Casa de avocatură Bordianu&Asociaţii derulează programul "Chance or Change", o serie de webinarii susţinute alături de profesionişti, experţi în anumite domenii, cu scopul de a ajuta antreprenorii români să facă faţă schimbărilor fiscale sau legislative anunţate, dar şi să îşi dezvolte afacerile etic, legal, responsabil, sustenabil pe termen lung, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"Profesia de avocat îţi oferă posibilitatea să faci bine folosind ca principal instrument legislaţia care guvernează economia, societatea. În acelaşi timp însă, noi credem că profesia de avocat înseamnă educarea publicului - persoane fizice şi juridice - pentru a înţelege mai bine legile şi normele, pentru a-şi face meseria fără riscul de a încălca legea. Se spune că mai binele este duşmanul binelui şi, uneori, rişti să ajungi într-o astfel de situaţie încercând, de fapt, să faci bine. Programul "Chance of Change" are rolul de a ajuta antreprenorii români să înţeleagă cum îşi pot face mai bine profesia sau cum îşi pot vinde mai bine produsele şi serviciile, în deplin acord cu prevederile legale şi în deplin respect faţă de clientul final. Prin acest program, îmi doresc să avem un impact pe termen mediu, o schimbare care să ducă la o evoluţie a comportamentelor juridice în piaţă", spune Cătălina Bordianu Calangiu, avocat specializat în legislaţia muncii şi în domeniul practicii medicale, membru fondator al Casei de avocatură Bordianu&Asociaţii.
Potrivit sursei citate, programul "Chance or Change" include pe 10 şi 11 octombrie un webinar de marketing medical, susţinut de Cătălina Bordianu Calangiu, alături de Alexandra Tîrpea, specialist în comunicarea medicală. Webinarul se adresează medicilor, asistenţilor medicali, oamenilor de marketing din agenţii, oamenilor de marketing şi comunicare din clinicile private, tuturor celor interesaţi să înveţe despre marketingul medical.
"Din dorinţa de a avea mai mulţi pacienţi rapid, în piaţa medicală se folosesc tehnici agresive, care transformă pacientul în consumator, şi reclame care promovează exclusiv reduceri şi promoţii de preţ, mesaje la televizor sau la radio. Marketingul medical este despre prevenţie, educaţie, empatie, nu despre vânzare agresivă. Marketingul medical este diferit total de alte industrii, în primul rând pentru că este foarte bine reglementat normativ şi supravegheat de Colegiul Medicilor, în al doilea rând, pentru că există o serie de reguli care trebuie strict respectate atunci când se conturează strategia de marketing medical. Cei care vor participa la webinar vor afla despre cum să comunici legal în domeniul medical, care sunt formele de publicitate recunoscute de lege şi care sunt formele de răspundere în situaţia în care nu le respecţi", spune Cătălina Bordianu Calangiu.
"Chance or Change" a debutat în martie, cu evenimentul "La locul de muncă: între drept(uri) şi responsabilităţi", susţinut de Cătălina Bordianu Calangiu, avocat, şi Valentina Saygo, expert contabil şi consultant fiscal. A fost un dialog fiscal şi legal în care au fost dezbătute situaţiile limită cu care se confruntă des antreprenorii cu privire la salariaţi şi salarii, am fost identificate soluţii pentru depăşirea blocajelor şi am fost găsite soluţii de flexibilizare a relaţiilor de muncă.
Programul "Chance or Change" a avut o ediţie şi în luna septembrie cu evenimentul "Prevenţie fiscală: Cum să-ţi adaptezi afacerea la schimbările fiscale", susţinut de Cătălina Bordianu Calangiu, avocat, şi Valentina Saygo, expert contabil şi consultant fiscal, două specialiste cu experienţă semnificativă în legislaţie fiscală.
În opinia celor două experte, prevenţia fiscală este cea mai bună măsură pentru contracararea efectelor negative pe care noile schimbări fiscale propuse de Guvernul României le vor avea asupra firmelor, la pachet cu estimarea rezultatelor următoare şi lucrul cu bugetul de venituri şi cheltuieli. Cei care lucrează empiric şi pompieristic, cel mai probabil, nu vor rezista şi îşi vor închide afacerile.
"Mediul de afaceri va fi zdruncinat de aceste măsuri fiscale. Poate la prima vedere vor fi afectaţi doar antreprenorii, dar piaţa va trebui să suporte creşterea de taxe prin preţuri mărite. Este relativ simplu de previzionat care sunt efectele, atunci când nu sunt folosite cu prudenţă taxele ca pârghii fiscale: evaziune fiscală prin nedeclararea veniturilor, prin umflarea cheltuielilor - balanţele contabile nu vor mai reflecta realitatea -, neconformare voluntară, mutarea rezidenţei fiscale în alte state şi, în cele din urmă, dispariţia unui număr de firme şi PFA-uri. În consecinţă, efectul acestor măsuri va fi invers decât ceea ce se doreşte, respectiv colectarea unor sume mai mari de bani la buget, dar cel mai grav este că vor bulversa mediul de afaceri, care nici acum nu are o relaţie uşoară cu statul", a explicat Cătălina Bordianu Calangiu, avocat specializat în legislaţia muncii şi în domeniul practicii medicale.
"Realitatea va arăta că toate aceste schimbări nu vor aduce decât mai multă evaziune fiscală, mai multă muncă la negru, mai mulţi bani ascunşi în economia neagră, care vor genera şi mai multe pierderi în bugetul de stat. Din păcate, de ani de zile, mediul de afaceri experimentează şi face slalom printre deciziile haotice ale politicienilor, care, de fiecare dată când există o gaură în buget, vin şi cer de la privat. Aceste modificări fiscale sunt un atac direct la principii fundamentale şi legiferează bătaia de joc de iure, nu doar de facto!", este de părere Valentina Saygo, expert contabil şi consultant fiscal cu peste 20 de ani de experienţă.