Concurenţa în zona tehnologiei este una accerbă, fiecare companie încercând să-şi taie felii cât mai mari din piaţă. ChatGPT, cea mai cunoscută platformă de inteligenţă artificială (AI) generativă, poate fi utilizat ca motor de căutare gratuit , astfel că se plasează în concurenţă directă cu Google. OpenAI a prezentat această extensie la sfârşitul lunii octombrie, la mai puţin de doi ani de la lansarea ChatGPT, însă aceasta a fost rezervată iniţial abonaţilor plătitori. Utilizatorii vor avea nevoie doar de un cont, chiar şi unul gratuit, pentru a pune întrebări prin ChatGPT Search, spre exemplu despre ştiri recente sau evenimente viitoare, şi pentru a primi un răspuns scris cu link-uri către site-uri web. Adăugarea acestei funcţii "oferă ChatGPT posibilitatea de a accesa informaţii în timp real şi, desigur, de a căuta răspunsuri pe internet", a explicat Kevin Weil, director de produs la OpenAI. Aplicaţia nu se mai limitează la imensa sa cantitate de date acumulate înainte de o dată din trecut. De asemenea, poate afişa răspunsuri pe o hartă, precum Google Maps, serviciul dominant în acest sector. Iar modul de conversaţie verbală cu ChatGPT poate, de asemenea, să îşi extragă răspunsurile de pe internet, pentru utilizatorii plătitori. Ca răspuns la creşterea spectaculoasă a ChatGPT de la OpenAI, Google, Meta (Facebook, Instagram) şi alţi giganţi ai tehnologiei au lansat servicii similare în 2023 şi 2024, capabile să producă text şi imagini la o simplă solicitare formulată în limbaj obişnuit. De când Google a devenit sinonim cu căutarea online, o activitate extrem de profitabilă datorită tehnologiilor de publicitate asociate, supremaţia sa nu a fost niciodată cu adevărat pusă sub semnul întrebării. Microsoft, principalul investitor al OpenAI, a fost primul care a integrat AI generativă într-un motor de căutare existent, Bing, începând din februarie 2023, într-un efort de a-şi scoate în evidenţă serviciul.
ChatGPT intră în zona motoarelor de căutare
O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 18 decembrie
Opinia Cititorului