Centrul comercial Colosseum, din nord-vestul Capitalei, a cărui extindere a intrat în linie dreaptă prin semnarea contractului cu antreprenorul general şi demararea lucrărilor, reprezintă cea mai importantă dezvoltare de retail din Bucureşti din ultimii trei ani, perioadă în care puterea de cumpărare la nivelul oraşului a crescut cu circa 20%, arată specialiştii din cadrul C&W Echinox.
Proiectul va fi extins printr-un corp nou cu o suprafaţă închiriabilă de aproximativ 20.000 de metri pătraţi, care va fi destinat în primul rând retailerilor de fashion & beauty (45%), leisure & entertainment (30%) şi food & beverage (12%), componente ce vor întări poziţia Colosseum pe piaţa de retail a Capitalei, într-o perioadă cu o ofertă redusă de spaţii noi.
În urma extinderii, Colosseum va ajunge la o suprafaţă comercială de 54.500, fiind a doua cea mai mare schemă de retail din sectorul 1 al Bucureştiului şi a şaptea la nivelul Capitalei, potrivit datelor Cushman & Wakefield Echinox, consultantul strategic pentru închirierea spaţiilor din cadrul Colosseum.
Proiectul deserveşte o zonă a oraşului în plină dezvoltare rezidenţială, aproape de noul pol de birouri din zona Casa Presei şi cu o ofertă redusă de spaţii comerciale, ţinând cont că pe o rază de aproximativ şase kilometri în jurul Colosseum nu exis-tă niciun proiect de retail modern. Proiectul va avea al doilea cinematograf multiplex din sectorul 1 şi al zecelea din Bucureşti.
Bogdan Marcu, Partener, Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox: "Densitatea de spaţii de retail modern la nivelul Bucureştiului este sub media altor oraşe din ţară, în timp ce puterea de cumpărare per capita este semnificativ mai ridicată şi a continuat să crească susţinut în ultimii ani, pe fondul majorării salariilor. În acest context, retailerii sunt într-o permanentă căutare de noi oportunităţi, iar extinderea Colosseum într-o zonă a Bucureştiului aflată în plină dezvoltare a venit în întâmpinarea acestei cereri. Astfel, cu circa 10 luni înaintea livrării, au fost încheiate acorduri cu toţi chiriaşii pe suprafeţe mari, urmând ca în perioada următoare să fie negociate cele câteva unităţi de mici dimensiuni rămase de închiriat."
Noii chiriaşi, precum operatorul de cinematografe Happy Cinema, reţeaua de centre de fitness World Class, peste 20 de magazine de fashion & beauty, precum şi 12 res-taurante şi cafenele, se vor adăuga unui mix deja solid, care cuprinde nume precum Carrefour, Leroy Merlin, Altex, JYSK, LC Waikiki, Sport Vision sau Pepco, printre cei mai performanţi şi dinamici retaileri de pe piaţa locală.