CFR Infrastructură va plăti trei sferturi din datoria către Electrica de 550 milioane lei odată cu rectificarea bugetului programată pentru luna august, restul debitului urmând a fi achitat în luna octombrie, după vânzarea unor active ale CFR.
"CFR Călători ar putea primi la rectificarea din august o suplimentare de 450 milioane lei. La rândul ei, CFR Călători datorează CFR Infastructură 300 milioane lei, debitul urmând să fie achitat odată cu rectificarea. CFR Infrastructură va folosi aceşti bani pentru achitarea datoriei către Electrica, ceea ce înseamnă trei sferturi din debitul total de 550 milioane lei", a declarat, marţi, pentru NewsIn, directorul CFR, Constantin Manea.
Potrivit reprezentantului companiei feroviare, suma de 300 milioane lei va fi achitată către filialele Electrica privatizate, iar restul datoriei, respectiv 250 milioane lei, va fi achitată către filialele de stat Electrica, în octombrie, după vânzarea unor active ale CFR.
CFR Infrastructură are de recuperat de la operatorii naţionali şi privaţi de marfă şi călători aproximativ 389 milioane lei din care 348,4 milioane lei reprezintă taxa de utilizare a infrastructurii feroviare.
Ministerul Transporturilor a anunţat pe 14 iunie că filialele Electrica au pus sechestru asiguratoriu pe o parte a patrimoniului privat al CFR, precum staţii de cale ferată, sedii de regionale-birouri, clădiri anexe, mijloace de transport în caz de intervenţie. Astfel, Electrica şi-a arătat intenţia de a sista furnizarea energiei electrice pentru tracţiunea trenurilor, iar întreruperea alimentării cu energie electrică ar fi avut efecte directe şi imediate asupra întreruperii circulaţiei trenurilor de călători cât şi a celor de marfă.
Ministrul economiei, Varujan Vosganian, a declarat marţi, după o întâlnire cu distribuitorii de energie, că litigiile cu CFR le îngreunează investiţiile. "Absolut toate companiile distribuitoare de energie au ridicat problema litigiului pe care îl au cu CFR, care le îngreunează programul de investiţii. În acest sens, CFR trebuie să prezinte un program managerial astfel încât pe viitor această datorie să nu crească", a explicat Vosganian.