Deciziile haotice luate în ultimii ani, numirea în vârful conducerii societăţii a unor persoane fără a ţine cont de criteriile de competenţă şi profesionalism sunt doar câteva dintre cauzele care au afectat dezvoltarea CFR Marfă, a declarat, ieri, Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, după o întâlnire cu reprezentanţii Alianţei Federaţiilor Tehnice Feroviare şi ai Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane.
"Nu este normal ca o societate care în 2003-2004 era perla companiilor din subordinea Ministerului să ajungă în situaţia de astăzi. Văd că noua conducere a implementat deja o serie de măsuri, iar rezultatele încep să se vadă: avem pentru prima dată, după mult timp, un buget prognozat pe profit", a precizat ministrul Cătălin Drulă.
El a arătat că este vital pentru CFR Marfă să fie închise "robinetele" prin care se pierdeau banii şi să îşi consolideze poziţia pe piaţă.
"Din păcate, din cauza deciziilor greşite din anii precedenţi, conducerea societăţii a fost nevoită să ia şi măsuri precum disponibilizarea de personal. Este o măsură radicală, dar necesară şi vrem ca în parteneriat cu organizaţiile sindicale să derulăm acest proces într-un mod transparent, cu criterii clare şi cu respectarea prevederilor referitoare la protecţia socială", a mai spus ministrul Transporturilor.
Oficialul a menţionat că la întâlnirea pe care avut-o la începutul aceste săptămâni, la Bruxelles, cu Margrethe Vestager - vicepreşedintele executiv al Comisiei Europene şi cu Adina Vălean - comisarul european pentru transporturi a discutat cu acestea şi situaţia companiei CFR Marfă, despre care ministrul susţine că este o societate de interes strategic.
"Am fost bucuros că oficialii de la Comisia Europeană au înţeles situaţia reală în care se află această companie şi au apreciat planurile de restructurare şi returnare a ajutorului de stat, pe care le-am prezentat", a spus ministrul Cătălin Drulă.
CFR Marfă are aproximativ 4700 de angajaţi şi o pierdere contabilă din anii precedenţi de 2,7 miliarde lei. Din această cauză, compania, aflată în insolvenţă, în procedura concordatului preventiv, este nevoită să treacă printr-un drastic program de restructurare, care include, printre alte măsuri, şi noi disponibilizări de personal.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.04.2021, 14:05)
Dupa RESTRUCTURARE,CFR Marfa v-a cara materiale pe Calea ferarta Cu DREZINA.Dupa ce Drula sis si P.LA,v-a termina de distrus Calea ferata,circulatia v-a fi restransa ,se v-a putea circula pe drumul de fier,numai pe o linie,mijlocul de transport v-a fi TROTINETA FEROVIARA. Iarta-i Doamne ,ca NU STIU NICI ce FAC si nici ce VORBESC. Astia de la USR-PLUS vor duce Romania in Epoca lui LENIN.!