Grupul francez "Danone", cel mai mare producător mondial de iaurt, şi-a dublat profiturile în prima jumătate din anul în curs, în baza veniturilor mari realizate în Asia, dar şi a câştigurilor obţinute din vânzarea unor divizii. Profitul net al companiei a însumat 704 milioane de euro (903 milioane de dolari) în perioada ianuarie-iunie 2006, comparativ cu 346 milioane de euro în acelaşi interval din 2005. Vânzările "Danone" au sporit cu 9%, la 7,22 miliarde de euro. Analiştii estimau, pentru primul semestru, un profit net de 570 milioane de euro, la vânzări de 7,17 miliarde de euro.
Preşedintele grupului francez, Franck Riboud, a înstrăinat diviziile producătoare de sosuri ca să îndrepte atenţia acestuia către produsele lactate, biscuiţi şi apă minerală.
În plus, compania a pătruns pe noi pieţe, printre care China. "Danone", care deţine o cotă la "Bright Dairy & Food" Co. din Shanghai, a realizat în Asia, în primul semestru, vânzări de 1,36 miliarde de euro. Livrările societăţii au crescut cu 4,9% în Europa, atingând 4,32 miliarde de euro. În această regiune, "Danone" realizează aproape două treimi din vânzările sale. În restul lumii, vânzările companiei franceze au sporit cu 28%, la 1,54 miliarde de euro.
De precizat că vânzările de produse lactate ale companiei au crescut cu13% în perioada de raportare, cele de pe segmentul băuturilor răcoritoare - cu 15%, iar cele de biscuiţi - cu 3,8%. Pentru anul în curs, societatea plănuieşte noi achiziţii. "Vom face paşi mici în achiziţii, pe care le vom realiza în ţări în care suntem deja prezenţi", afirmă directorul financiar al companiei, Antoiine Giscard D"Estaing.