CFR Infrastructură va scoate la licitaţie, pe 24 decembrie, prin Bursa Română de Mărfuri, cinci terenuri din Bucureşti şi Ploieşti care însumează peste 22.000 mp, preţul de pornire fiind de 1.350 euro/mp pentru Bucureşti şi 250 euro/mp pentru Ploieşti. Potrivit unui comunicat remis de Bursa Română de Mărfuri, se pot depune oferte pentru fiecare teren în parte, caietul de sarcini putând fi achiziţionat cu 500 lei până pe 24 decembrie.
Astfel, pe 24 decembrie, se vor derula cinci proceduri de licitaţie publică cu strigare prin care CFR Infrastructură va scoate la vânzare 22.214 mp de teren în Bucureşti-zona gării Cotroceni şi Ploieşti. Primul teren din Bucureşti are o suprafaţă de 5.738 mp, garanţia de participare fiind de 775.000 euro, iar cel de-al doilea, 9.741 mp, cu o garanţie de 1,3 milioane euro.
Alte două terenuri vor fi scoase la vânzare în Bucureşti, în zona staţiei CFR Cotroceni, unul de 1.954 mp cu o garanţie de participare de 264.000 euro şi unul de 2.484 mp cu o garanţie de participare de 335.000 de euro. Preţul de pornire pentru aceste patru terenuri va fi de 1.350 euro/mp.
Terenul din Ploieşti are o suprafaţă de 2.497 mp, garanţia fiind de 60.000 euro, iar preţul de pornire 240 euro/mp. Preţurile nu includ TVA.
Documentaţia privind organizarea procedurilor stabileşte posibilitatea depunerii de oferte pentru fiecare teren în parte şi nu se vor accepta oferte pentru suprafeţe mai mici decât cele precizate în caietele de sarcini.
CFR Infrastructră a anunţat în luna august că va scoate la vânzare terenuri cu o suprafaţă de 140.000 mp situate în Bucureşti, în zona fostei gări Cotroceni, în zona Gării de Nord, Giuleşti şi Orhideea pentru plata datoriilor către Electrica.
Banii care vor fi obţinuţi din vânzarea primelor terenuri vor fi folosiţi pentru a achita o parte din datoriile către Electrica acumulate în perioada iunie 2005-mai 2007. Datoria CFR Infrastructură către Electrica a ajuns la aproximativ 650 milioane lei, din care 150 milioane reprezintă penalităţile.
CFR Călători datorează companiei CFR Infrastructură circa 300 milioane lei pentru taxa de utilizare a infrastructurii feroviare şi pentru electricitate. Restul datoriei aparţine altor 25 de operatori de transport feroviar de marfă şi de călători, printre aceştia numărându-se CFR Marfă.
Ministerul Transporturilor a anunţat pe 14 iunie că filialele Electrica au pus sechestru asiguratoriu pe o parte a patrimoniului privat al CFR, precum staţii de cale ferată, sedii de regionale-birouri, clădiri anexe, mijloace de transport în caz de intervenţie. De asemenea, Electrica a debranşat 196 de gări şi locuinţele de serviciu din zonele respective, iar pe două din conturile regionalelor CFR Infrastructură s-a pus sechestru.
Totodată, CEZ Distribuţie, desprinsă din filiala privatizată Electrica Oltenia, a anunţat, la sfârşitul lunii august, că CFR SA va fi executată silit din cauza datoriilor de peste 90 de milioane de lei pe care le-a acumulat la plata facturilor de energie electrică din 2004.
CFR S.A. este unul dintre clienţii BRM, care, în anul 2007, a organizat, în ringurile bursiere din Bucureşti şi de la terminalele din ţară, un număr de 170 proceduri care au însumat peste 18 milioane dolari, obţinând îmbunătăţiri de preţ de aproape 2,2 milioane dolari.