum

Orientarea către cumpărăturile pe internet a fost accelerată de pandemie, dar nu toate ţările s-au dezvoltat în mod egal, afirmă analistul eToro, Bogdan Maioreanu.

De asemenea, generaţii diferite acţionează fiecare în felul lor atunci când vine vorba de a cumpăra online. În contextul actual legat de o posibilă încetinire a economiei globale şi a celor locale, este important să înţelegem cum îşi schimbă cumpărătorii obiceiurile de cumpărare.

În 2012, România a avut cel mai mic procent de cumpărături online din Europa. Doar 11% din populaţia care a accesat internetul în ultimele 12 luni a făcut cel puţin o achiziţie online în acel an, potrivit Eurostat. În ciuda creşterii procentului de cumpărături online în timpul pandemiei, în 2022 suntem tot în coada clasamentului cu 51%, în urma noastră fiind doar Turcia cu 50%, Bulgaria cu 49% şi Muntenegru cu 31%. Ţările nordice domină acest clasament, Olanda şi Norvegia fiind pe primul loc cu 92%, urmate de Danemarca. În pofida locului din coada clasamentului, România a avut unul dintre cele mai mari salturi din Europa în ultimii 10 ani, procentul de cumpărători online a crescut cu 41%, peste noi au fost Ungaria cu o creştere de 43% şi Estonia cu o creştere de 47%.

Comerţul electronic în UE a fost stimulat de cererea grupului de vârstă de 25-34 de ani în 2022, deoarece 87% dintre persoanele din acest grup de vârstă au cumpărat sau comandat bunuri sau servicii online în 2022. Expertă în tehnologie şi conectată, această categorie de vârstă este o mare parte a grupului "Millenials". Pentru toate categoriile de vârstă, achiziţia online numărul unu în 2022 a fost îmbrăcămintea, inclusiv pantofii şi accesoriile. În timp ce pentru persoanele cu vârste cuprinse între 16 şi 54 de ani, a doua cea mai comandată categorie a fost livrarea de produse alimentare, pentru cei cu vârste de peste 55 de ani a fost mobila, accesoriile pentru casă sau produsele de grădinărit. În timp ce pe locul al treilea pentru cei sub 55 de ani au fost produsele cosmetice, iar pentru cei peste 55 de ani au fost medicamentele şi revistele sau cărţile în format fizic.

Pentru investitori, modul în care oamenii îşi cheltuiesc banii poate fi un factor de alegere a unei companii în detrimentul alteia. Un studiu recent al GWI arată că milenialii acordă prioritate brandurilor fiabile, inovatoare, inteligente şi autentice. Aceştia doresc branduri care ascultă feedback-ul clienţilor, care sunt responsabile din punct de vedere social şi care sunt ecologice.

De asemenea, când vine vorba de a face faţă presiunii financiare, 42% dintre mileniali se aşteaptă să cheltuiască mai puţin pe lux. Acest lucru include ochelari de soare, bijuterii sau ceasuri de mână - toate acestea fiind produse pe care tot mai puţini consumatori le cumpără de la an la an. De asemenea, 38% spun că vor reduce cheltuielile cu ieşirile şi mâncarea în oraş şi 26% cheltuielile de transport şi cele cu îmbrăcămintea, în timp ce 24% vor reduce cheltuielile cu vacanţele. Unul din cinci (20%) caută să reducă costurile legate de înfrumuseţare şi acelaşi procent din aceasta categorie de consumatori spune că îşi va reduce cheltuielile cu cadourile pentru alte persoane.

Dar reducerea cheltuielilor este uneori o sarcină dificilă, mai ales în circumstanţe sociale. Un studiu realizat în numele Intuit Credit Karma, arată că mai mult de o treime din generaţia Z şi milenialii din SUA (36%) au un prieten care îi determină să cheltuiască prea mult. Acest lucru îi forţează pe mulţi să se îndatoreze şi, în unele cazuri, să pună capăt prieteniei pentru a-şi proteja finanţele. Acest lucru ar putea explica de ce tinerii, 35% dintre respondenţii din Generaţia Z şi 29% dintre mileniali, caută acum prieteni care câştigă la fel de mult ca şi ei.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb