Preşedintele Renault, Carlos Ghosn, a recunoscut că incertitudinile provocate de Brexit şi posibila renegociere a Acordului Nord American de Liber Schimb (NAFTA) de către preşedintele american Donlad Trump reprezintă riscuri pentru grupului francez şi partenerul japonez Nissan, în 2017, relatează Automotive News.
Fabrica Nissan din Sunderland, Anglia, a devenit un subiect politic anul trecut, înainte de referendumul pentru Brexit din iunie, când Ghosn a avertizat că ar putea opri investiţiile acolo dacă britanicii vor vota pentru ieşirea din UE. Câteva luni mai târziu, Carlos Ghosn s-a întâlnit cu premierul Theresa May, care l-a asigurat că ţara va rămâne competitivă pentru afaceri.
Ghosn a confirmat această poziţie vineri, la prezentarea rezultatelor financiare ale Renault.
Carlos Ghosn a declarat: "Suntem de acord cu guvernul britanic că investiţia noastră se bazează pe ideea că trebuie menţinută competitivitatea Nissan. Angajamentele noastre de investiţii se bazează pe acest fapt".
El şi-a exprimat speranţa că May va ţine seama de acest lucru în negocierile cu UE pentru ieşirea din Uniunea Europeană.
Fabrica din Sunderland, cea mai mare din Marea Britanie, produce modelele Nissan Juke, Qashqai, Note şi Leaf, precum şi Infiniti Q30 şi QX30.
Ghosn a subliniat că discuţiile despre tarife şi cote sunt premature, pentru că deocamdată Brexitul este un lucru virtual.
"Realitatea este că în momentul actual Marea Britanie este membră a UE, iar comerţul continuă", a spus şeful alianţei Renault-Nissan.
Renault, ca şi alţi producători auto, este vulnerabilă la fluctuaţiile cursului valutar, iar lira sterlină s-a devalorizat după referendum.
Un raport al firmei Evercore ISI publicat pe 8 februarie arată un impact de 18 milioane de euro asupra EBIT pentru fiecare devalorizare cu 1% a lirei faţă de euro.
Ghosn a discutat şi despre efectul posibilelor schimbări aduse NAFTA, pe care preşedintele Trump vrea să îl renegocieze.
"În prezent există motive să credem că NAFTA va fi renegociat. Dacă nu va fi cazul, atunci bine. Dacă va fi, vor fi incertitudini", a spus preşedintele Renault, adăugând că de obicei aceste lucruri necesită timp.
El a notat că ar putea fi afectate şi acordurile comerciale ale Mexicului cu alte state din America Centrală şi de Sud şi acorduri dintre Argentina şi Brazilia, două pieţe importante pentru Renault.