Inovarea nu cunoaşte limite, iar idei aparent nebuneşti ajung să fie aplicate pe scară largă şi să uşureze viaţa oamenilor. Poşta americană, USPC, a început un proiect pilot de livrare a corespondenţei cu camioane autonome ale startup-ului TuSimple. Acesta este un nou pas în eforturile de a comercializa tehnologia vehiculelor autonome pentru transportul mărfurilor.
Startup-ul TuSimple din San Diego a anunţat că vehiculele sale autonome vor începe să transporte corespondenţă între unităţile poştale din Phoenix şi Dallas, pentru a vedea cum tehnologia autonomă poate îmbunătăţi timpii de livrare şi costurile, informează News.ro. Un şofer va sta totuşi la volan pentru a interveni dacă va fi necesar, în timp ce un inginer va călători pe locul pasagerului. Dacă testul va avea succes, ar fi o realizare pentru industria vehiculelor autonome şi o posibilă soluţie pentru deficitul de şoferi şi constrângerile legislative întâmpinate de transportatorii de mărfuri. Programul pilot implică cinci curse dus-întors, fiecare totalizând peste 2.100 de mile (3.380 kilometri) sau aproximativ 45 de ore de şofat. Nu este clar dacă livrarea corespondenţei cu vehicule autonome va continua după încheierea perioadei de testare de două săptămâni. "Colaborarea cu TuSimple este prima noastră iniţiativă în trans-porturile cu vehicule autonome pe distanţe lungi. Efectuăm cercetări şi teste în cadrul eforturilor noas-tre de a opera o viitoare clasă de vehicule care va încorpora tehnologie nouă", a declarat purtătorul de cuvânt al poştei, Kim Frum. TuSimple şi USPS nu au dezvăluit costul programului, dar Frum a spus că nu au fost folosite fonduri impozabile şi că agenţia se bazează pe veniturile obţinute din vânzarea de produse poştale şi alte produse. TuSimple a atras finanţare privată în valoare de 178 de milioane de dolari, inclusiv din partea producătorului de cipuri Nvidia şi compania chineză de media online Sina.Camioanele vor circula pe autostrăzi interstatale importante şi vor traversa Arizona, New Mexico şi Texas. "Aceste curse lungi depăşesc raza de acţiune a unui singur şofer, ceea ce înseamnă că pentru a le realiza în momentul de faţă este nevoie de mai mulţi şoferi într-un vehicul", a declarat directorul pentru produs al TuSimple, Chuck Price.
Obiectivul este de a elimina nevoia de şofer, eliberând transportatorii de mărfuri de constrângerile provocate de deficitul de şoferi. The American Trucking Associations estimează un deficit de până la 174.500 de şoferi până în 2024, din cauza îmbătrânirii forţei de muncă şi a dificultăţilor de a atrage şoferi mai tineri. O nouă lege referitoare la siguranţă obligă şoferii de camioane să îşi înregistreze numărul de mile parcurse, ceea ce a constrâns şi mai mult cât de repede şi de eficient pot fi transportate mărfurile. Colaborarea TuSimple cu USPS este o realizare pentru industria camioanelor autonome şi survine după intrarea companiei suedeze Einride în domeniul transporturilor de mărfuri utilizând camioane electrice fără şoferi pe un drum public, anunţată săptămâna trecută.
Vehiculele autonome de transport al mărfurilor sunt avantajate faţă de vehiculele de pasageri datorită relativei uşurinţe cu care pot fi folosite pe autostrăzi, comparativ cu centrele oraşelor, ceea ce reduce complexitatea hărţilor şi dificultăţile de siguranţă, care implică pietoni şi biciclişti.