Kaspersky prezintă o imagine generală a pieţei, bazată pe aplicaţia SubsCrab - un instrument de gestionare a abonamentelor care ajută utilizatorii să urmărească cheltuielile online.
Potrivit comunicatului primit la redacţie, in medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify şi YouTubePremium - cele mai populare servicii din întreaga lume. În unele ţări, serviciile locale sunt în frunte, de exemplu, în Brazilia, poziţia de top este deţinută de platforma naţională de streaming, Globoplay.
Serviciile de streaming sunt categoria cu cele mai multe abonamente, 22% dintre utilizatori se înscriu pe aceste platforme. Cu toate acestea, serviciile multi-abonament, care combină TV şi filme, jocuri, internet şi telecomunicaţii, câştigă popularitate, atrăgând 16% dintre clienţi.
Comoditatea de a accesa o gamă de servicii într-un pachet depăşeşte categoria "Muzică", cu cei 8% dintre abonaţi din întreaga lume.
Aplicaţiile de productivitate, telecomunicaţiile şi serviciile de livrare constituie un grup semnificativ de abonamente online, în afară de divertisment. Microsoft 365, Adobe Creative Cloud, LinkedIn Premium, Canva şi Discord se află printre primele 20 de servicii populare în majoritatea ţărilor. În plus, furnizorii locali, cum ar fi serviciile de telecomunicaţii, pieţele sau
serviciile de livrare, completează top 20 în fiecare ţară.
ChatGPT, care este folosit atât pentru muncă, cât şi pentru divertisment, a crescut cu 296% faţă de 2023, devenind serviciul bazat pe abonament cu cea mai rapidă creştere la nivel mondial. Alte abonamente online care au crescut considerabil sunt YouTube Premium (122%), Telegram Premium (73%), X Premium (64%) şi Snapchat+ (59%).
În ceea ce priveşte abonamentele anulate cel mai frecvent, Netflix, YouTube Premium şi Spotify conduc aici. Şi asta înseamnă să fii printre cele mai populare servicii din lume.
Planurile de plată lunară sunt opţiunea preferată pentru 76% dintre utilizatori, în timp ce 17% aleg abonamentele anuale şi 7% preferă alte perioade de plată, cum ar fi planurile săptămânale sau pe doi ani. Cu toate acestea, ponderea abonamentelor anuale este în continuă creştere, de la 13% în 2022 la 17% în 2024.
Pentru a urmări abonamentele online şi a monitoriza costurile, Kaspersky recomandă SubsCrab - un instrument de gestionare a abonamentelor lansat ca parte a programului de asistenţă pentru start-upuri Kaspersky.
Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică şi confidenţialitate digitală fondată în 1997.
Opinia Cititorului