Cătălin Botezatu: Profesia este "amanta perfectă"

CORNELIA ANGELESCU
Ziarul BURSA #Companii / 9 martie 2012

Domnul Cătălin Botezatu s-a născut în anul 1966 şi şi-a început cariera în modeling în 1985. A absolvit Facultatea de management şi marketing în alimentaţia publică, după care a urmat cursurile Institutului European de Modă de la Milano, unde a avut ca profesor şi mentor pe cel care a fost întemeietorul Casei Versace.În 1990 a fost primul director artistic şi designer al Casei de Modă privată "Europa". În 1993 a des-chis atelierul "La Delphi", care s-a transformat în Casa de Modă "Cătălin Botezatu", pentru care are în derulare construcţia unui sediu nou în centrul Bucureştiului.Nu este căsătorit şi are un fiu de 25 de ani. Vorbeşte limbile germană, franceză, engleză şi italiană.

Domnul Cătălin Botezatu s-a născut în anul 1966 şi şi-a început cariera în modeling în 1985. A absolvit Facultatea de management şi marketing în alimentaţia publică, după care a urmat cursurile Institutului European de Modă de la Milano, unde a avut ca profesor şi mentor pe cel care a fost întemeietorul Casei Versace.În 1990 a fost primul director artistic şi designer al Casei de Modă privată "Europa". În 1993 a des-chis atelierul "La Delphi", care s-a transformat în Casa de Modă "Cătălin Botezatu", pentru care are în derulare construcţia unui sediu nou în centrul Bucureştiului.Nu este căsătorit şi are un fiu de 25 de ani. Vorbeşte limbile germană, franceză, engleză şi italiană.

Interviu cu domnul Cătălin Botezatu, creator al unor colecţii de modă etalate pe cele mai prestigioase podiumuri din lume

Reporter: V-aţi întors de la prezentări de modă interesante, în Europa şi SUA. Cum au decurs?

Cătălin Botezatu: Au fost un succes. Am să încep cu Balul Operei din Viena, bal care se organizează anual în ziua de 16 februarie. În acea minunată sală, marea noastră artistă Angela Gheorghiu a cântat într-o rochie "Cătălin Botezatu". A fost un triumf al divei, de care ne-am bucurat şi noi.

Toalete sub aceeaşi marcă au fost etalate la curtea Împăratului Japoniei, Preşedintele Barack Obama i-a admirat rochia lui Meryl Streep la parada haute-couture de la Waldorf-Astoria. La Metropolitan, Angela Gheorghiu a cântat 3 ani în creaţiile mele, apreciate deosebit de multe alte personalităţi.

La New York, de unde m-am întors de curând, colecţia mea a avut un mare succes, podiumul de prezentare a fost înconjurat de 3000 de persoane şi 56 de televiziuni au stat la rând ca să le acord interviuri. Înainte de New York am fost la Paris. Am avut o prezentare de haute-couture chiar în incinta Muzeului Luvru, unde au fost 4000 de participanţi.

Acestea au fost cele mai recente prezentări ale mele, în paralel având filmări, emisiuni de televiziune, o muncă intensă (fără să exagerez) de zi şi noapte pentru noile colecţii.

Reporter: Toa-te aceste activităţi vă mai lasă timp şi pentru viaţă persoană sau odihnă?

Cătălin Botezatu: Sunt singurul creator de modă care am o bogată activitate şi în domeniul artistic. Am avut anul trecut şi continui şi în acest an trei proiecte grele în TV. Mă încântă să lucrez şi să filmez pentru că văd că pot să atrag publicul tânăr spre reality show. Or acest public nu vine oricum, vine numai dacă îl "prinzi" cu ceva ce îl interesează.

Mă odihnesc "creând" frumuseţe în vestimentaţie, indiferent că este haute-couture, pret-a-porter sau lenjerie intimă, pentru bărbaţi şi pentru femei.

Viaţa mea personală nu prea exis-tă. Nu poţi să ai succes şi notorietate artistică dacă nu renunţi la acest aspect. Cea mai importantă pentru mine este profesia mea. Aceasta este "amanta perfectă" (după cum am mai spus-o), nu te înşală niciodată şi îţi dă numai satisfacţii. Nu este deloc desuet să spun acest lucru. Satis-facţiile sunt numeroasele premii şi aprecieri pe care le-am primit în străinătate şi în ţară.

Nu aş avea o viaţă liniştită alături de cineva, pentru că nimeni nu ar suporta "trăitul în bagaj", cum îmi spun colegii. Eu locuiesc în hotel şi avion şi iar în hotel. Într-un an, am săptămâni întregi de prezentări de colecţii în Monte Carlo, Egipt, Turcia, Italia, Islanda, Franţa etc. Şi este locul unde nu pot să nu menţionez prezenţa la Bucharest Fashion Week, care înseamnă foar-te mult pentru mine.

Reporter: Modă, colecţii, varietate, fiecare sezon cu noutăţile lui, cu materialele lui. Cine pune în operă creaţiile dumneavoastră şi ale colectivului de creaţie "Cătălin Botezatu"?

Cătălin Botezatu: Colectivul de creaţie lucrează pentru colecţiile pret-a-porter şi, separat, pentru haute-couture în atelierul meu din Bucureşti. În cele două fabrici din Tg.Mureş se realizează lenjeria intimă pentru femei şi bărbaţi, cămăşi, marochinărie. Există o colaborare cu Veronesse pentru încălţăminte, care se realizează tot în Bucureşti.

