Care sunt industriile forţate să se digitalizeze în contextul pandemiei


Comunicate de presă / 4 noiembrie 2021

Care sunt industriile forţate să se digitalizeze în contextul pandemiei

Odată cu restricţiile aferente perioadei de lockdown, autorităţile şi companiile s-au văzut puse în situaţia de a găsi diverse modalităţi de a-şi digitaliza rapid operaţiunile şi de a gestiona cât mai eficient criza bruscă, în vreme ce populaţia a trebuit la rândul ei să îmbrăţiseze forţat toate schimbările. Un studiu efectuat de către specialiştii Tech Academy, organizatorii programului accelerat de 80 de ore de dezvoltare a competenţelor digitale, denumit IT Bootcamp, relevă faptul că educaţia, administraţia publică, industria ospitalităţii, serviciile bancare, precum şi afacerile din livrări şi domeniul relaţiilor cu clienţii sunt printre cele care s-au schimbat cel mai mult în ultimul an şi jumătate.

Ce industrii şi afaceri din România au fost forţate de pandemie să se digitalizeze?

În acest ultim an, întregul mapamond a trebuit să se adapteze din mers la toate schimbările apărute de multe ori peste noapte, la noi realităţi şi contexte de lucru sau interacţiune. Viteza de reacţie şi ajustare la noi paradigme, accesibilitatea şi digitalizarea au fost şi rămân în continuare cuvintele cheie ale perioadei COVID-19, iar în România, o ţară care nu excela neapărat la domeniul digitalizării mediului de afaceri, fie că ne referim la relaţia cu statul, cu consumatorii sau cu angajaţii, schimbările aduse de pandemie sunt cu atât mai evidente.

Companii mai mici sau mai mari din diverse domenii, instituţiile publice, grădiniţe, şcoli, universităţi şi multe altele au fost forţate să se adapteze, să se maturizeze forţat, să facă un mare salt către digitalizare pentru a îşi putea continua operaţiunile.

Instituţiile publice, serviciile bancare şi serviciile medicale

Un caz similar cu cel al reducerii birocraţiei în cadrul instituţiilor publice este şi cel al digitalizării serviciilor bancare, unde astăzi poţi deschide conturi şi efectua operaţiuni diverse fără a mai fi nevoie să te prezinţi într-o sucursală, ci doar prin video call. Tot prin intermediul unui apel video poţi acum consulta şi părerea unui medic într-o problemă de sănătate care nu necesită un consult fizic.

Call center-urile: De la interacţiunea faţă în faţă sau prin telefon la chatbots

Call center-urile şi afacerile care implicau interacţiune telefonică au implementat şi sisteme de chatbot pentru a prelua apelurile care nu necesită asistenţă detaliată. Dat fiind că angajaţii lor au fost nevoiţi să lucreze de acasă şi nu mai aveau neapărat mediul propice pentru a prelua apelurile clienţilor, discuţiile s-au mutat pe chat-uri online, iar pentru o serie de întrebări frecvente întâlnite de-a lungul vremii, au fost dezvoltate soft-uri automate, aşa-numiţii "chatbots' care să răspundă utilizatorilor.

HORECA: Cumpărăturile din magazine şi mesele la restaurant au fost înlocuite cu comenzi online livrate la domiciliu

Pe de altă parte, seriviciile de livrări la domiciliu s-au bucurat de o creştere bruscă a cererii, antreprenorii din domeniu fiind nevoiţi să îşi îmbunătăţească platformele pe care îşi desfăşurau activitatea, astfel încât să răspundă rapid clienţilor, să le asigure o experienţă de utilizare facilă şi să îşi lărgească spectrul de produse. Colaborări strânse cu serviciile de livrări au avut şi restaurantele, forţate să îşi perfecteze strategia de "delivery', concentrându-se pe ambalarea optimă a produselor şi livrarea lor în cel mai scurt timp.

Educaţie: Cursuri pe Zoom şi platforme de învăţare la distanţă

Nu în ultimul rând, poate cel mai disputat domeniu care a fost forţat să se digitalizeze este sistemul educaţional. Dacă iniţial aceste schimbări au fost binevenite şi chiar mult-aşteptate, dat fiind că în ţările mai dezvoltate astfel de platforme de învăţare erau deja bine puse la punct, astăzi părinţii şi copiii de toate vârstele încep să îşi piardă răbdarea şi concentrarea şi vor înapoi la cursuri în format fizic.

În contextul actual au apărut şi cursuri de digitalizare: Tech Academy - cursuri gratuite online pentru peste 660 de români

Pe lângă domeniile mai sus menţionate, putem vorbi şi despre petreceri online, călătorii şi conferinţe virtuale, plus multe altele. Pe scurt, discutăm astăzi mai mult ca niciodată despre concepte precum tele-muncă, tele-medicină sau tele-educaţie, despre inovare şi mai ales despre digitalizare, care acum face parte din viaţa noastră, indiferent că suntem angajaţi, antreprenori sau casnici. Inclusiv pentru a descărca certificatul verde care să îţi permită intrarea într-un centru comercial, este necesar să ai anumite abilităţi digitale.

Astfel, dată fiind nevoia evidentă de cursuri IT pentru cetăţeni, a apărut proiectul Tech Academy, al cărui principal obiectiv este de a contribui activ la digitalizarea forţei de muncă din România. Fiecare cursant va beneficia de 10 ore de consiliere profesională pentru stabilirea acţiunilor viitoare şi identificarea nevoilor de instruire conform aptitudinilor actuale. Ulterior, toţi cursanţii vor participa la IT Bootcamp, un program accelerat de 80 de ore de dezvoltare a competenţelor digitale.

"Proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman"

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

27 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9760
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4612
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2832
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9711
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.0804

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb