Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA va achiziţiona 2.250 de tone de motorină Euro 5 de la Rompetrol Downstream pentru a asigura necesarul până la finalul acestui an, printr-un contract în valoare de circa 10,8 milioane lei (2,36 milioane euro), cu TVA, accize şi transport incluse, potrivit datelor Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).
Suma fără TVA se ridică la aproape 9,1 milioane de lei, sub valoarea estimată iniţial, de 10,57 milioane de lei, care a luat în calcul un cost de 4.700 lei/tonă, incluzând acciza şi transportul, dar fără TVA,
Cantitatea de motorină cumpărată acoperă necesarul preconizat până la 31 decembrie, pentru cele opt Regionale ale CFR, respectiv Bucureşti, Craiova, Timişioara, Cluj, Braşov, Iaşi, Galaţi şi Constanţa, informează news.ro.
Compania de transport pe calea ferată ar putea suplimenta contractul cu o cantitate de 1.350 de tone de motorină Euro 5, în cuantum de circa 6,35 milioane de lei (1,4 milioane euro), pentru perioada ianuarie - aprilie 2018.
Valoarea totală a contractului trebuie să nu depăşească 16,9 milioane de lei, fără TVA, potrivit CFR, care precizează că suplimentarea se va face în funcţie de sumele alocate de companie în acest scop.
La licitaţia deschisă, CFR a primit două oferte admisibile, iar atribuirea a fost făcută în funcţie de preţul cel mai scăzut.
Rompetrol Downstream face parte din grupul KMG International, deţinut de grupul kazah de stat KazMunayGas.
În România, grupul operează rafinăria Petromidia Năvodari, cu o capacitate de procesare de 5 milioane de tone pe an şi cea mai mare unitate de profil, rafinăria Vega Ploieşti, cea mai veche unitate de profil in funcţiune din 1905, dar şi o reţea de distribuţie a carburanţilor formată din peste 740 de puncte de alimentare, 230 de staţii distribuţie GPL auto, 9.000 de puncte de distribuţie butelii si trei staţii de îmbuteliere GPL şi şase depozite.
CFR SA administrează o reţea feroviară de 20.077 km lungime, a şaptea ca mărime din Europa.
Compania a raportat pentru primul semestru afaceri de circa 486,94 milioane lei, în creştere cu 3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce profitul a avansat cu 88%, la 230,9 milioane de lei.
1. precizari articol
(mesaj trimis de anonim 65 în data de 15.10.2017, 13:00)
Nu inteleg sensul acestui articol.CFR SA avea nevoie de motorina si a cumparat-o de la Rompetrol in urm unei licitatii,Referitor la l CFR SA nu este o companie de transport ,ea administreaza reteaua de cai ferate iar motorina cumparata este in principal penru utilajele de intretinere si reparare a caii ferate.Profitul imens daca datele sunt corecte jumatate din cifra de afaceri este aberant in conditiile in care garile sunt un dezastru,viteza de circulatie este foarte mica iar taxa de utilizare a infrastructurii perceputa de la operatorii de transport este una din cele mai mari din Europa,Profitul CFR SA ar trebuii sa fie decent si sa-si creasca cheltuielile cu lucrarile de intretinere a caii.
1.1. Mita? (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.10.2017, 18:07)
Cum sa nu cumperi de la Petrom? Stat-Stat logic.
2. Rompetrol
(mesaj trimis de Iordache în data de 19.10.2017, 22:04)
Până la urmă Rompetrol este a noastră. Este foarte bine că a încheiat colaborarea cu CFR.
3. fără titlu
(mesaj trimis de Mocanu în data de 19.10.2017, 22:05)
Mai bine că au câștigat cei de la Rompetrol. Măcar așa, banii rămân în țară.
4. fără titlu
(mesaj trimis de Mirela în data de 19.10.2017, 22:05)
Banii câștigați din contractul cu RATB se vor duce la salariile angajaților români de la Vega și Petromidia.