Compania aeriană Carpatair ar putea investi 15 milioane de euro într-un hangar la Timişoara, care să asigure întreţinerea aeronavelor atât pentru companie, cât şi pentru terţi, unitatea urmând să fie operabilă peste aproximativ patru ani. "Avem un proiect pentru un hangar de întreţinere, care va necesita investiţii de 15 milioane euro, asigurate din surse proprii şi credite. Perspectiva noastră e ca în doi ani să demarăm construcţia şi durează circa 15 luni", a declarat, într-o conferinţă de presă, pre-şedintele companiei, Nicolae Petrov.
Unitatea de întreţinere va putea găzdui simultan patru avioane de dimensiuni mari, de tip Airbus şi Boeing.
"Activitatea de întreţinere este un business separat, pentru care putem să ne asociem şi cu alţi jucători, dar momentan nu avem o decizie", a spus Petrov.
În prezent, Carpatair deţine pe Aeroportul din Timişoara un hangar care asigură întreţinerea pentru flota proprie. Capacitatea acestuia este de două avioane, iar Carpatair negociază în prezent cu compania Darwin Airline pentru asigurarea activităţii de întreţinere a flotei operatorului elveţian.
În primele zece luni, operatorul a transportat aproximativ 500.000 de pasageri, în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi estimează că pe tot anul va trans-porta 600.000 de călători, mai mult cu 5% faţă de 2010.
Totodată, Petrov preconizează că cifra de afaceri se va majora în acest an cu 5%, însă compania nu va obţine profit.
"Anul 2011 nu va fi pe profit şi cauza principală este concurenţa neloială şi subvenţionată a competitorului nostru (Wizz Air - n.r.) şi de aceea am depus plângere la Comisia Europeană împotriva Aeroportului din Timişoara, care oferă ajutor de stat ilegal companiei concurente", a afirmat Petrov, citat de Mediafax.
La sesizarea Carpatair, CE a des-chis în luna mai o investigaţie cu privire la relaţiile contractuale dintre aeroportul din Timişoara şi Wizz Air, respectiv un contract de marketing încheiat în 2008 şi neplata unor taxe de aeroport în valoare de 2,6 milioane de euro, precum şi reduceri suplimentare de 72% până la 85% la toate taxele de aeroport pentru aeronavele de mare capacitate.
În luna septembrie, CE a emis o opinie preliminară conform căreia discountul oferit Wizz Air este ajutor de stat.
Totodată, Tribunalul Timiş a decis la 30 august, în cadrul unui proces iniţiat de Carpatair împotriva aeroportului Timişoara, că reducerile oferite de Wizz Air reprezintă un avantaj de natură economică atribuibil statului, în calitate de acţionar majoritar al aeroportului, că acordarea reducerii nu poate fi justificată din punct de vedere economic şi că măsura distorsionează concurenţa.
Petrov a spus că, în aceste condiţii, Carpatair a fost nevoită să scadă preţul biletelor cu aproximativ 20%.
"Am scăzut preţurile, dar este nesănătos, pentru că sunt şi alte companii low cost care nu au primit ajutor de stat şi cu acestea concurăm bine la preţuri. Ajutorul de stat are o pondere de 38% din costurile directe ale companiei", a spus preşedintele Carpatair.
Potrivit datelor Ministerului Finanţelor, Carpatair a înregistrat anul trecut o pierdere de 20,33 milioane lei, în scădere faţă de 2009, când a avut un rezultat negativ de 39,06 milioane lei.
Flota Carpatair este compusă din 14 aeronave, din care trei se află în proprietatea operatorului, iar restul sunt închiriate.