Nu-s profet, în ţara mea. De pildă, am scris, în 1996, că CNVM ar trebui arestată şi n-a fost arestată decât după patru ani.
Între timp, CNVM-ul de atunci mi-a întocmit dosar penal mie însumi şi am scăpat de puşcărie numai prin intervenţia unui număr de patruzeci de organizaţii internaţionale pentru libertatea presei, care i-au solicitat în scris preşedintelui Ion Iliescu să facă în aşa fel, încât ziarul BURSA să nu mai fie persecutat de autorităţi.
Am scris, în 1997, că piaţa RASDAQ este ilegală şi, abia după doisprezece ani, CNVM a recunos-cut oficial că nu o poate trece în lista de pieţe reglementate (ceea ce nu-i decât o jumătate de adevăr, în realitate este ilegală).
Între timp, RASDAQ-ul a avut chiar pretenţia să i se spună "Bursa electronică"! (jur că eu, unul, n-am numit-o aşa niciodată).
Am scris, în 2000, că autorităţile nu deţin lista investitorilor FNI şi abia acum, probabil, chiar în vara asta, faptul va fi, în sfârşit, recunos-cut de autorităţi şi vor izbucni consecinţele enorme şi scandaloase.
Repet: enorme!
Adică, Fondul Proprietatea e-un mic copil pe lângă enormitatea consecinţelor de la FNI...
Am scris mereu, de şaisprezece ani încoace, că nu "marfa" (emitenţii) constituie cauza subdezvoltării pieţei noastre de capital; am scris asta şi înaintea listării SIF-urilor, şi înaintea listării băncilor, a obligaţiunilor municipale, a Petrom-ului, a titlurilor de stat, a Fondului Proprietatea... Am scris de fiecare dată că listările astea vor aduce, cel mult o oarecare ameliorare, dar că nu vor reuşi să ne lanseze bursa într-o instituţie care să-şi joace rolul normal în economia de piaţă.
Ei bine, chestia asta e aşa de grea, că indiferent că-i mereu confirmată de realitate, nimeni nu reuşeşte să o înţeleagă - numai ce-l auzi pe unul "Aduc Romgazul la BVB şi să te ţii atunci!"
Vax.
Dacă oficialii pieţei ar reuşi să accepte această realitate, atunci, astăzi, ne-am afla în posesia unei strategii de dezvoltare a BVB şi Franklin Templeton n-ar mai avea cum să pună problema decapitalizării ei ca să-şi tragă amărâtul său dividend de 400.000 de euro.
Sau, dacă totuşi ar pune-o, atunci n-ar mai găsi atâţia aderenţi, ci ar primi răspunsul "Doar la atât te duce mintea?!"
Nu, nu sunt profet în ţara mea.
Dacă vreţi, vă spun cum se va sfârşi conflictul din Libia sau unde-l găsiţi pe Bin Laden.
Dar...
• PROFEŢIA
Avem un cititor, care mi-a promis că, dacă-i spun ce se va petrece la Adunarea generală a Bursei de Valori Bucureşti, programată pentru 29/30 aprilie, atunci se abonează la BURSA pe viaţă.
OK.
Vreau să-i vând un abonament pe viaţă.
Deci, iată ce se va întâmpla la AGA.
Întâi voi proceda aristotelic: pe 29/30, AGA ori va avea loc, ori nu va avea loc - "tertium non datur" (vezi Aristotel/Organon/Despre interpretare/Capitolul 9 - Opoziţia judecăţilor despre viitorii contingenţi).
Dacă nu va avea loc (parcă poţi să ştii?!), atunci m-am achitat deja de sarcină şi am vândut abonamentul.
Uraaaaa!
Dacă va avea loc, atunci chesta-i la fel de simplă.
Prevăd că nu va pune nimeni problema zecilor de miliarde de euro pe care le-a acumulat populaţia, drept economii (cu care nu ştie ce să facă) şi prin urmare, nimeni nu va avea curiozitatea să găsească calea prin care ar disloca măcar 10% din ele, ca să le aducă în piaţa de capital.
Asta ar fi singura discuţie necesară.
Asta este singura problemă serioasă.
Dezbaterea asta nu a avut loc niciodată în viaţa Bursei de Valori Bucureşti, de şaisprezece ani.
Dezbaterea asta nu va avea loc nici acum.
Aşa că, dragă cititorule, te-am liniştit - nu se va petrece nimic serios la AGA (dacă ea va avea loc).
