Comisia Europeană (CE) şi-a prezentat azi planurile detaliate privind crearea unei pieţe unice digitale, stabilind 16 acţiuni esenţiale, grupate în trei piloni, pe care Comisia le va întreprinde până la sfârşitul anului 2016, arată un comunicat al Executivului comunitar.
Obiectivul pieţei unice digitale constă în eliminarea "zidurilor" de reglementare şi, în cele din urmă, în trecerea de la 28 de pieţe naţionale la una singură. O piaţă unică digitală pe deplin funcţională ar putea să contribuie cu 415 miliarde euro pe an la economia UE şi să creeze sute de mii de noi locuri de muncă.
Preşedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker: "În urmă cu un an, am promis că piaţa unică digitală pe deplin va fi una dintre priorităţile mele esenţiale. Astăzi ne îndeplinim această promisiune. Cele 16 etape din strategia noastră privind piaţa unică digitală vor ajuta piaţa unică să se adapteze la era digitală".
Strategia privind piaţa unică digitală care a fost adoptată astăzi cuprinde o serie de acţiuni specifice care urmează să fie întreprinse până la sfârşitul anului viitor. Strategia are la bază trei piloni: (1) un acces mai bun al consumatorilor şi al întreprinderilor la bunuri şi servicii digitale în întreaga Europă; (2) crearea condiţiilor adecvate şi a unor condiţii de concurenţă echitabile pentru dezvoltarea reţelelor digitale şi a serviciilor inovatoare; (3) valorificarea la maximum a potenţialului de creştere al economiei digitale.