Slugă la doi stăpâni este un concept care descalifică o persoană, din punct de vedere moral. Părintele Christian Terheş se pare că şi-a ales să slujească la doi stăpâni. Primul este cunoscut: cel din biserica unde îşi desfăşoară activitatea. Al doilea, deşi se întrezăreşte, nu este ceea ce pare a fi la prima vedere. Mulţi, văzându-l pe Terheş pe lista PSD pentru europarlamentare, ar crede că acesta este sluga lui Dragnea. Sau a social-democraţilor. Alţii, care ştiu modul în care pastorul Mihai Gâdea l-a promovat pe Terheş la Antena 3, ar spune că preotul de peste Ocean este omul securistului dovedit Dan Voiculescu, alias Felix, aşa cum apare în dosarul său de informator aflat la consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii.
Toţi cei de mai sus se înşeală. Christian Terheş are doi stăpâni. Primul l-am numit mai sus. Al doilea este mult mai puternic decât teleormăneanul care conduce vremelnic PSD. Iar legăturile politice ale acestuia au ramificaţii atât în Europa, cât şi în SUA, ajungând până în apropierea actualului preşedinte american Donald Trump şi chiar al companiei care a furnizat rachetele pentru sistemul Patriot de la Deveselu. Terheş este prieten cu Ady Simion, un agent imobiliar de succes pe coasta californiană. Simion, prin prisma relaţiilor şi al succesului în afaceri, a reuşit să îşi facă unele legături în mediul politic american. Una dintre ele este fosta congresmană Loretta Sanchez, reprezentanta comunităţii hispanice din California.
Loretta, la alegerile din 2016, nu a mai ajuns în Congres, deşi a avut un buget de campanie de 4,2 milioane de dolari, printre sponsori numărându-se şi compania Raytheon care a livrat rachetele pentru sistemul Patriot de la Deveselu.
• Consilierii democratei Sanchez au colaborat cu republicanii
Sanchez i-a avut în trecut consilieri pe lobiştii Michael Berman şi pe fratele acestuia, congresmanul Howard Lawrence Berman, cu ultimul fiind chiar colegă în Legislativul american.
Howard Lawrence Berman a deţinut şi funcţia de preşedinte al Comisiei pentru politică externă a Congresului, înainte ca aceasta să fie preluată de Ileana Ros-Lehtinen. Împreună cu republicana Lehtinen, democratul Berman i-a trimis o scrisoare secretarului de stat Hillary Clinton, pe vremea Administraţiei Obama, în care cei doi protestau împotriva livrării de armament, de producătorii americani, către potenţialii inamici ai statului Israel. Şi nu este singurul demers pe care democratul Berman şi republicana Ileana Ros-Lehtinen l-au făcut împreună.
Partea interesantă acum începe. Partenera lui Berman în adresa către Hillary Clinton, Ileana Ros Lehtinen a fost consiliată în campania electorală de Art Estopinan, unul dintre membrii lui Avenues Strategies, o companie controlata de George Eli Birnbaum, Barry Bennett si Ed Brookover.
Despre ultimii doi se pot spune multe lucruri. Barrz Bennett a fost senior advisor al campaniei lui Donald Trump, după ce în prealabil muncise pentru Ben Carson pentru care a strâns din donaţii 60 milioane de dolari şi 5 milioane de urmăritori pe Facebook. Tot Bennett este cel care, la alegerile din 2012, a scos la vot, în plus, 1,2 milioane de creştini. Lucru important pentru un candidat de profilul lui Christian Terheş sau al Lorettei Sanchez. George Birnbaum, Barry Bennett si Ed Brookover s-au cunoscut în timp ce lucrau pentru Ben Carson, înaintea alegerilor prezidenţiale din 2016 din SUA. Ed Brookover a lucrat o vreme chiar în echipa de campanie a actualului preşedinte american Donald Trump, care l-a concediat, nu înainte de a-l felicita pentru toată munca depusă. Unele surse indică faptul că, printre cei consiliaţi în campaniile electorale de către Ed Brookover s-ar regăsi şi Alexis Tsipras, premierul Greciei.
George Eli Birnbaum reprezintă piesa de rezistenţă din acest puzzle. În 2008, a fost consilier de campanie al PNL, adus în staff de premierul Călin Popescu-Tăriceanu, actualul şef ALDE. Acelaşi Birnbaum l-a ajutat pe socialistul Serghei Stanishev să devină premier al Bulgariei. Stanishev este nimeni altul decât actualul europarlamentar socialist din partea Bulgariei, prieten al lui Liviu Dragnea şi care a votat împotriva Laurei Codruţa Kovesi în comisia LIBE din Parlamentul European.
George Birnbaum şi partenerul său Arthur Finkelstein au fost consilierii campaniei politice a lui Benjamin Netanyahu, actualul premier al Israelului, în graţiile căruia încearcă să intre Liviu Dragnea, liderul PSD.
• Campania negativă, specialitatea consilierilor americani şi israelieni
În 2010 şi 2014, George Eli Birnbaum a lucrat împreună cu partenerul său Arthur Finkelstein (decedat în 2017), de la Finkelstein &Associates Inc. pentru premierul Ungariei, Viktor Orban şi pentru FIDESZ, colaborarea continuând şi ulterior. Mai mult, Birnbaum şi Finkelstein l-au cooptat pe Arpad Habony cu care au înfiinţat o firmă - Danubius Business Consulting Ltd, la Londra, care se ocupă de consilierea lui Orban şi Fidesz.
Conform informaţiilor furnizate de autorul Paul Lendvai în lucrarea "Ungaria lui Orban", firma lui Finkelstein si Birnbaum este specializată pe campanie negativă şi, împreună cu firma Danubius, au creat, în ultimii ani, toată campania de demonizare a lui George Soros în centrul şi estul Europei, mai precis în Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia, România şi Bulgaria.
De altfel, Arthur Finkelstein şi-a început activitatea de consultanţă politică strict pe campanie negativă, pe care ulterior a coroborat-o cu mesaje pozitive din partea candidaţilor pe care îi susţinea în SUA. Începând din 1975, Finkelstein a fost principalul strateg al Comitetului Naţional de Acţiune Politică Conservatoare (NCPAC). În 1978, NCPAC a contribuit la înfrângerea democraţilor Dick Clark din Iowa şi Thomas J. Mclntyre din New Hampshire. Ambii senatori liberali au fost înlocuiţi de conservatori. NCPAC a lansat o publicitate negativă prin televiziune, radio şi ziare, realizată de Finkelstein la adresa candidaţilor liberali. O idee centrală în spatele strategiei a fost de a expune cuvintele şi acţiunile liberale de la Washington ale unor oficiali aleşi, în mod obişnuit senatori, a căror imagine publică moderată sau conservatoare la domiciliu era în contradicţie cu înregistrarea efectivă a acestora.
Astfel de anunţuri de publicitate politică au fost folosite de Finkelstein şi în alegerile prezidenţiale. Ele erau negative (unul cu Jimmy Carter într-o dezbatere din 1976, altul cu Edward Kennedy strigând "Şi mai mult Jimmy Carter!") şi au fost combinate cu anunţuri pozitive (imagini ale lui Ronald Reagan vorbind despre valori). Finkelstein a concentrat acest tip combinat de anunţuri, iar rezultatul a fost fabulos: voturile pe care miza Jimmy Carter în statele Mississippi, Louisiana şi Alabama au trecut toate la Ronald Reagan la alegerile prezidenţiale din 1980.
Din analiza tuturor elementelor de mai sus se naşte o întrebare: al cui om este Christian Terheş? Sau mai bine zis cine l-a inventat, cine l-a adus de pe Facebook, în lumina reflectoarelor Antenei 3 şi cine l-a pus pe locul 4 pe lista europarlamentarilor eligibili din partea PSD?
Nu cumva acest lucru a fost stabilit de consilierii israelieni ai lui Liviu Dragnea, care sunt buni prieteni cu cei ai lui Viktor Orban şi care au legături, prin iţe multiple, cu fosta congresmană Loretta Sanchez, amica netăguită pe Facebook de Christian Terheş?