În mod normal, m-am achitat de sarcină şi în această variantă.
Uraaaaa!
Am vândut un abonament pe viaţă!
Sunt sigur, însă, cititorule, că-ţi doreşti să afli despre nimicurile care se vor petrece, iar nu chestia mare şi importantă care nu se va petrece.
No problem, clientul nostru - stăpânul nostru.
La început, Consiliul va anunţa ordinea de zi - aprobarea, de principiu, a fuziunii BVB cu Sibex şi aprobarea cooptării lui Gregorz Konieczny ca membru în Consiliul de administraţie.
În acel moment, cineva din sală va reproşa Consiliului că nu a inclus pe ordinea de zi subiectul: "Aprobarea diminuării capitalului social al S.C. Bursa de Valori Bucureşti S.A. prin reducerea valorii nominale a unei acţiuni de la 10 RON la 5 RON şi distribuirea sumei rezultate către acţionari sub formă de dividend extraordinar".
Este posibil, însă, ca altcineva să i-o ia înainte şi să reproşeze Consiliului că nu a inclus alt subiect pe ordinea de zi: "Aprobarea votului cumulativ".
De fapt, nu contează care va fi primul şi care al doilea.
Deşi, de obicei, Adunările încep civilizat - un preambul necesar declanşării vacarmului - cele două reproşuri s-ar putea să fie formulate concomitent, caz în care vom distinge cu greu între argumentele acţionarilor revoltaţi (ei vor striga "Abuz!" şi "Ciolan!"), şi argumentele membrilor Consiliului (ei vor spune "Legea!" şi "Regulamentul!").
• RESPINGEREA CELOR DOUĂ INTERVENŢII
Pe 13 aprilie, un grup de investitori (între care se disting investitorii străini prestigioşi Franklin Templeton şi Erste Asset Management), cumulând ponderea necesară de 10% din acţionariat, au cerut Consiliului BVB includerea pe ordinea de zi, la AGA, a solicitării de înjumătăţire a capitalului BVB şi distribuirea surplusului rezultat, ca dividend, idee care a stârnit entuziasmul a numeroase case de brokeraj, aflate pe geantă.
Argumentul partizanilor acestei idei este că BVB stă cocoţat pe douăzeci de milioane de euro şi că staff-ul BVB se simte confortabil salarizat din dobânzi, aşa că nu pune osul la treabă, în timp ce unei jumătăţi din această sumă i-ar sta mai bine în buzunarele goale ale brokerilor.
Două zile mai târziu, la 15 aprilie, un număr de investitori şi case de brokeraj care şi-au spus "Grupul din aprilie" (Elda Invest, KBC, Unicredit, Raiffeisen, Finaco, Intervam, Interfin, Equity, ING Fond de Pensii şi alţii, despre a căror pondere în acţionariat, însumată, se spune că s-ar situa între 20% şi - chiar! - 35%), au solicitat să fie introdus votul cumulativ la AGA, din 29 aprilie, când urmează să fie confirmat noul membru al Consiliului Bursei, Gregorz Konieczny, numit provizoriu după demisia lui Daniel Ţepeş.
Am comentat atunci că solicitarea votului cumulativ pentru confirmarea unui singur membru al Consiliului este un nonsens (votul cumulativ este specific alegerilor de pe o listă de candidaţi) şi că, de aceea, cererea semnifică intenţia implicită a schimbării întregului Consiliu.
Desigur, rămâne posibil ca, în AGA, să se ridice problema nereprezentativităţii lui Cosmin Gheorghiu ca membru al Consiliului (pe care Ţepeş l-a dat afară de la HTI, astfel că nu mai are în spate o casă de brokeraj), caz în care să devină disponibile două locuri în Consiliu şi să justifice solicitarea de vot cumulativ.
În şedinţa de vineri, Consiliul a respins ambele solicitări, un lucru pe care nu am de unde să-l ştiu, pentru că abia azi, luni, BVB îl va comunica public (iar eu scriu acum, când este sâmbătă).
BVB va informa astăzi, luni, că solicitările nu au întrunit condiţiile.
Poate că va spune că au lipsit documentele necesare regulamentar să fie anexate (de pildă extrase de la Registrul Comerţului).
Va menţiona, poate, că CNVM a infirmat că "Grupul din aprilie" s-ar fi înregistrat ca un grup concertat, dar nu cred că va mai preciza şi faptul că solicitările individuale, nefiind concertate, nu au mai fost însumate, ci au fost socotite după ponderile fiecăreia în acţionariat şi, drept urmare, niciuna nu putea atinge limita necesară de 10% (de vreme ce există limita legală a deţinerii individuale de 5%).
