• Compania câştigă cotă de piaţă în defavoarea producătorilor auto americani
• Şase modele noi vor fi lansate în acest an
Constructorul auto nipon "Toyota Motor" Corp., cel mai profitabil din lume, şi-a majorat cu 39% profitul în primul trimestru din acest an fiscal, ca o consecinţă a deprecierii yenului şi a sporirii vânzărilor modelelor Corolla şi RAV4 în Statele Unite. Beneficiul companiei a fost de 371,5 miliarde de yeni (3,23 miliarde de dolari) ori 115,2 yeni/acţiune în perioada aprilie-iunie 2006, faţă de 266,9 miliarde de yeni sau 81,8 yeni/titlu în aceeaşi perioadă din 2005. Rezultatele publicate de societate de-păşesc estimările analiştilor - 330 miliarde de yeni.
Vânzările "Toyota" au cres-cut cu 13%, la 5.640 miliarde de yeni.
Preşedintele societăţii, Katsuaki Watanabe, a majorat vânzările acesteia la nivel global prin lansarea vehiculelor cu un consum eficient de combustibil, în condiţiile în care creşte preţul benzinei. În luna iulie, "Toyota" şi-a depăşit, la capitolul vânzări, în SUA, rivalul american "Ford Motor" Co.
"În mod cert, mai devreme sau mai târziu, < Toyota > va deveni numărul unu mondial în domeniul auto", a afirmat Atsushi Osa, administrator de fonduri la "Sumitomo Mitsui Asset Management" Co. din Tokyo. În opinia acestuia, "Toyota" încearcă să nu se bazeze pe un anumit volum al vânzărilor, ci pe lansarea de produse pe pieţele potrivite, la momentul potrivit.
În SUA, cota de piaţă a "Toyota" a crescut cu 2,3% în perioada analizată, la 15,3%, în vreme ce cota "General Motors" (GM) - cel mai mare constructor auto din lume, a pierdut 3,7%, ajungând la 24,5%. "Honda Motor" Co. a câştigat, la rândul său, 1%, atingând o cotă de 9,2%.
În luna martie, compania niponă a lansat pe piaţa americană modelele compact Yaris, FJ Cruiser şi versiunea modernizată a autoturismului Camry sedan. "Toyota" plănuieşte să lanseze cel puţin şase modele noi spre finele acestui an.