Un număr de 19 magazine aparţinând lanţurilor de distribuţie "Carrefour" SA (Franţa) şi "Wal-Mart Stores" Inc. (SUA) au fost amendate cu 9,5 milioane de yuani (1,4 milioane de dolari) în China pentru că şi-au înşelat clienţii în legătură cu preţurile produselor comercializate, anunţă Comisia pentru Dezvoltare Naţională şi Reformă de la Beijing. Comisia a stabilit o amendă de 500.000 de yuani pentru fiecare magazin.
Luna trecută, Comisia a precizat că cele două companii au pretins preţuri mai mari decât cele inscripţionate pe etichete sau care apăreau în reclame.
"Carrefour" este cel mai mare grup de retail din Europa, respectiv al doilea din lume, după "Wal-Mart".
Îngrijorat de presiunile provocate de creşterea preţurilor, guvernul chinez face deseori verificări ale preţurilor din magazine înaintea sărbătorilor, în special într-o perioadă în care ţara luptă cu inflaţia.