Cred că în Comunicatul BVB de astăzi nu-şi va găsi loc nici ironia că solicitarea diminuării capitalului social a fost formulată în nemţeşte (!) şi nici că solicitările de vot cumulativ au fost formulate cu neclarităţi şi nu au fost motivate în scris.
Poate că în Comunicatul BVB de astăzi nu va fi invocat viciul transmiterii unor solicitări prin telefax, când normele stabilesc că ele trebuie să parvină prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire.
În schimb, Comunicatul va preciza că subiectul diminuării capitalului social va fi trecut în ordinea de zi a Adunării generale succesive acesteia de pe 29/30, pe care Consiliul de administraţie se angajează să o organizeze ulterior.
S-ar putea să treacă sub tăcere că a trimis fiecăruia dintre solicitanţi observaţii cu privire la ceea ce îi lipseşte solicitării în raport cu norma.
• AGA - STAREA DE FAPT
Este îndeajuns de uimitor că juriştii solicitanţilor (pe Zeus!, chiar şi cei care se exprimă în nemţeşte!) au ignorat atâtea aspecte legale la înaintarea cererilor către Consiliu, mai ales că una dintre intervenţii lasă să se înţeleagă foarte clar că vrea să răstoarne conducerea actuală ş,i deci, era previzibil că va fi respinsă pentru orice cusur.
Deşi Consiliul nu trebuie să accepte încălcarea normelor, totuşi acţionarii îi vor reproşa, în AGA, că s-a ţinut de scaune ("Ciolanul!").
Pare o nedreptate.
Dar nu este.
Pentru că, în alte ocazii, când i-a convenit, Consiliul a tolerat alunecarea de la norme, mergând până la a acoperi minciunile în comunicate oficiale.
O ştie toată lumea.
Aşa că respingerea intervenţiilor pe motiv de cusururi legale va fi percepută drept metoda jalnică a Consiliului să-şi prelungească viaţa, pe după chichiţe avocăţeşti.
Cine mai poate face distincţia?!
Starea de fapt, la Adunarea generală a BVB din 29/30, va fi ca o proporţie ridicată din acţionariat va considera nelegitim actualul Consiliu.
Dumitru Beze, preşedintele AIPC, se va ridica şi va spune (citez, cuvânt cu cuvânt, din viitor): "Investitorii pe care îi reprezint, consideră că nu putem avea la BVB o bursă adevărată, până când nu pleacă preşedintele BVB Stere Farmache şi directorul general BVB Valentin Ionescu."
Dan Paul, preşedintele Asociaţiei Brokerilor, va spune (citez, aproximativ, îmi amintesc neclar din viitor, omul este, de fapt, imprevizibil, nici după ce a spus-o, nu ştii dacă a spus-o): "Consiliul BVB a ajuns să fie mai netransparent şi mai rău decât conducerea SIF-urilor. Propun desfiinţarea Institutului de Guvernanţă Corporativă de pe lângă BVB, pentru că promovează principii aflate în contradicţie flagrantă cu cele după care este condusă actualmente Bursa de Valori Bucureşti".
Starea de fapt va fi că, probabil, o treime din acţionari, printre care numeroase instituţii financiare străine, va fi extrem de iritată, nemaiînţelegând cum se poate scutura de actualul Consiliu.
Pentru că, dacă se declară concertaţi, atunci este adevărat că subiectul votului cumulativ intră obligatoriu pe ordinea de zi, dar îşi pierd dreptul de vot ( fără să mai vorbim că trebuie să plătească 500 de milioane de lei vechi, drept taxă la CNVM). Dar, dacă nemulţumiţii îşi pierd dreptul de vot, atunci AGA pentru schimbarea conducerii devine absurdă.
Iar dacă nu se declară concertaţi, atunci e ca acum.
• FUZIUNEA
Dragă cititorule, întrucât ne îndreptăm către sfârşitul articolului, ai înţeles, deja, că subiectul fuziunii, programat pe ordinea de zi a Adunării generale, va fi unul secundar.
Cum ar mai putea interesa şi pe cine?!
Care BVB să-l fuzionezi cu Sibex-ul?
BVB-ul cu 20 de milioane de euro, sau BVB-ul cu 10?
