Societatea CFR Marfă va participa la licitaţia pentru privatizarea companiei similare din Ungaria, potrivit ministrului transporturilor, Ludovic Orban. Domnia sa a precizat, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, că a "dat liber" societăţii autohtone CFR Marfă să-şi depună oferta pentru preluarea MAV - divizia de transport marfă a companiei feroviare din Ungaria: "CFR Marfă se poate dezvolta pe plan regional", a spus ministrul, exprimându-şi dorinţa ca entitatea românească să câştige licitaţia din Ungaria. Potrivit ministrului de resort, companiile autohtone trebuie să iasă din cadrul naţional şi să se dezvolte, pentru a putea face faţă competiţiei de pe piaţa europeană. Domnia sa a precizat că nu vor fi utilizate fonduri de la bugetul de stat pentru participarea la această procedură internaţională, acţiunea urmând să fie finanţată din bani proveniţi de la consorţii bancare şi fonduri de investiţii. Pentru participarea la licitaţia în cadrul căreia va fi vândută MAV, şi-au manifestat interesul şi firme din Germania, Austria şi Rusia.
CFR Marfă a realizat investiţii, în ultima perioadă, de 20 milioane de euro, prin achiziţionarea unui număr de 100 de vagoane-container tip SGNS, pentru trafic intermodal şi a altor 50 de vagoane, pentru mărfuri paletizate. De asemenea, au fost modernizate 185 de vagoane şi 16 locomotive.
Orban spune că CFR Marfă ar putea ajunge la Bursă anul viitor
Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă, CFR Marfă, va fi listată la Bursa de Valori Bucureşti în cursul anului viitor, atunci când societatea va fi cu adevărat pregătită, a declarat recent ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. "Intenţionez scoaterea la bursă a unei societăţi numai când aceasta este cu adevărat pregatită pentru că altfel există riscul unei deprecieri subiective după listare", a declarat Orban, citat de NewsIn. Ministrul Transporturilor a amintit că Aeroportul Bucureşti se află într-un stadiu avansat de listare la Bursă, iar Aeroportul Timişoara este în plin proces de dezvoltare. Decomadată, aeroporturile Otopeni şi Băneasa vor funcţiona separat până la înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti. "Decizia de listare nu îmi aparţine numai mie pentru că dorim să transmitem o parte din acţiuni către autorităţile locale", a mai spus Orban.