Recent, am scos pe piaţă trei parfumuri "pour femme" si parfumuri "pour homme" sub brandul "Cătălin Botezatu".

Încerc să ating - doresc acest lucru - întreaga plajă vestimentară, de la lenjerie până la rochii de seară, rochii de mireasă, încălţăminte, marochinărie şi parfumurile potrivite.

Am înfiinţat primul magazin online al unui designer. 70% din tot ce se lucrează se comercializează on-line, în afară de haute-couture şi comenzile speciale. Este foarte profitabil pentru că marfa este variată, preţurile accesibile şi comanda ajunge la clienţi în 24 de ore, oriunde în ţară.

Se vinde bine ceea ce producem, deoarece preţurile noastre nu au cres-cut după majorarea TVA. Nu am câştigat mai mult, nu ne-am mărit profitul, dar am câştigat clienţi. Suntem foarte prompţi în livrări, direcţie în care "Urgent Courier" şi-a făcut bine datoria.

Clienţii s-au convins de seriozitatea noastră şi îi atrage permanenta diversificare a produselor oferite. Nu ne place ca ceea ce producem noi să "îmbătrânească în vitrine". Lunar, livrăm mii de produse pentru vitrinele magazinelor şi pe online, pornind de la cele cu preţuri accesibile şi până la cele de nivel superpremium.

Reporter: O întrebare firească: cum suflă criza peste lumea modei?

Cătălin Botezatu: Oricum, de când s-a accentuat criza lumea cumpără mai puţin. Mulţi lideri internaţionali şi-au închis porţile din lipsă de comenzi şi acest fenomen s-a întâmplat şi cu mulţi creatori din România.

Este un moment în care se cerne piaţa. Cei mai puternici rămân pe piaţă, cei meteorici au dispărut. Dacă nu faci din modă o afacere solidă nu poţi supravieţui.

Riscul de a pierde din profit este şi din partea preţurilor la materii prime. Bumbacul şi-a dublat preţul, elasticul la fel. Furnizorii din România au dis-părut, de asemenea din Italia. Avem comenzi, am creat modele, dar ne lipseşte materia primă. Acum am ajuns să lucrăm cu furnizorii marilor case europene de modă, ceea ce este foarte greu de suportat ca preţuri. Mai respirăm,în ultima perioadă, reuşind să luăm o parte a materiei prime din China şi India, dar trebuie spus că, oricum, furnizorii noştri sunt numai din străinătate, numai aşa o mai cumpărăm din România.

Reporter: Care este trendul pentru România?

Cătălin Botezatu: La acest capitol sunt optimist. Va fi multă culoare şi în primăvară, şi în vară. Sunt la modă modelele florale mari, imprimeuri animate, culori îndrăzneţe şi tari paralel cu albul (care a fost şi vedeta sezonului de iarnă) şi negrul care rămâne la modă oriunde şi oricând.

Mătăsurile şi voalurile imprimate se vor purta mult. Modelele noastre sunt "vii" şi în pas cu ce îşi doresc toate femeile, purtătoarele ţinutelor elegante.

La încălţăminte este o revoluţie în creaţie, cu cele mai ciudate tocuri şi tălpi. Este deja o arhitectură a pantofului de vară, nicidecum asortat cu ţinuta (tendinţă de mai mulţi ani în modă), ceea ce exprimă libertatea gustului şi culorii.

Bineînţeles, este o mare deosebire între cum se îmbracă o femeie de afaceri, care doreşte să-şi impresioneze partenerul de afaceri, femeia care vrea să domine, faţă de femeia care iese seara în societate. Prima trebuie să fie extrem de elegantă, dar nu ostentativă. De exemplu, pantalonii cu sacoul să creeze o ţinută feminină, cu o bluză decoltată delicat. Părul strâns şi tocurile înalte îi dau prestanţă şi superioritate.

Ţinuta celeilalte persoane să fie plină de feminitate, prin eleganţa fină abordată de o rochie care să-i sublinieze silueta şi o coafură lejeră.

Reporter: Câte manechine şi în ce mod vă reprezintă?

Cătălin Botezatu: Lucrez cu Agenţia MRA care beneficiază de o bancă de peste 3000 de tinere. La o paradă, eu selectez între 15-30 de fete şi 10-20 băieţi.

Manechinele profesioniste nu au nevoie de o pregătire specială, ci de repetiţiile pe care le organizez eu şi în care sunt incluse toate aspectele show-lui. Mă ajută Laurent Tourette, în top 10 dintre coaforii lumii, şi Mirela Vescan, numărul 1 în România pentru machiaj.

Reporter: Planuri imediate?

Cătălin Botezatu: Prima deplasare va fi între 14-20 martie la Mos-cova. Delegaţia noastră este compusă din 4 creatori de modă şi 20 de persoane şi avem suportul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri. Va fi organizată o prezentare foarte interesantă de creaţii vestimentare ale designerilor noştri, cu care sunt sigur că vom avea succes. Rusia este o piaţă cu mare potenţial şi cu resurse.

Urmează organizarea unei parade în Dubai, apoi în Jamaica şi în Islanda. Între timp voi continua filmările în cadrul proiectelor de la televiziuni şi voi lucra la noile colecţii. Eu sunt convins că, pe piaţa modei, vor reuşi cei care muncesc mult şi care vor culege şi roadele.

Reporter: Vă mulţumesc!

"Va fi multă culoare şi în primăvară, şi în vară".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

10 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9742
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5050
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3163
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9016
Gram de aur (XAU)Gram de aur362.8761

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb