Carlos Ghosn: Spionajul de la "Renault" privea costul fabricaţiei automobilelor electrice

ALINA VASIESCU
Ziarul BURSA #Internaţional / 14 februarie 2011

Cazul de spionaj priveşte proiectul modelului electric Renault.

Cazul de spionaj priveşte proiectul modelului electric Renault.

Scandalul privind spionajul industrial de la producătorul auto francez "Renault" SA pare că viza costurile producţiei automobilelor electrice, după cum afirmă directorul executiv al companiei, Carlos Ghosn, într-un interviu apărut vineri, în publicaţia Wall Street Journal.

"Renault" şi partenerul său de alianţă "Nissan" (Japonia) s-au concentrat pe crearea de vehicule electrice şi intenţionează să lanseze câteva modele până în 2014, ca să răs-pundă cererii în creştere de pe acest segment.

Luna trecută, "Renault" a concediat trei directori din cauza acuzaţiilor de spionaj industrial, dar aceştia au negat acuzaţiile şi au acţionat în instanţă compania pentru calomnie. Până în prezent nu au fost date publicităţii detalii asupra activităţilor de spionaj ale celor trei directori, compania anunţând doar că acţiunile de spionaj au vizat mai degrabă rentabilitatea modelului decât tehnologia realizării vehiculelor electrice.

"Cea mai interesantă informaţie pe care o pot avea despre un concurent este costul", a afirmat directorul "Renault", răspunzând unei întrebări privind aspectul sensibil al informaţiilor referitoare la rentabilitatea modelului.

"De exemplu, pentru o baterie, cel mai important element este costul per kilowatt. Din costul per kilowatt pot deduce ce fel de tehnologie dezvolţi. Toate acţiunile decise de companie sunt destinate protejării firmei", a explicat Ghosn. Domnia sa a adăugat că este de competenţa procurorilor să afle exact cine este res-ponsabil pentru spionaj. "Cine a făcut spionaj şi modul exact în care a fost făcut nu este de competenţa noas-tră să decidem. Astăzi, toate aceste elemente sunt la dispoziţia Justiţiei şi este de competenţa procurorilor să afle diferitele responsabilităţi", a explicat Ghosn.

"Renault" şi "Nissan" au ca ţintă fabricarea a 500.000 de vehicule electrice anual, până cel târziu în 2015. Dar, în timp ce vehiculul electric Leaf al celor de la "Nissan" se vinde încă de anul trecut, "Renault" aşteaptă să lanseze anul acesta primele modele.

Fuziunea nu este fezabilă

Carlos Ghosn consideră că o fuziune între "Renault" şi "Nissan" nu este fezabilă, însă structura parteneriatului s-ar putea schimba în timp. Gohsn arată că integrarea adminis-trării între cei doi producători auto nu face parte din strategia pe termen mediu, din cauza opoziţiei interne din cele două companii. În opinia sa, o eventuală fuziune ar avea rezultate nedorite din cauza diferenţelor culturale adânc înrădăcinate şi a hotărârii companiilor de a rămâne independente.

"Renault" a încheiat o alianţă strategică pe zece ani cu "Nissan". Compania franceză deţine 44% din "Nissan", iar societatea niponă are în proprietate 15% din capitalul "Renault".

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb