În ciuda contextului economic dificil din industria auto, Grupul Bosch şi-a menţinut în 2019 volumul ridicat de vânzări din anul precedent, conform unui comunicat remis Redacţiei noastre.
Potrivit sursei citate, furnizorul de tehnologie şi servicii a generat vânzări în valoare de 77,9 miliarde de euro anul trecut. Aceasta înseamnă venituri echivalente cu cele din anul anterior. Totuşi, luând în considerare ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar, veniturile au scăzut cu 1,1 procente.
Prezentând cifrele preliminare, Dr. Volkmar Denner, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH, a spus: "O economie slabă şi declinul puternic al producţiei auto şi-au pus amprenta şi asupra companiei Bosch. Având în vedere provocările actuale, portofoliul diversificat al companiei are un efect stabilizator, care ne ajută atât să ne extindem activităţile curente, cât şi să explorăm noi oportunităţi. În ciuda situaţiei economice dificile, continuăm să investim în domenii importante de creştere". Doar în acest an, Bosch plănuieşte să investească peste un miliard de euro în mobilitatea electrificată, automatizată şi conectată a viitorului. "În calitate de lider în inovaţie, contribuim la tranziţia către mobilitatea alternativă şi profităm de oportunităţile care ni se arată"
Bosch are o imagine clară asupra mobilităţi viitorului şi despre cum să asigure o tranziţie de succes către alternative. "Mobilitatea viitorului nu va fi doar electrificată şi automatizată, ci şi conectată şi personalizată", a afirmat Denner, adăugând că, prin portofoliul său diversificat, compania Bosch este mai bine pregătită pentru diferitele scenarii şi evoluţii decât aproape orice altă companie. Totuşi, acesta a avertizat că drumul către mobilitatea viitorului prezintă câteva provocări majore pentru industria auto.
Compania intenţionează să îşi adapteze structurile de cost şi forţa de muncă la schimbările dramatice şi supracapacitatea din industrie într-un mod cât mai acceptabil din punct de vedere social.
Denner: "Am ajuns deja la un acord pe acest subiect cu partenerii noştri sociali din locaţii importante, precum cele din Bamberg, Schwieberdingen şi Stuttgart-Feuerbach."
Obiectivul este de a adopta o abordare care să permită menţinerea oportunităţilor de creştere individuală în aceste locaţii şi a unui număr cât mai mare de angajaţi, cu competenţele lor.
Prin explorarea de noi tehnologii, Bosch îşi securizează un potenţial de vânzări important, de ordinul miliardelor. De exemplu, înainte ca viziunea conducerii automatizate sigure să devină realitate, pe lângă camera video şi radar este nevoie de un al treilea principiu de senzori. De aceea, Bosch îşi completează portofoliul de senzori şi lansează producţia senzorilor Lidar cu rază lungă de acţiune
În Europa, afacerea Bosch s-a dezvoltat într-un ritm stabil. Cifra vânzărilor s-a situat la nivelul de anul trecut, şi anume 41 de miliarde de euro. În America de Nord, vânzările au crescut cu 5,3 procente, ajungând la 13 miliarde de euro. După ajustarea în funcţie de cursul de schimb valutar, aceasta înseamnă o scădere de 0,5 procente. În America de Sud, vânzările au crescut până la 1,4 miliarde de euro, echivalentul unei creşteri de 1,1 procente, sau 5,3 procente după ajustarea în funcţie de cursul de schimb valutar. În Asia Pacific, evoluţia a fost una negativă per ansamblu. Vânzările au scăzut cu 3,1 procente ajungând la 22,5 miliarde de euro, o scădere cu 4,5 procente după ajustarea în funcţie de cursul de schimb valutar. Evoluţia vânzărilor a fost afectată îndeosebi de declinul pieţelor auto din China şi India. În schimb, Japonia şi Asia de Sud-Est au fost pe o pantă ascendentă.
Aproximativ 403.000 de angajaţi la nivel global
La 31 decembrie 2019, Grupul Bosch avea aproximativ 403.000 de angajaţi la nivel mondial. Personalul a fost redus cu 6.800 de angajaţi, sau 1,7 procente, ca urmare a schimbărilor majore care au avut loc în China şi Germania.
În 2020, Bosch estimează o creştere a economiei globale de numai două procente. "Având în vedere continuarea declinului economic, ritmul de creştere la nivel global va încetini", a declarat Asenkerschbaumer. În special industriile de bază importante, precum producţia de autovehicule şi de utilaje, îşi vor continua declinul. În plus, previziunile sumbre sunt alimentate de conflictul comercial dintre S.U.A. şi China, precum şi Brexit-ul iminent. Având în vedere supracapacitatea din industria auto şi schimbările la nivelul tehnologiilor de propulsie, Bosch continuă să îşi revizuiască structurile de cost. Dacă este necesar, ajustările de personal vor fi realizate într-un mod cât mai acceptabil din punct de vedere social. Asenkerschbaumer a continuat: "Ne aşteptăm la un an foarte dificil şi pentru Bosch, în care vom depune eforturi pentru creşterea rentabilităţii afacerii noastre". Un nivel ridicat de rentabilitate este esenţial pentru a permite companiei Bosch să facă investiţii directe semnificative în tehnologiile viitorului şi în transformarea companiei.