Compania poloneză de outsourching Competence Call Center oferă, în centrul său din Braşov, care a ajuns la peste 200 de angajaţi, servicii de suport atât pentru departamentul de back office cât şi pentru front office pentru americanii de la eBay. Braşovul este singura locaţie din România unde CCC oferă servicii pentru clientul american. Pentru eBay mai lucrează centrele CCC din Berlin, Essen şi Leipzig.
"Parteneriatul nostru cu CCC este caracterizat printr-o stransă cooperare în toate fazele proiectului - de la recrutarea şi pregătirea unei noi echipe, la instruirea continuă şi evaluarea performanţei şi satisfacţiei clienţilor. Acordăm o atenţie specială abilităţilor de comunicare, empatiei şi cunoştinţelor tehnice ale angajaţilor noştri în CCC. Aceştia poseda cunoştinţe extinse în toate situaţiile relevante ce apar în e-commerce, cum ar fi folosirea unei game largi de instrumente web pe pagina eBay", spunea, anul trecut, Jens Voigt, Head of Partner Management GCX Germany, eBay.
Creatorul eBay, Pierre Omidyar, şi-a început cariera ca programator în cadrul diviziei Claris a producătorului de computere Apple, unde se realizau diverse aplicaţii software utilizate apoi de fanii Macintosh. Ceva mai târziu descoperă comerţul online şi creează pentru o companie www.eShop.com, unul din primele magazine de pe Internet care folosea şi un sistem de licitaţii pentru cumpărarea bunurilor. În 1996, eShop a fost vândut gigantului Microsoft şi a devenit parte a portalului MSN.com.
Omidyar a început însă din 1995 să se gândească la realizarea unei afaceri proprii pe Internet, iar hobby-urile logodnicei sale l-au ajutat mult mai mult decât şi-ar fi închipuit. Realizând site-ul care o ajuta pe aceasta să colecţioneze ambalaje ale bomboanelor Pez, Omidyar şi-a dat seama că ar putea extinde sistemul pentru orice produs. Pe site, utilizatorii puteau să îşi prezinte propriile colecţii şi să liciteze pentru pachetele pe care nu le aveau. Aşa s-a născut practic eBay.
Din experienţa avută şi încercând să descopere pe Internet un eventual rival, Omidyar a descoperit că nu există niciun site în care utilizatorii să stabilească prin negociere preţul produselor. El a ales ca tranzacţiile să fie realizate direct între utilizatori (person to person) si a realizat un sistem cat mai simplu de utilizat, pentru a nu îngreuna activitatea online într-un moment în care însăşi Internetul era un lucru nou pentru majoritatea oamenilor.
"Mi-am dat seama imediat că utilizatorul ştie în general cam cât trebuie să cheltuiască sau cât să ceară pentru un obiect sau un serviciu oferit. Astfel, preţurile le fac chiar utilizatorii", a explicat Omidyar. Mai mult, el i-a lăsat pe utilizatori să facă sugestii despre ce politici ar trebui să adopte pe viitor şi să acorde note produselor şi chiar altor clienţi.