Unul dintre social-democraţii nemulţumiţi de faptul că nu se mai află pe lista de candidaţi ai partidului este eurodeputatul Ioan Mircea Paşcu. Acesta a scris pe pagina sa de Facebook: "Trebuie fie să ai un simţ de conservare atrofiat, fie tendinţe sinucigaşe, dacă atunci când şi aşa ai puţini oameni apropiaţi, să faci tot posibilul să ţi-i îndepărtezi şi pe aceştia! Dar, de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere, chiar dacă e tot atât de adevărat că fiecare pasăre pe limba ei piere!?".
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2019, 07:49)
Tu slujești la un singur stăpân și-i calomniezi pe alții.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2019, 08:29)
Ba nu, tu slujesti. Unde-i calomnia?!
2. #resit
(mesaj trimis de bibi în data de 27.03.2019, 08:07)
Dar despre poza in care troneaza Soros in mijocul unor adepti "de buna credinta" din care nu lipseste, evident, ilustra Monica Macovei, nimic zis, maestre?! :)
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2019, 08:26)
Dar despre poza ilustrului Dan Voiculescu facand sluj in fata lui Traian Basescu, nu zici nimic, mai bibi?
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2019, 09:03)
Pana la urma, nu inteleg care este problema cu Soros. Omul asta nu are niciun contract cu nicio firma din Romania si nu a cerut vreo favoare din partea tarii si nici nu a scos vreun ban din tara asta.
Chiar nu inteleg care este problema si cu ce "ameninta" omul asta prosperitatea, democratia si viitorul natiunii.
Consilierii israelieni (care se stie ca nu fac nimic gratuit ci dimpotriva, lucreaza numai pentru "castiguri" substantiale) nu sunt un pericol. dar Soros este. Cum vine asta?
2.3. forta PSD (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de mihai negrea în data de 27.03.2019, 14:42)
cred ca vorbesti din caanale prietene mai documenteaza-te in acest sens si dupa aia vino si si exprima-ti parerea
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2019, 08:58)
Nu va faceti iluzii nu este George Marinescu atat de destept. Este probabil un material documentat de Maior - SRI. Marinescu fiind doar scribul si ziarul Bursa - Gazeta de Perete SRI.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Titircă Inimă Rea în data de 27.03.2019, 10:01)
Am râs cu lacrimi când am citit inepţiile din comentariul tău. Dacă Ziarul Bursa este oficiosul SRI, Antena 3 al cui post este? Al Securităţii şi al relicvelor comuniste?
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2019, 10:09)
In opinia ta, nu continutul este cel care conteaza, ci sursa. Adica poate sa contina adevar, dar daca nu este de la Antena 3 nu este bun (este o iluzie). In schimb, daca provine "pe surse" de la Antena 3 este perfect, chiar daca abunda de minciuni si este daunator tarii.
Nu stiu cat de destept este Marinescu, (ca tot ai pomenit de acest aspect) dar cu siguranta este muuult mai inteligent decat tine.
Nu stiu daca Bursa este Gazeta de Perete a SRI (probabil ca nu), dar cu siguranta tu esti hartia igienica a penalului Dragnea si a partidului de zombi fara coloana vertebrala.
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 27.03.2019, 11:27)
Nu il cunosti pe George Marinescu, deci cind te pronunti cu privire la calitatile lui nu faci decit propaganda nu prea desteapta.
Pe de alta parte, fiind obisnuiti sa va conduca o analfabeta imorala pe care ati promovat-o prim ministru de paie, orice documentare cit de cit mai amanuntita vi se pare "atit de desteapta", incit credeti ca numai SRI ar fi in stare sa o intocmeasca.
Pentru voi, orice om normal, cu judecata si cultura normala, care se mai si exprima liber este un om al securitatii staliniste.
Cum arata soarele in vagauna in care traiesti?
Rasare vreodata?
E tot timpul bezna?
Te tirasti permanent sau te mai si ridici din cind in cind pe verticala?
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2019, 11:32)
Eu nu am contestat informatia. Chiar cred ca ar fi interesant ca Bursa sa publice din aceleasi surse analize la fel de documentate si despre alti candidati.
In ceea ce priveste chestia cu hartia igienica unu care spumega cand incearca sa combata ceva chiar are nevoie de hartie igienca!
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2019, 11:39)
De ce totdeauna faceti clabuci cand nu va convine opinia altuia?
Bine ca rasare soarele la tine! Luminatule! Verticalule!
