Cel puţin 5% dintre clienţi care au încheiat poliţe de asigurare de răspundere civilă auto (RCA) au primit "malus", pe fondul daunelor multiple înregistrate, susţin reprezentanţii companiilor de asigurări, relatează NewsIn.
"La nivelul pieţei româneşti de asigurări, 5-6% dintre clienţi au fost "malusaţi", având în vedere daunele multiple înregistrate", a declarat azi directorul de comunicare al Allianz-Ţiriac Asigurări, Marius Onofrei, la un semminar organizat de Asociaţia pentru Promovarea Asigurărilor (APPA) şi revista PRIMM - Asigurări & Pensii.
Directorul general al EuroIns România, Alin Bucşa, a precizat că numărul clienţilor cu "malus" se ridică la circa 6%. În cazul companiei Asirom, ponderea clienţilor care au primit malus se ridică la 5-6%, sub aşteptările iniţiale, a menţionat Cătălin Stroe, directorul de vânzări al companiei.
Asigurătorii au aplicat sistemul bonus/malus pentru asigurările obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) emise de la 1 ianuarie 2010, astfel că un şofer fără daune în 2009 beneficiază de o reducere de 10% la o poliţă încheiată pe o perioadă de un an. În schimb, şoferii cu mai multe accidente la activ vor plăti o primă mai mare cu până la 200%.
Pentru aplicarea unui malus sunt luate în calcul evenimentele pentru care a fost plătită cel puţin o daună în perioada de referinţă, în care se reţine responsabilitatea totală sau parţială a conducătorului auto, indiferent cine a condus vehiculul la momentul producerii accidentului, indiferent de modul de protocolare a acestuia, prin procesul verbal întocmit de poliţie ori prin constatare amiabilă de accident.