• Compania a trecut de pe pierdere pe profit
CFR Călători a retras, în ianuarie acest an, notificarea privind concedierea a 1.050 de angajaţi, ne-a declarat conducerea companiei: "Aplicarea măsurii de concedieri colective a fost amânată pentru o dată care va fi comunicată ulterior. Întrucât acţiunea de retragere de pe cele 23 de secţii de circulaţie s-a prelungit, nefiind finalizată, CFR Călători s-a aflat în situaţia de a solicita o amânare a disponibilizărilor pentru acoperirea necesarului de personal din activitatea feroviară, până la încheierea procesului de suspendare a circulaţiei trenurilor pe aceste secţii".
CFR Călători are în vedere sus-pendarea operării trenurilor de călători pe anumite secţii de cale ferată - cele care au cel mai mare cost pasager/km şi posibilitatea cea mai mică să fie reabilitate - care, în prezent, permit viteze de circulaţie sub viteza comercială stabilită, ne-au spus reprezentanţii companiei. Această măsură va fi adoptată în baza Planului de eficientizare din programul de restructurare pentru anul în curs, ce are drept scop reducerea cheltuielilor şi realizarea unui buget echilibrat.
Potrivit conducerii CFR Călători, compania nu va mai opera pe 23 de secţii de circulaţie, care generează lunar pierderi de aproximativ 3,5 milioane lei.
Primele trei cele mai profitabile rute sunt Bucureşti-Ploieşti-Braşov, Bucureşti-Roşirori-Craiova şi Bucureşti-Buzău-Iaşi.
Suspendarea serviciilor feroviare oferite de CFR Călători pe aceste rute periferice cu densitate redusă a traficului are ca efect şi restructurarea personalului, în vederea adaptării forţei de muncă şi a structurilor funcţionale la volumul de activitate.
• De la pierderi de 86 milioane lei, la profit de 5,8 milioane lei
Anul trecut, veniturile CFR Călători au crescut cu 6,6%, ajungând la 2,6 miliarde lei, iar cheltuielile cu 2,8%, până la 2,6 miliarde lei. Profitul preliminar al companiei, pentru 2011, se ridică la 5,8 milioane de lei, potrivit reprezentanţilor societăţii, comparativ cu 2010, când compania a înregistrat o pierdere de 86 milioane de lei.
Anul trecut, cifra de afaceri a CFR Călători a crescut cu 10,9% faţă de anul 2010, când aceasta s-a ridicat la peste 1,9 miliarde lei.
Creşterea cifrei de afaceri se datorează majorării tarifelor în luna august 2011 cu 18%, spun sursele citate. Pentru anul în curs, acestea estimează o cifră de afaceri de 1,7 miliarde lei.
În 2011 comparativ cu anul precedent, încasările din vânzarea biletelor de călătorie au cres-cut cu 9%, iar valoarea datoriilor societăţii s-a redus cu circa 20%.
Reprezentanţii CFR Călători sus-ţin că societatea nu înregistrază datorii la bugetul de stat.
• Anul trecut, compania a transportat mai puţini călători
Numărul călătorilor transportaţi de societatea ferovioară a scăzut, anul trecut faţă de 2010, de la 57,67 milioane la circa 53,45 milioane. Potrivit surselor citate, trendul des-crescător al numărului de pasageri transportaţi pe calea ferată a fost determinat de creşterea numărului de automobile înmatriculate în ţara noastră; introducerea pe mai multe relaţii paralele cu magistralele şi liniile de cale ferată a transportului de pasageri efectuat de operatori privaţi cu mijloace auto; reducerea numărului de navetişti ca urmare a reducerii numărului locurilor de muncă; scăderea puterii de cumpărare a populaţiei; scăderea mobilităţii în România şi scăderea populaţiei; concesionarea unor secţii de cale ferată către operatori de transport feroviar privaţi; reducerea numărului de trenuri pe fondul lucrărilor de reabilitare a infrastructurii feroviare pe două dintre cele mai importante magistrale care asigură legătura Capitalei cu litoralul şi, respectiv, cu centrul ţării.
Pentru anul în curs, compania îşi propune să menţină acelaşi număr de pasageri transportaţi ca în anul 2011, spune conducerea CFR Călători, adăugând că eforturile necesare atingerii acestui obiectiv vor fi importante, întrucât, în 2012, numărul de trenuri/km inclus în programul minim social este mai mic cu 5,87% faţă de anul trecut. Prognoza pentru anul în curs va fi influenţată şi de noua structură a serviciilor de transport şi a politicii tarifare pusă în aplicare începând cu luna decembrie 2011.
Anul trecut, pentru investiţiile în materialul rulant, statul a alocat companiei CFR Călători suma de 306 milioane de lei.
În funcţie de alocările bugetare pentru anul în curs, societatea are ca obiective principale înnoirea şi modernizarea parcului de material rulant, prin dotarea cu automotoare şi rame electrice; locomotive electrice noi pentru trenuri de călători; locomotive electrice modernizate pentru creşterea randamentului, fiabilităţi şi realizarea cerinţelor de interoperabilitate; vagoane noi de călători pentru trenuri de zi şi de noapte, inclusiv pentru transport autoturisme; vagoane de călători reconstruite şi modernizate pentru trenuri de lung şi mediu parcurs, inclusiv vagoane etajate.
•
CFR Călători nu derulează proiecte de investiţii din fonduri europene.
1. fără titlu
(mesaj trimis de andrei în data de 19.02.2012, 19:00)
da-ti afara de la cfr parca ar fi al vostru cumparat?s-au daia dati ca sa il cumparati?