3.6. Clabucule! (răspuns la opinia nr. 3.5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 27.03.2019, 11:56)
Vrei sa spui ca trebuie sa-ti tolerez minciunile defaimatoare la adresa ziarului BURSA si a ziaristilor sai, sub cuvint ca asa ar arata libertatea de opinie?
Prietene, daca tu crezi ca asta tine de libertatea de opinie, ia da-ti numele real si datele de identificare, ca sa-ti dresez un proces de defaimare!
Fa-o!
3.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2019, 14:32)
Da, sigur, ar putea incepe cu candidatul Dragnea.
Referitor la hartia igienica, asemanarea cu tine se justifica intrucat aveti un numitor comun - dosul lui Dragnea - pe care il deserviti in mod similar. Macar aia are o scuza, nu stie ce face, dar ca si tine este dirijata in directia aceea (tu de prostie si de antena 3 iar ea de mana tremuranda a unui penal). Ai ajuns rau!
4. noi informatii
(mesaj trimis de George Marinescu în data de 27.03.2019, 12:11)
Pentru a vă îndemna să căutaţi, să verificaţi, să citiţi, vă ofer câteva informaţii noi. George Eli Birnbaum a lucrat împreună cu Tal Silberstein şi cu consilierii lui Dragnea - Moshe Klughaft şi Sefi Shaked - la anticampania din Austria la adresa acualului cancelar Sebastian Kurz.
Dacă nici aceasta nu reprezintă o dovadă a legăturilor dintre consultanţii israeliţi ai lui Viktor Orban cu consultanţii din Israel al lui Liviu Dragnea, atunci înseamnă că unii înţeleg greşit ce citesc. Şi ar mai fi ceva: consultantul lui Dragnea - Moshe Klughaft a lucrat şi în campaniile din Germania pentru PSO, ajutându-l pe Martin Schulz. Iar cel de-al treilea consultant al lui Dragnea, Asaf Eisin, este amic cu George Eli Birnbaum.
Deci cum a ajuns Terheş pe locul al patrulea pe lista PSD?
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de George Marinescu în data de 27.03.2019, 12:18)
Campania murdară împotriva lui Kurz a avut loc în anul 2017.
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2019, 14:39)
De la SRI ai informatiile?
Parca de acolo provin informatiile pe acest subiect, cf. declaratiilor tale.
Sau, acum ca le ai tu, provin din "surse independente"?
Cum este cu SRI-ul asta pana la urma?
Raspuns: Cum vrea Dragnea si gasca lui!
4.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2019, 14:45)
MAKE sare ca ars si ameninta cu procese de defaimare ,vrea musai sa repereze onoarea ziarului si a truditorilor sai ! Pai cum sa procedeze atunci cei care au fost si sunt in continuare facuti albie de porci de prea curata si feciorelnica presa ? MAKE are dreptul natural sa cenzureze -ca de , e ziarul sau -si sa dea in judecata , ministrul justitiei nu are dreptul sa refuze acreditarea unui ziarist carcotas si amator de scandal .
4.4. Informatiile sunt publice (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de George Marinescu în data de 27.03.2019, 15:20)
Poate înveţi să citeşti toată presa, inclusiv presa străină. Sunt site-uri oficiale ale unor mari publicaţii ce relatează cum a fost cu manevra din Austria, care s-a oprit pentru că Silberstein a fost reţinut şi acuzat de corupţie în Israel. Cât despre relaţia lui Asaf cu Birnbaum, cu ajutorul internetului astăzi poţi găsi orice. Probabil însă că tu eşti de modă veche şi aştepţi să îţi ofere toate datele astea, mură în gură, vreun informator sau vreunul din serviciile despre care vorbeşti.
4.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 27.03.2019, 15:40)
Da, este chiar asa, ministrul nu are dreptul ceea ce are dreptul ziaristul.
Pe de alta parte, spune-i iubitei tale (desigur, Vioricai Dancila) ca "a repera" inseamna a determina o poziție in spatiu.
Fetelor, daca nu va stiti nici limba materna, atunci cum va intelegeti intre voi? Prin semne si miriituri?
5. mult succes candidatilor
(mesaj trimis de bogdan milea în data de 27.03.2019, 14:35)
candidatii psd sa fie clar pentru toata lumea sunt cei mai competenti dintre toti
6. bravo...felicitari
(mesaj trimis de daniela în data de 27.03.2019, 15:05)
mie imi place foarte mult lista celor de la psd au cei mai potriviti candidati
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2019, 15:47)
Oare ce l-a apucat pe Ioan Mircea Paşcu ?!
El nu vede ca "candidatii psd sa fie clar pentru toata lumea sunt cei mai competenti dintre toti"? Si ca "mie imi place foarte mult lista celor de la psd au cei mai potriviti candidati"?
Ioan Mircea Paşcu nu e sanatos la cap?!
7. ..............
(mesaj trimis de gabi în data de 27.03.2019, 17:39)
va este frica de candidatii psd?sa inteleg de ce?
8. da da
(mesaj trimis de mircea în data de 27.03.2019, 17:39)
stiu ca nu va plac candidatii de la psd dar ei sunt cei mai potriviti sa ocupe acele functii
9. si eu
(mesaj trimis de oana în data de 27.03.2019, 17:40)
oare ziarul bursa la ce ordin actioneaza?ca nu cred sa fie el asa de independent
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2019, 17:50)
Domnule MAKE ,credeam ca prin "onoarea reperata " vei sesiza aluzia la nea Iancu , dar ai luat-o otova ,didactic si sarcastic . Ca sa nu recidivezi ,precizez ca "nea Iancu"e Caragiale ,ala dupa suta de lei ,precis asa il stii !
9.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 27.03.2019, 19:25)
Amice, nu-mi face mie vina pentru faptul ca ironia ta nu poate fi deosebita de incultura.
De exemplu, cind lui Caragiale ii spui "nea" Iancu, in loc de "nenea" Iancu, este ironie sau neglijenta culturala?
Il ironizezi pe "nea Iancu", numindu-l ca pe "nea Gica"?
Inclin sa cred ca, intrucit il numesti gresit in mod repetat, este vorba despre incultura.
Cit despre recidiva...aproape ca nu-mi vine sa cred...ma obligi din nou...spunei iubitei tale (Vioricai Dancila) ca "dupa" inseamna situarea indaratul unui reper (intelegi? REPER! - pricepi ironia?), adica "in spatele", dar tu vrei sa spui "de pe", adica "deasupra".
Fetelor, cind veti trece de nivelul interjectiilor, va astept pe nivelul silabelor.
Pina atunci, va rog sa nu va mai impingeti.
10. tyi
(mesaj trimis de ovidiu în data de 27.03.2019, 17:43)
mai incetati odata cu astfel de articole denigratoare care nu fac bine deloc oamenilor
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de MAKE în data de 27.03.2019, 18:24)
gabi de la 7., mircea de la 8. si ovidiu de la 10. sint toti unul si acelasi postac psd-ist cu bogdan milea de la 5. si daniela de la 6. si mihai negrea de la 2.3.
Ce ai frate?! Ti-am fost repartizati?
10.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2019, 18:58)
Dar de ce sa inceteze? Sunt chiar interesante... gasesc ca israelienii vor intelege ca astfel de afaceri care nu sunt tocmai kusher nu vor face altceva decat sa inflameze din nou sentimentele antisemite adormite in urma tragediei din cel de-al doilea razboi mondial... ce nu intelege nenea Dragnea si nici consilierii israelieni e ca nu te poti pisa impotriva vantului suflat de ai mai mari (nenea Sam sau unchiul Vanea) pentru ca o sa te uzi pe fata si nu o sa te mai pupe nimeni...
10.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2019, 20:18)
Laudabila acribia stilistica a domnului MAKE -pacat ca nu aplica aceiasi rigoare si in domeniul politic unde opereaza cu lipsa de masura .De altfel a comunicat odata ca dumnealui considera sintagma "ziarist obiectiv " o mare prostie-isi poate verifica arhiva .Gong final.
10.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 27.03.2019, 23:47)
Ma facusi de ris!
Ce prost sint!
Nu-ti mai bate capul, e gong final, du-te la culcare!
11. Antisemitism?
(mesaj trimis de Cardan în data de 06.04.2019, 11:34)
Mi se pare mie sau articolul cam pute a antisemitism?