Bosch se aşteaptă la vânzări de trei miliarde de euro în 2023 numai din calculatoarele pentru sistemele de asistenţă a şoferului şi infotainment, arată un comunicat de presă al companiei.
Potrivit sursei citate, în sectorul Mobilitate, Bosch se aşteaptă ca vânzările să înregistreze o creştere solidă de zece procente în 2023, după ajustarea efectelor cursului de schimb valutar. Această creştere include efecte de preţ, dar şi creşteri marcate ale volumului.
"Bosch are expertiză în domeniul software şi o fructifică pentru a modela viitorul mobilităţii. Tehnologia noastră va face din autovehiculul definit prin software o realitate şi va contribui la punerea acestuia pe şosele", a declarat Dr. Stefan Hartung, preşedintele Consiliului de administraţie Bosch, la evenimentul IAA Mobility 2023 din Munchen.
Activitatea de electromobilitate se dezvoltă bine pentru Bosch. Compania este pe cale să atingă vânzări de 6 miliarde de euro în 2023. Chiar şi anul trecut, Bosch a reuşit să îşi crească producţia de componente pentru autovehicule electrice cu aproximativ 50 de procente. În 2023, doar producţia de motoare electrice se va dubla. Software-ul Bosch joacă un rol cheie şi în industria mai largă a electromobilităţii; de exemplu, în sistemele automate de reciclare a acumulatorilor. Nu numai că software-ul este capabil să identifice originea şi starea acestora, dar, prin ghidarea utilizatorilor prin etapele procesului, permite, de asemenea, dezasamblarea rapidă şi sigură a acumulatorilor externi.
Un nou concept de control independent de orice hardware
Deşi ingineria hardware şi cea software sunt din ce în ce mai separate, ele oferă, de asemenea, avantaje reciproce. Acest lucru este deosebit de evident în sistemele moderne de protecţie împotriva accidentelor, precum noua generaţie ESP. Inovaţia cheie în acest caz este un nou concept de control: "Vehicle Dynamics Control 2.0" (Controlul dinamicii autovehiculului 2.0). Acest software poate interveni nu numai în sistemul de frânare, ci şi în sistemul de propulsie electrică şi în sistemul de direcţie electrică. Acest lucru înseamnă mai puţină contravirare şi distanţe de frânare mai scurte şi, prin urmare, o mai mare siguranţă pentru şoferi. Avantajul major pentru producătorii auto este că noul sistem de control poate fi integrat fie în calculatorul de bord al autovehiculului, fie în unitatea de control ESP, iar în viitor va fi disponibil ca pachet software discret. Acesta va face parte din managementul mişcărilor autovehiculului, o soluţie software care coordonează toate aspectele legate de mişcările autovehiculului prin controlul centralizat al frânelor, direcţiei, sistemului de propulsie şi şasiului, se mai arată în comunicat.