CEO-ul Boeing, Dave Calhoun, a minimizat speculaţiile conform cărora primul zbor comercial al avionului cu corp îngust C919 al Chinei, produs pe plan intern, ar putea prefigura sfârşitul duopolului deţinut în prezent de constructorul de avioane american şi de rivalul european Airbus, transmite Reuters.
Duminica trecută, China Eastern Airlines a efectuat un zbor cu un avion C919 plin de pasageri de la Shanghai la Beijing, o piatră de hotar pentru producătorul Commercial Aviation of China (COMAC).
Calhoun a spus că C919 este "un avion bun", dar va dura "mult timp" pentru ca producătorul COMAC să construiască capacitatea de producţie necesară pentru a satisface cererea companiilor aeriene chineze.
"Trei furnizori pe o piaţă globală în creştere de această dimensiune şi scară nu ar trebui să fie cel mai intimidant gând din lume. Cred că este prostesc să devenim exageraţi de îngrijoraţi din cauza asta", a declarat Calhoun reporterilor în această săptămână.
Boeing ar trebui să se concentreze pe competiţia existentă şi să se poziţioneze pentru "a câştiga acea cursă tehnologică", a spus Calhoun.
El a adăugat că China rămâne "prietenul nostru, clientul nostru", dar afacerile ar putea continua cu "ajustări şi porniri" din cauza tensiunilor geopolitice.
Companiile aeriene chineze au început să repună în funcţiune avioanele 737 MAX la începutul acestui an. Deşi toţi utilizatorii chinezi au repornit zborurile cu avioanele 737, livrările avionului au fost blocate pe fondul fricţiunilor dintre Statele Unite şi China.
În aprilie, autoritatea de reglementare a aviaţiei din China a publicat un raport despre 737, care a fost salutat de Calhoun la acea vreme drept "un pas important" pentru reluarea livrărilor de aeronave MAX, după două accidente în 2018 şi 2019, care au ucis un total de 346 de persoane.