CFR Marfă a propus companiei ZTP Belgrad (Căile Ferate din Serbia) completarea acor-dului bilateral existent pentru accelerarea traficului feroviar, în cadrul întîlnirii desfăşurate în România în perioada 10-12 ianuarie 2005, informează Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT), într-un comunicat de presă.
Obiectivul principal al întîlnirii l-a constituit activitatea comună în staţiile de frontieră Stamora Moraviţa şi Jimbolia, în cursul anului 2004. Au fost analizate probleme privind predarea-primirea vagoanelor de marfă în staţiile de frontieră Stamora Moraviţa şi Jimbolia, activitatea locomotivelor ZTP Belgrad în staţiile de frontieră Stamora Moraviţa şi Jimbolia şi problemele legate de semnalizarea şi circulaţia în cele două staţii de frontieră.
În urma şedinţei, reprezentanţii CFR Marfă şi ZTP Belgrad au ajuns la concluzia că nu-mărul vagoanelor de marfă refuzate la transmitere, în raport cu numărul total al vagoanelor care au tranzitat staţiile de frontieră, a scăzut comparativ cu anul 2003.
De asemenea, a mai fost propusă spre analiza ZTP Belgrad iniţierea unei întîlniri, în cursul lunii mai, cu reprezentanţii companiilor feroviare HZ (Căile Ferate Croate), SZ (Căile Ferate Slovene), MZ (Căile Ferate Macedoniene), ZBH (Căile Ferate din Bosnia şi Herţegovina) pentru încheierea unui acord privind schimbul şi utilizarea vagoanelor de marfă între aceste societăţi feroviare.