În ciuda apariţiei relativ recent a eLearning-ului în viaţa noastră profesională, există un număr tot mai mare de dovezi ştiinţifice care dezvăluie factorii individuali şi sociali din spatele succesului sau eşecului acestuia. Iată câţiva factori-cheie care pot impacta întregul proces:
Factorul nr. 1: încrederea în propriile forţe
Oamenii învaţă cel mai bine atunci când cred că sunt capabili să înveţe. Acesta este un factor major în eficacitatea e-learning-ului. Dacă indivizii se simt confortabil cu sistemele de e-learning şi cu navigarea într-un mediu online, sunt şanse mai mari să asimileze o bună parte dintre informaţiile prezentate astfel.
Factorul nr. 2: cunoştinţele anterioare de eLearning
Cei care sunt familiarizaţi deja cu eLearning-ul şi cu felul în care acesta funcţionează se vor simţi mai confortabil să înveţe într-un mediu online. Totodată aceşti cursanţi vor parcurge negreşit conţinutul cu mai multă eficacitate.
Factorul nr. 3: prezenţa sau implicarea unui profesor
Cursanţii au mult mai mult succes în mediile de e-learning atunci când au acces la un mentor. Această interacţiune nu trebuie să fie facilitată faţă în faţă. În mediul online poate fi asigurată de un forum interactiv sau chat-uri în timp real.
Factorul nr. 4: motivaţia
Una dintre provocările asociate eLearning-ului este lipsa de motivaţie. Motivaţia ta depinde în mod direct de cât de captivante sunt cursurile online. Dacă un curs este plictisitor, probabil că nu te vei simţi suficient de motivat. Când urmezi un curs fizic, poţi obţine o motivaţie suplimentară de la colegi şi profesori, dar acest lucru este mai greu când studiezi online. Pe de o parte, procesul de eLearning este o soluţie excelentă pentru persoanele motivate, care îşi pot ajusta ritmul de studii. Pe de altă parte, cei care sunt obişnuiţi să obţină o motivaţie suplimentară într-o sală de curs se pot simţi izolaţi. Soluţia la această problemă, precum şi la multe alte probleme asociate cu eLearning-ul, este o comunicare eficientă cu profesorul şi cu colegii de curs.
Factorul nr. 5: receptivitatea la noile tehnologii
eLearning-ul dă cele mai bune rezultate în cazul oamenilor cu un istoric solid de receptivitate la noile tehnologii. Asigură-te că eşti confortabil cu tehnologia înainte de a îmbrăţişa învăţarea online.
Iar acum că ştii care sunt factorii care pot asigura succesul procesului de e-learning te poţi înscrie în proiectul Cursuri de IT by eJobs, cofinanţat din Fondul Social European, parte a programului Operaţional Capital Uman 2014-2020. Acesta are mai multe etape (consiliere, cursurile propriu-zise, coaching). În cadrul acestuia, ai ocazia să îmbini partea teoretică cu partea practică, să pui trainerului întrebări în timp real şi să faci schimb de experienţă cu ceilalţi cursanţi. După finalizarea cursurilor, echipa de consiliere în carieră din cadrul proiectului îţi va oferi suportul necesar pentru a-ţi găsi job. Află mai multe despre cursuri it cu angajare aici!
Iată care sunt condiţiile pentru înscriere la cursurile IT by eJobs:
●ai domiciliul sau reşedinţa în orice judeţ din România (cu excepţia judeţului Ilfov şi Municipiului Bucureşti
●ai o vârstă cuprinsă între 25 şi 65 de ani
●eşti angajat, cu contract de muncă, PFA sau ÎI
●ai absolvit cel puţin 8 clase
●dispui de acces la internet (viteză minimă de 10 Mb/s) - cursurile au loc doar online
●ai în posesie un computer (laptop sau PC) cu webcam (integrat sau separat) pentru a permite accesul la curs/examen
●ai în posesie difuzor/căşti şi microfon pentru a participa la discuţii
●eşti un bun vorbitor de limba engleză (mediu/avansat) deţii competenţe digitale de bază