Imobiliarele rămân în continuare un sector solid în care se investeşte masiv. Mărcile de lux au devenit un jucător important pe piaţa investiţiilor imobiliare, câteva branduri de lux făcând achiziţii de proprietăţi de peste 6 miliarde de euro în 2023, o tendinţă care va continua pe parcursul anului 2024, arată raportul Global Luxury Retail al Savills. Această tendinţă este cauzată parţial şi de creşterea chiriilor pentru spaţiile comerciale de lux, care variază în Europa de la 125 euro/mp/lună în Lisabona la 1.250 euro/mp/lună în Milano, dar depăşesc 1.500 euro/mp/lună pe pieţele asiatice, precum Hong Kong. Crosspoint Real Estate, asociat al companiei de real estate Savills în România, informează: "Spre deosebire de brandurile mass-market şi chiar de cele premium, care de obicei închiriază spaţiile de retail, mărcile de lux au devenit un jucător important pe piaţa investiţiilor imobiliare, câteva branduri de lux făcând achiziţii de proprietăţi de peste 6 miliarde de euro în 2023, o tendinţă care va continua pe parcursul anului 2024. Această tendinţă este cauzată parţial şi de creşterea chiriilor pentru spaţiile comerciale de lux, care variază în Europa de la 125 euro/mp/lună în Lisabona la 1.250 euro/mp/lună în Milano, dar depăşesc 1.500 euro/mp/lună pe pieţele asiatice, precum Hong Kong. În Bucureşti, un oraş cu un stoc redus de spaţii de retail de tip high-street, localizate pe Calea Victoriei, chiria medie este de 55 euro/mp/lună". Cea mai nouă ediţie a raportului Global Luxury Retail al Savills oferă o analiză a situaţiei actuale a pieţei de retail de lux, de la extinderea reţelelor consacrate, destinaţiile-cheie pentru industria luxului şi tendinţele pieţei, până la interesul în creştere al jucătorilor din retailul de lux pentru achiziţia de active imobiliare. După o perioadă de doi ani de expansiune continuă, piaţa globală a retailului de lux a înregistrat o încetinire firească în 2023, cu mai puţine deschideri de noi magazine în regiuni ca Europa şi China. Cu toate acestea, pieţe precum America de Nord şi zona Asia-Pacific, cu excepţia Chinei, au înregistrat o creştere de aproape 20% a deschiderilor de noi magazine de lux. Expansiunea a părut să favorizeze destinaţiile de vacanţă şi să se îndepărteze de principalele zone urbane, deşi ambele pieţe s-au confruntat cu provocări legate de disponibilitatea celor mai potrivite spaţii. Similar cu anii precedenţi, mărcile de modă şi accesorii au dominat şi în 2023 expansiunea la nivel global, reprezentând 63% din totalul noilor magazine deschise. În timp ce inaugurările de noi magazine au încetinit în majoritatea categoriilor de retail de lux, mărcile de bijuterii au contrazis tendinţa, cu o creştere anuală de 30% a deschiderilor de noi magazine.
În ceea ce priveşte potenţialul de dezvoltare, cele mai promiţătoare pieţe de lux rămân cele mai mari şi mai bogate oraşe ale lumii precum New York, Los Angeles, Londra, Paris, Seul şi Tokyo. Cu toate acestea, există o serie de locaţii noi care se remarcă în ceea ce priveşte relativa creştere în dimensiuni în următorii 5 ani, veniturile ridicate ale locuitorilor acestora şi oferta actuală în ceea ce priveşte piaţa bunurilor de lux. Printre acestea se numără mai multe oraşe din China şi Orientul Mijlociu, unde nivelul crescut de trai, potenţialul neexploatat şi o industrie turistică înfloritoare creează o oportunitate semnificativă pentru piaţa de retail de lux. În România, piaţa de retail de lux se conturează timid. Succesul acestui segment este strâns legat, în general, de piaţa imobiliară de lux, prezenţa unor proiecte rezidenţiale sau hoteliere de marcă sporind semnificativ probabilitatea ca mărcile de retail de lux să intre pe piaţă. Până în 2028, în România urmează să sa inaugureze 13 noi hoteluri de cinci stele, inclusiv mărci prestigioase precum Mondrian, Hyatt şi Kempinski. În sectorul rezidenţial, în Bucureşti nu s-au livrat încă proiecte de tip branded residence, dar au fost anunţate colaborări cu branduri de lux pe partea de finisaje şi mobilier în cadrul unor proiecte aflate în desfăşurare.