BVB-ul lui Farmache&Co., BVB-ul lui Siminel&Botta&Dan Paul sau BVB-ul lui Templeton&ING&Erste&Reiffeisen?
Între variante, se pot face combinaţii de două luate câte trei şi de fiecare dată va rezulta un alt BVB care să fuzioneze cu Sibex-ul.
Sibex însuşi nu va mai fi ceea ce este, fie că-i reuşeşte revoluţia lui Sima, fie că nu (înţelegerea tripartită de acolo Cristian Sima-Teodor Ancuţa-Daniel Ţepeş pare să se fi sfărâmat, de vreme ce Ţepeş şi-a tras acţiunile Sibex de la Musgociu şi dă semne că vrea să-şi negocieze puterea de vot - ultima stoarcere, înainte să-şi facă plinul).
O fuziune îşi are sensul între două "ceva"-uri clare şi stabile.
Aici avem două "ceva"-uri neclare şi instabile.
Din această cauză, formularea din Convocatoarele AGA ale celor două burse - "aprobarea de principiu a fuziunii" - este o formulare fericită, pentru că, la AGA, accentul se va pune pe "de principiu", iar nu pe "fuziune": adică, "da, de principiu, suntem de acord cu fuziunea şi acum să ne vedem de ale noastre!"
• TÂLCUL SITUAŢIEI
Fuziunea dintre BVB şi Sibex este o idee de acum vreo şase ani, care, de atunci, ţine loc de strategie a Bursei de Valori Bucureşti, în lipsa capacităţii să elaboreze una adevărată, de dezvoltare structurală a pieţei de capital.
Fuziunea nu-i decât o mişcare vizibilă şi spectaculoasă, care, eventual, îi avantajează pe brokeri şi numai pe ei, dar nicidecum pe clienţii pieţei - investitori şi emitenţi.
Confundând-o cu o strategie, comunitatea brokerilor a considerat fuziunea drept un subiect foarte serios, opintindu-se să o readucă în discuţie, după primul eşec (unii, ca Daniel Ţepeş şi Cristian Sima, au speculat cu acţiunile celor două burse, primprejurul ideii de fuziune).
Ceea ce vreau să spun şi nu ştiu să spun mai bine este că brokerii sunt sinceri când cred că fuziunea este un subiect serios al dezvoltării pieţei.
Ei bine, în condiţiile în care ei gândesc că fuziunea este un subiect serios (credeţi-mă, e-un vax!), brokerii de la BVB se concentrează pe subiectul scuturării BVB-ului de 10 milioane de euro şi pe subiectul răsturnării conducerii, chiar la AGA fuziunii.
Adică?!
Undeva, lăuntric, brokerii simt că fuziunea e doar o problemă "de principiu" (relativ compromisă, deja), cu rezultate slabe şi ipotetice dacă s-ar realiza (vă zic, e-un vax!, n-aveţi decât s-o faceţi!) şi că adevărata treabă este cu banii şi cu conducerea.
Aici şi acum!
• MORALA
Dragul meu cititor, mi-am îndeplinit sarcina şi ţi-am prezis ce se va petrece la AGA BVB şi în mic şi în mare şi pe părţi şi în întreg.
Abonează-te la BURSA, pe viaţă.
Îţi urez sănătate, ca să ai viaţă lungă.
Aştept banii.
Al tău, întotdeauna servitor,
1. fără titlu
(mesaj trimis de rzv în data de 18.04.2011, 00:15)
makeeee lasa legaele makee. pai ce zici tu se intimpla de 15 ani. asa erea si cin sever muresan dadea cu stere(implicit bvb) de panant in 1995-6. asa facea si fratii paunescu cu stere in 1997-2000. asa facea siminel prin 2000-2006. nu ai descoperit apa calda ci ai narat frumos.dai draqu si cumpara vinde bvb, fa banii si lasa pompelee. ::))) repet lasa legalele si treci pe sare de baie
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2011, 13:00)
Un articol scris de un fost informator.
1.2. Paiata (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2011, 13:12)
Noi, actionarii, asteptam demisia Paiatei si a ciobanului din spatele lui (cel din poza).
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2011, 13:14)
Articolul este o hazna din care ies profetia si nasul profetului.
1.4. Actual informator (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 18.04.2011, 13:30)
Este sigur ca actualmente sint informator.
2. fără titlu
(mesaj trimis de d.i. în data de 18.04.2011, 00:17)
just! bravo! abia astept comentariile!
