După trei luni din 2015, piaţa construcţiilor părea că s-a dezmorţit, dar semnele sunt încă timide, declară Bogdan Pîrvu, CEO AdePlast, care menţionează că totuşi, "trebuie să fim precauţi cu avansul pieţei de construcţii cu toţii: dezvoltatori, reseleri, clienţi finali".
Domnia sa susţine că trebuie să se înţeleagă nevoia de calitate a materialelor folosite în construcţii. "Nimeni nu are de câştigat dacă se va produce ieftin şi prost. Meseriaşul îşi va strica reputaţia, iar clientul final va cheltui mai mult fiind nevoit să refacă lucrarea în scurt timp. Situaţia este şi mai gravă în cazul lucrărilor de anvergură. Deci, noi suntem pentru dezvoltare, cu condiţia ca aceasta sa să fie durabilă", este de părere Bogdan Pîrvu.
Reprezentantul Adeplast susţine că doar companiile care fac eforturi pot vedea creşteri în vânzări faţă de perioada similară a anului trecut. "Sigur, există loc pe piaţă lăsat de cei care n-au mai putut continua, dar acest spaţiu este mult prea îngust. Bătaia pe client este acerbă în piaţă, însă noi avem resurse tehnologice şi financiare puternice care ne vor permite să ne menţinem cota de piaţă. Suntem atenţi la atacurile pe preţ din partea concurenţei şi vom reacţiona strategic la acestea", mai arată Bogdan Pîrvu.
Potrivit domniei sale, din perspectivă europeană, România trebui să-şi facă temele la capitolul termoizolare pentru a nu ajunge în situaţia Ungariei, care este la un pas să plătească sute de mii de euro pe lună penalităţi pentru că nu este în grafic cu implementarea unei legislaţii care să transpună la nivel naţional prevederile aşa numitei Directive Europene "20/20/20". "Din acest punct de vedere ţara noastră este cu un pas în faţa Ungariei, deoarece avem o lege adoptată în acest sens în cursul anului trecut, dar asta nu înseamnă totul. Este nevoie şi de implementarea măsurilor dedicate reducerii consumurilor de energie, printre care se află şi programul de termoizolare a locuinţelor. Aceste programe pot genera destulă piaţă pentru producătorii români de materiale de construcţii", declară Bogdan Pîrvu.
AdePlast continuă să crească la 3 luni cu peste 25 de procente, ajungând la o cifră de afaceri de aproximativ 59 milioane lei in primul trimestru. La 3 luni AdePlast are un avans pe zona de termosistem ce depăşeşte 30 procente, această categorie incluzând toate cele trei componente de bază produse de fabricile AdePlast: polistiren, adezivi şi tencuieli decorative.
"Lunile de început de an nu sunt cele mai importante din perspectiva fluxului de business în industria noastră, dar performanţa economică bună dintr-un an se poate întrezări încă din primul trimestru. Am reuşit performanţe superioare faţă de 2014 în primul trimestru al acestui an, cu toate ca şi anul trecut am avut creşteri masive fata de anul precedent, chiar mai mari decât acum. Cele 25 de procente ne arată că partenerii de afaceri ai AdePlast au semnale că anul acesta va merge mai bine ca 2014", precizează Bogdan Pîrvu.
În acest început de an, atât autorizaţiile de construcţii, dar mai ales lucrările noi de construcţii au deja un avans de mai bine de 15 procente faţă de 2014. "Piaţa se poate dezgheţa şi probabil că în perioada următoare vor fi cereri mai consistente dinspre dezvoltatori. Asta e bine pentru că nu este sănătos ca o piaţă ca a noastră să se întreţină doar din recondiţionări şi reamenajări. Oricum, avansul pieţei trebuie să rămână în parametri uşor scalabili pentru a nu ajunge într-o zonă de dezvoltare haotică", consideră Bogdan Pîrvu.
"Pentru trimestrul doi suntem puţin mai rezervaţi în ceea ce priveşte evoluţia pieţei, comparativ cu anul trecut. Să ne aducem aminte că în 2014 atât Paştele ortodox, cât şi cel catolic, au fost în aceeaşi zi, ceea ce a însemnat că s-a lucrat mai mult în luna aprilie, faţă de anul acesta. De asemenea,nici vremea nu a mai fost atat de prietenoasă. Aşteptăm de la lunile mai şi iunie o creştere a pieţei, dar suntem de un optimism moderat", precizează Bogdan Pîrvu.
Membranele hidroizolante vândute de AdePlast au avut o contribuţie semnificativă la cifra de afaceri consolidată a firmei. "Pentru acest an ţinta noastră este să dublăm cifra de afaceri pe acest segment. Ne-am facut deja loc pe piaţă şi acum suntem în grafic cel puţin pentru atingerea targetului nostru", declară Alex Bărbuţ, Export & Development Manager AdePlast.
Pentru export, balonul de oxigen al AdePlast a fost obţinerea anul trecut a certificatului ETAG, care certifică european termosistemul AdePlast. "Marca AdePlast este deja cunoscută în ţări ca Ungaria, Bulgaria, Austria sau chiar mai la vest. Pentru a depăşi cele 3 milioane de euro realizate la export anul trecut, ne bazam cel mai mult pe platforma noastră din Oradea, care este cel mai bine pozitionată sa livreze catre Vestul Europei", susţine Alex Bărbuţ.
AdePlast este cel mai important producător român de material pentru construcţii cu trei platforme industriale situate în Oradea, Ploieşti şi Roman.