După o pauză de trei ani cauzată de pandemia de COVID-19, România este din nou promovată pe piaţa britanică sub brandul Discover Eco-Romania / Descoperă Eco-România, în cadrul târgului de turism Destinations Travel Show din Londra, 2-5 februarie 2023. Asociaţia de Ecoturism din România (AER) reuneşte sub acest brand turistic zece destinaţii cu profil de ecoturism, dintre care cinci sunt deja oficial recunoscute de către Ministerul Antreprenorialului şi Turismului, şi tur-operatori care oferă programe turistice în natură şi despre natura şi cultura locului, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei, AER are o prezenţă constantă pe piaţa britanică atât prin participarea cu stand propriu la târgul de turism Destinations Travel Show din Londra începând cu 2016, cât şi diverse colaborări cu publicaţii şi influenceri, inclusiv prin susţinerea lui Charlie Ottley pentru a promova România la BBC World News prin intermediul filmelor sale.
"Suntem singurii reprezentanţi ai României la cel mai mare eveniment dedicat publicului (business to customer) din Marea Britanie, unde avem un stand propriu, personalizat cu Discover Eco-Romania", declară Bogdan Papuc, director AER, prezent la târg. "Suntem extrem de plăcut surprinşi de interesul manifestat direct de către vizitatorii britanici la standul nostru. Sunt interesaţi în mod special de zonele Maramureş, Bucovina, Delta Dunării şi Transilvania şi de programe de drumeţie, observarea păsărilor (bird watching) şi observarea animalelor (urşi, lupi, râşi, wildlife tracking)", a continuat acesta.
"Piaţa britanică este foarte importantă pentru membrii AER şi destinaţiile de ecoturism din România, aceasta fiind una dintre cele mai mari pentru incoming pe ecoturism, alături de Germania" declară Andrei Blumer, preşedinte AER. "În ultimii 10 ani am participat cu stand propriu atât la târguri mari, generale - Berlin (ITB 2018), Oslo (Reiseliv, 2019), cât şi la târguri specializate pe anumite segmente de piaţă pentru a atrage turiştii potriviţi - Viena (Photo-Adventure 2017 şi 2018), Amsterdam (Fair for Special Journeys 2019, 2020 2023), Bruxelles (Bike Brussels, 2022), Londra (Destinations 2016 - 2023). Din experienţa noastră directă de peste 10 ani pe pieţele occidentale, putem spune că ACUM România are nevoie de o poziţionare inteligentă şi de o strategie de marketing pe 5 ani. Noi considerăm că atractivitatea României în contextul global şi în special pe piaţa britanică este în creştere! Ne dorim o profesionalizare a întregii politici de marketing a României, şi o susţinere a unor astfel de campanii de marketing venite din partea asociaţiilor profesionale, nişate pe produse turistice bine definite şi către un public ţintă clar vizat. Deşi ecoturismul este o nişă a turismului internaţional, pentru România este unul dintre pilonii de bază atât din punct de vedere al dezvoltării economice a numeroase zone preponderent rurale, dar şi prin proiectarea unei imagini generale extrem de atrăgătoare pentru ţara noastră", completează Andrei Blumer.