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Don V. în data de 18.04.2011, 02:29)
Informatie precisa,scris viguros,conceptie personala intr-un domeniu specializat.N-am stiut ca avem ziaristi de talia asta,in tara.Nu avem Bursa,dar avem un ziarist.Tot e ceva!
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2011, 13:17)
Esti tampit. Daca ai citit numai Trei Iezi
3. fără titlu
(mesaj trimis de Dumitru Beze în data de 18.04.2011, 00:18)
Felicitari Make!
S-ar putea ca eu sa am inversate in viitor declaratii cu alti actori importanti ai pietei de capital, sigur Institutul de Guvernanta Corporativa e in cel mai bun caz o gluma proasta.
Nu eu am semnat anonim pentru abonament pe viata, in caz ca doritorul nu si-l revendica, voi veni eu sa semnez dupa Paste un asemenea abonament.
La mai multe!
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2011, 01:30)
Curaj Domn' Beze. Noi beneficiarii de Farmachentza Machedonista vom lupta pina la ultima picatura de transparenta, alaturi de Dumneavoastra.Si nu va vom Tepes-ui!
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2011, 13:43)
Iata Make; primesti si bezele !! Porcovan ce esti !!
4. fără titlu
(mesaj trimis de fni-stu în data de 18.04.2011, 01:22)
Poate sa ne mai distram putin,acum ca vine Domn' Popa de la raposatu' Gelsor, in tara. si npoate ne spune snoave,repet snoave, cu Farmache care dadea in formatii proaspete la unii si...acelasi...cum cumpara unii si vindea altii..De aproape 20 de ani Doru Nicolaescu ii face discursurile machidonului si celebrele sale strategii care nu ne-au dus nicaeri.Problema nu e cu Domn' Doru, problema e cu celalalt.Ca nu pricepe ce dracu ii tot scrie Domn'Doru acolo.Cum Domn' Doru e ocupat si el cu problemele sale insasi, nu prea are timp sa ii explice cumatrului Stere ce si cum cu bursa.Si uite la el in poza...ce privire inteligenta are...sau nu !
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2011, 01:27)
Da Domn' Make.Nu dumneavoastra sunteti profetul.E cel din poza de mai sus.Este simbolul perfect pentru dictonul" Las-o ma ca merge shahsa".Chntesenta nimicului mioritc.Acest "Gogoasa de la IMM"...pardon BVB...
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2011, 01:37)
La AGA nu se va intimpla nimic.Farmache si gasca de agramati vor ramine in continuare negloriosi si se vor imbata dupa sedinta cu propriile umori intelectuale.Daca nu stiti ce sunt alea ascultati-i alternativ pe Molnar si Ulea. Isac a devenit atit de plin de el ca padurea din Focsani de cuponari.Iar Zah e un Cosmin Gheorghiu mai mic de statura. Ei se vor putea oricind reprezenta unul pe celalalt.Si impreuna un mare nimic...Ca cel din poza de mai sus...
7. abonament
(mesaj trimis de musteriu în data de 18.04.2011, 02:09)
Nu-s anonimul, sint unul din musterii. Fac abonament pe un an.
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2011, 12:57)
Nasol! S-a terminat hartia higenica.
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2011, 04:00)
Articol excelent.
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2011, 13:04)
POate execrabil.
8.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2011, 13:06)
Mai bine excrementabil. De ce nu semneaza Kake
8.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2011, 13:10)
Este un articol foarte bun, ca multe din ultima vreme ale dlui Make.
In cazul in care adevarul deranjeaza nu trebuie aruncat cu mizerii de vorbe. Asta chiar denota ca cea ce scrie este adevarat.
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2011, 05:28)
esti tare,nene
9.1. OTV (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de Spalat în data de 18.04.2011, 08:05)
Cel putin suburbana abordarea, chiar daca, posibil, argumentata.
9.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2011, 09:59)
S-a trezit dulaul ciobanului si a iceput sa latre ...... binenteles, ca la stana!!!
Poate il mai ajuta niste consilieri.... mai vechi, mai noi....
Ce-or spune actionarii de ce se intampla cu banii lor?
9.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2011, 13:10)
Te-au salvat securistii pe care i-ai servit cirpitorule. Tot penal esti.
9.4. Anonimatul (răspuns la opinia nr. 9.3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 18.04.2011, 13:38)
Exista anonimi si anonimi. Dumneavoastra, cu certitudine, sinteti un anonim structural.
10. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2011, 13:18)
abonament pe viata.multumesc make si voi cauta musterii cum am promis.
10.1. Am reusit! (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de MAKE în data de 18.04.2011, 13:35)
Haaaaa! Multumesc!
10.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.04.2011, 10:20)
Se spune Hahaha Make. Nu stiai ? sau erai iarasi "en passant" ? Haha.
11. Make scormonitorul
(mesaj trimis de Take în data de 18.04.2011, 13:40)
Pe mine nu mai cucerit Make !.
Vax, vax, vax; ai dreptate:foarte mult vax in afirmatii si in specularea evenimentelor.
Unu la mana: CNVM ,nu CNVM-ul ( este o comisie- singular feminin),nu intocmeste dosare penale pentru ca i-ar supara pe procurori !, ea, comisia , poate eventual sesiza/denunta.
Vax.
Esti naiv daca speri ca , chiar dupa aducerea lui Popa, va apare vreo lista; consecintele ar fi prea enorme (uite ca aici iti dau dreptate!)
Alta naivitate, citam pe Make : ".......chestia astae asa de grea , ca indiferent ca-i mereu confirmata de realitate, nimeni nu reuseste sa o inteleaga......". Eu am inteles-o; altceva n-am inteles: nu reiese daca te-ai inclus printre cei "nimeni", iar din ce ne explici nu ne prea convingi de contrariul.
Vax.
Cat despre intratul in pielea lui Mafalda, OK! Nu esti profet in bransa ta.
Vax.
Si ca sa te conving, retine ceva cert: solicitarile si demersurile celor printre care se afle si cei de la ERSTE se vor impune si acum si in continuare;pentru edificare vezi istoricul BCR de la preluarea pachetului majoritar de catre austrieci...
Morala: asta Erste ! iti urez sanatatesi viata lunga. Nu astept bani; un abonament, da, cu o conditie: lasa profetiile (era gata sa scriu : prostiile).
Al tau, dar conditionat.
11.1. Take si... (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de ...MAKE în data de 18.04.2011, 14:12)
Chitibusul cu femininul ilustreaza ca dragoste cu sila nu se poate, dragul meu Take. Privitor la dosarele penale, stiu si eu ce stii si tu;ca sa afli ce stiu eu si nu stii tu, consulta arhiva PRO TV din martie 1996; ai sa ai surpriza sa-l gasesti pe presedintele CNVM Stefan Boboc declarind, in plin jurnal de stiri, ca mi-a intocmit dosar penal. Un subiect pe care, acum, l-am tratat "en passant", preferind sa-l citez pe Boboc.
Am o rugaminte: precizeaza unde, in articol, apare numele lui Popa? Naivitatea iti apartine. Citeste BURSA din anul 2000, ca sa-ti dai seama ca nu puteam lega afirmatiile de acum despre cazul FNI, de aducerea lui Popa.
Scuze, n-am prea inteles chestia cu intelesul; daca ai priceput ca marfa nu are o determinare directa in dezvoltarea pietei noastre, atunci ma bucur. Incearca sa dezvolti o strategie de dezvoltare pornind de la aceasta constatare. Cind reusesti, te invit sa o confrunti cu aceea conceputa de mine. Ar fi un demers constructiv.
Am zis eu ca demersurile lui Erste &comp nu se vor impune?! Invata sa citesti, te rog!
Draga Take, ramii al tau, nu te forta.
11.2. Make , Take si Kadir (răspuns la opinia nr. 11.1)
(mesaj trimis de Kadir în data de 18.04.2011, 15:06)
Make,Take si Kadir .... poate asa iti place.
Cam "en passant" raspunsul , draga Make. Am zis eu ca ai spus ceva de Popa in articol ?; iaca am zis-o si eu asa "en passant". De ce esti naiv ? eu ziceam ca chiar si cu Popa la bara, tot n-o sa ai satisfactia "prea enorma" sa vezi liste; deci nicio legatura cu anul 2000.
N-ai zis ca nu se vor impune demersurile Erste& comp.dar dandu-te Mafalda, nu mai vorbi asa doar in dodii.
Raman in trio-ul (masculin-plural !) lui Make, dar tot conditionat.
