CĂLIN RANGU, ASF: "Asirom a trimis un plan de măsuri pentru fluidizarea plăţilor daunelor"

ADINA ARDELEANU
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări / 19 decembrie 2016

"Asirom a trimis un plan de măsuri pentru fluidizarea plăţilor daunelor"

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a înregistrat, în perioada 1 ianuarie - 8 decembrie 2016, un număr total de 2305 petiţii (date preliminare) pentru societatea Asigurarea Românească - Asirom Vienna Insurance Group SA, din care un număr total de 1850 petiţii (date preliminare) au fost aferente clasei asigurărilor de răspundere civilă pentru vehicule (RCA), potrivit lui Călin Rangu, Director Direcţia protecţia consumatorilor din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară.

Astfel, la solicitarea ASF, conducerea Asirom a transmis un plan de măsuri, plan care vizează suplimentarea personalului desemnat cu constatarea şi lichidarea daunelor, precum şi limitele de competenţă a acestuia, simplificarea fluxului de plăţi în cadrul departamentului de daune asigurări generale, promovarea viziunii pro-client şi stimularea atitudinii proactive, ne-a mai spus domnul Rangu.

Situaţia de la Asirom a fost reclamată şi de Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), care a transmis că păgubiţii acestei companii întâmpină probleme grave atunci când trebuie să îşi primească despăgubirea, în contextul în care poliţele RCA reprezintă peste 70% din afacerea asigurătorului.

Potrivit ASSAI, cu toate că Autoritatea de Supraveghere Financiară cunoaşte toate problemele cu care se confruntă păgubiţii RCA ai acestei societăţi de asigurări, efectuând în luna octombrie 2016 un control la această societate cu capital austriac, problemele persistă şi, pe alocuri, acestea se acutizează. Astfel, conform ASSAI, despăgubirea se efectuează, de regulă, în afara termenului legal, se face doar parţial, atât cât consideră Asirom, păgubiţii RCA sunt programaţi la constatarea daunelor, în multe situaţii, în afara termenului legal sau asigurătorul nu răspunde în multe situaţii, în termen legal, la solicitarea de comunicare a valorii maxime de despăgubire solicitată de către păgubit.

De asemenea, Asociaţia mai spune că valoarea maximă de despăgubire comunicată păgubitului RCA este, de regulă, subevaluată semnificativ, păgubitul RCA primind o despăgubire mai mică cu 30 - 50%, decât cea care i se cuvine.

Potrivit lui Călin Rangu, cea mai mare parte din speţele reclamate la Asirom pentru clasa asigurărilor de răspundere civilă pentru vehicule (RCA) au fost reprezentate de întârzierea plăţii despăgubirilor aferente dosarelor de daună, respectiv de soluţionarea cu întârziere a acestora.

Domnia sa ne-a spus: "Ca urmare a identificării acestor probleme, ASF a efectuat următoarele demersuri: 1. au fost transmise numeroase adrese individuale pentru fiecare caz identificat; 2. au fost convocaţi reprezentanţii Asirom la sediul autorităţii pentru a lua la cunoştinţă de problemele identificate; 3. În urma prezentării situaţiei, Consiliul ASF a decis următoarele acţiuni: - demararea unei acţiuni de control inopinat, acţiune aflată în curs de desfăşurare, funcţie de rezultatele acestuia urmând a fi stabilite măsuri; - transmiterea unei adrese către conducerea Asirom, prin care s-au adus la cunoştinţa acesteia situaţiile identificate şi s-a solicitat prezentarea unui plan de măsuri în vederea remedierii acestora; - transmiterea unei adrese de informare acţionariatului societăţii Asirom".

Domnul Rangu a mai precizat că ASF a urmărit şi urmăreşte în continuare activitatea desfăşurată de Asirom în vederea diminuării cazurilor de acest fel şi protejarea drepturilor legitime ale consumatorilor. Domnia sa le transmite păgubiţilor sau asiguraţilor care întâmpină probleme cu despăgubirile, după ce încearcă soluţionarea problemei cu asiguratorul, pot apela la soluţionarea alternativă a litigiilor prin SAL-FIN, serviciu gratuit pentru persoane fizice, sau prin alte metode alternative gen arbitraj dacă sunt persoane juridice.

Călin Rangu a amintit că noua normă RCA cu nr. 39/2016, prevede la art 20 că despăgubirile se stabilesc după depunerea cererii de despăgubire de către persoana prejudiciată sau asigurat, astfel: a) pe cale amiabilă, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare; b) prin mecanisme de soluţionare alternativă a litigiului; c) prin hotărâre judecătorească definitivă, în cazul în care nu s-a realizat înţelegerea între părţi.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. nenea rangu, dar banii de pe legea 151 cand ii luam?

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb