CEC Bank a încheiat 2022 cu un profit net estimat, neauditat, de 446,8 milioane de lei, în creştere cu 22% faţă de 2021, potrivit unui comunicat al băncii, remis astăzi redacţiei.
"CEC Bank a continuat şi în 2022 programul de transformare şi modernizare şi a investit în digitalizarea produselor şi serviciilor bancare. În acelaşi timp, am jucat un rol activ la creşterea gradului de incluziune financiară din România, oferind consiliere şi acces la servicii bancare prin intermediul reţelei teritoriale CEC Bank, cu peste 1 000 de unităţi bancare - cea mai extinsă din România. În 2022, am reuşit să atragem peste 165 000 de noi clienţi, am crescut numărul de utilizatori ai canalelor digitale cu 54% şi am asistat la majorarea cu aproape 75% a volumului de operaţiuni prin canalele digitale, care au depăşit pentru prima oară pragul de 100 de miliarde de lei. CEC Bank a continuat să fie un finanţator activ al economiei, cu finanţări de peste 12,5 miliarde de lei acordate companiilor şi persoanelor fizice", a declarat Bogdan Neacşu, Preşedinte CEC Bank.
Profitul net al CEC Bank s-a ridicat, în 2022, la 446,8 de milioane de lei (estimat, în curs de auditare), în creştere cu 22% faţă de 2021. Veniturile nete din dobânzi au însumat 1,54 miliarde de lei, cu 43% mai mari faţă de 2021. Creşterea veniturilor din dobânzi a avut loc în contextul creşterii inflaţiei şi a dobânzilor interbancare, evoluţii care s-au reflectat atât în dobânzile percepute la credite, cât şi în bonificaţiile oferite pentru depozite. CEC Bank a avut o abordare responsabilă faţă de deponenţi şi a operat opt majorări ale dobânzilor oferite la depozite pe parcursul anului 2022. Cheltuielile cu dobânzile aferente depozitelor atrase de la clienţi au crescut cu 87%, în contextul majorării cu circa 25% a volumului depozitelor atrase de la clientelă, până la 52,4 miliarde de lei.
Veniturile nete din comisioane au însumat 313,9 milioane de lei, în creştere cu 5,5%, cele mai mari majorări fiind înregistrate pe segmentele de operaţiuni bancare realizate prin canalele digitale.
Portofoliul total de credite acordate clientelei nebancare (sold bilanţier) a crescut cu 14% anul trecut (peste media pieţei, de 12,1%), până la 29,3 miliarde de lei.
Depozitele atrase de la clienţi au crescut într-un ritm solid (circa 25%), până la 52,4 miliarde de lei, segmentul populaţiei având cea mai mare pondere (59%) în totalul surselor atrase.