12. Bursa din Frankfurt am Main te saluta
(mesaj trimis de Virgil Bestea în data de 18.04.2011, 16:31)
Draga Make,
esti bestial. Aceasta este starea de eferverscenta pe care trebuie sa o aiba cineva constient de faptul ca a ajuns sa miste ceva in acest domeniu. Egal ce spune domnul Konieczny despre bursa romana ca este in stadiul de sugar comparativ cu adolescentul de la WSE, sau ca suntem o tara cu nivel investitional din Africa. Esti condimentul care arata lumii intregii ca putem sa facem ceva. La fel ca si domnul Beze cand vorbeste despre Bursa simti ca arde pentru aceasta idee. Ai perfecta dreptate, bursa fascineaza nu prin faptul ca poate fi asemuita un cazino, ci pentru ca ne pune sa gandim, sa intelegem si sa respectam pe cei care reusesc sa faca profit fara a da afara lucratorii , a le micsora salariile sau a modifica capitalul social. Smecherasii care cumpara cu rabat de 80% datorii ale bancilor sau aduc minte de Romania in presa internationala numai atunci cand sunt intrebati daca exista probleme ii rog sa publice si Return on Equity , iar in cazul in care sunt intrebati de ce 50% constituie o problema sa ne raspunda ca ar fi fost si mai mult daca ajutorul de inmormantare ar fi fost taiat, caci oricum pensiile de intreprindere nu exista decat in economiile apusene.
N-am mai folosit demult expresia , insa astazi trebuie. Esti adevarat!!!!
Daca ai nevoie de licenta pentru transmitere video de la baietii astia care tranzactioneaza si ei hartiute insa se pare ca nu sunt asa de evoluati din moment ce FP nu a luat in calcul decat London, Wien si Warsaw te ajut cu mare placere. Deja am inceput sa ma plictisesc sa vorbesc ca televizorul si sa nu ma bage nimeni in seama:-)
12.1. Multumesc (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de MAKE în data de 18.04.2011, 16:52)
Multumesc pentru acest mesaj, dar si pentru cel precedent!
12.2. Multumesc ca pot sa ma mandresc cu asa publicatie (răspuns la opinia nr. 12.1)
(mesaj trimis de Virgil Bestea în data de 18.04.2011, 17:25)
Draga Make,
Publicatia ta are stofa sa ajunga prima optiune in privinta publicatiilor financiare din Romania. Iti simt pasiunea si caracterul integru. Cu oameni ca tine Bursa din Bucuresti are sansa sa se afirme si sa se pozitioneze acolo unde ii este locul si nu asa cum este in momentul actual intr-o continua cautare a identitatii sale. Cat despre marii anonimi care isi dau cu parerea nu am decat o intrebare: le este rusine de parerea lor sau nu si-au declarat impozitul de nu isi aduc aminte cum ii cheama.
12.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.2)
(mesaj trimis de 28 si 30 în data de 18.04.2011, 21:55)
Deci: sunt 28 si 30, dar pe langa orice opinie personala, niciodata nu voi putea contesta pe gentlemanul Make ! la modul sincer; dar daca multumesti frumos domnului Bestea care vrea sa te castige facandu-te ba bestial !!, ba adevarat !, ba condiment (l-o fi confundat cu compliment ?) - ce amalgam domnule; ce-o fi in capul omului ??probabil ca este ratacit tare pe undeva prin Germania si incearca si el , pe cat poate, sa te ajute daca ai nevoie de licenta video pentru a transmite de la baietii astia care tranzactioneaza si ei (saracii, adaugam noi) hartiute insa se pare (oare ?) insa nu sunt asa de evoluati ( precizarea noastra: ca el de pe acolo , de undeva de prin Germania, domnule) din momen tce FP nu a luat in calcul decat London, Wien si Warsaw ( curios , fara Berlin, Frankfurt ??) ; decite ajuta cu mare placere.
Ard de nerabdare : te ajuta?; nu de alta dar incep sa ma plictisesc sa vorbesc ca televizorul ??! si sa nu ma bage nimeni in seama. Make , Make ! ce ai putut declansa cu un articolas nu prea articulat pe tema; recunoaste ca nu te asteptai ...
Vezi ce noroc ai cu astia instrainati /rataciti in probleme de Makeaveluri !.
12.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.2)
(mesaj trimis de 28 si 30 în data de 18.04.2011, 21:55)
Deci: sunt 28 si 30, dar pe langa orice opinie personala, niciodata nu voi putea contesta pe gentlemanul Make ! la modul sincer; dar daca multumesti frumos domnului Bestea care vrea sa te castige facandu-te ba bestial !!, ba adevarat !, ba condiment (l-o fi confundat cu compliment ?) - ce amalgam domnule; ce-o fi in capul omului ??probabil ca este ratacit tare pe undeva prin Germania si incearca si el , pe cat poate, sa te ajute daca ai nevoie de licenta video pentru a transmite de la baietii astia care tranzactioneaza si ei (saracii, adaugam noi) hartiute insa se pare (oare ?) insa nu sunt asa de evoluati ( precizarea noastra: ca el de pe acolo , de undeva de prin Germania, domnule) din momen tce FP nu a luat in calcul decat London, Wien si Warsaw ( curios , fara Berlin, Frankfurt ??) ; decite ajuta cu mare placere.
Ard de nerabdare : te ajuta?; nu de alta dar incep sa ma plictisesc sa vorbesc ca televizorul ??! si sa nu ma bage nimeni in seama. Make , Make ! ce ai putut declansa cu un articolas nu prea articulat pe tema; recunoaste ca nu te asteptai ...
Vezi ce noroc ai cu astia instrainati /rataciti in probleme de Makeaveluri !.
13. Afara-i vopsit gardul inauntru-i leopardul
(mesaj trimis de Observator în data de 18.04.2011, 20:35)
Personal cred ca orice tentativa de calificare a pieteie RASDAQ ca pieta nereglementate este un demers fraudulos care urmareste sa-i scape de sanctiunile penale aferente pe toti cei care au incalcat dispozitiile legale prin tot felul de operatiuni si raportari ilicite referitoare la aceste societati.
13.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.04.2011, 20:56)
Pina acum te suspectam ca esti farMake. Mersi ca esti doar MAKE !
13.2. Grea si manipularea asta (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de Observator în data de 18.04.2011, 21:13)
Doare adevarul, nu? Sunt multi smecheri care au facut raportari aiurea, au incalcat legile au actionat in vadit conflict de interese sia cum fac lobby sa se califice titlurile ca necotate sa pretinda ca naivii au actionat pe riscul lor. In realitatea ei trebuia sa respecte legile in vigoare in mod riguros. Restule sarba spagilor si va las pe voi astia care va pricepeti la acest dans si va dati profesori de bune maniere.
13.3. Rasdaq (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de MAKE în data de 18.04.2011, 22:07)
Nu cred ca imposibilitatea calificarii Rasdaq, conform cu criteriile europene, drept piata reglementata, are vreo legatura cu acoperirea de fraude pe piata. Faptul ca CNVM i-a tolerat denumirea de "Bursa electronica" este dovada de netagaduit ca, pe criterii autohtone, a calificat-o drept bursa - o problema indeajuns de preocupanta pentru CNVM insasi. Eventualele fraude ale speculatorilor si abaterile emitentilor ramin in responsabilitatea autorilor, pe fondul tolerantei CNVM, in raport de legislatia romaneasca.
14. Inca o profetie, te rog!
(mesaj trimis de Bursucul atomic în data de 19.04.2011, 10:55)
Make, m-ai dat gata! Nici nu cred ca mai e nevoie sa particip la AGA, ca stiu deja ce se va intampla (am exact aceleasi convingeri cu privire la rezultatul AGA) singurele cuvinte care vor rasuna in adunare vor fi "CIOLAN" si "Unde-s BANII, CA NE E FOAME?". Dar daca tot te tii de profetii lamureste-ma si pe mine (trebuie doar sa-ti aduci aminte din viitor...) si chiar sunt interesat de un articol amplu pe tema asta FOARTE SERIOASA, cum poate fi dezvoltata real si credibil mica si debila noastra piata de capital. O dezvoltare ampla si exahustiva nu face decat sa-mi starneasca interesul!
CU STIMA, bursucul atomic
15. Inca o profetie, te rog!
(mesaj trimis de Bursucul atomic în data de 19.04.2011, 11:47)
Make, m-ai dat gata! Nici nu cred ca mai e nevoie sa particip la AGA, ca stiu deja ce se va intampla (am exact aceleasi convingeri cu privire la rezultatul AGA) singurele cuvinte care vor rasuna in adunare vor fi "CIOLAN" si "Unde-s BANII, CA NE E FOAME?". Dar daca tot te tii de profetii lamureste-ma si pe mine (trebuie doar sa-ti aduci aminte din viitor...) si chiar sunt interesat de un articol amplu pe tema asta FOARTE SERIOASA, cum poate fi dezvoltata real si credibil mica si debila noastra piata de capital. O dezvoltare ampla si exahustiva nu face decat sa-mi starneasca interesul!
CU STIMA, bursucul atomic