Inteligenţa artificială (AI) generativă, în special produsele lansate sau anunţate de corporaţii de tehnologie precum Microsoft, Alphabet şi Meta, respectiv actualul precursor în domeniu, OpenAI, au atras atenţia şi investiţii pe scară largă, de miliarde de dolari, în ultimii doi ani. Cu toate acestea, după cum sugerează un sondaj recent realizat de YouGov pentru Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului, publicitatea şi afluxul de capital de risc nu se traduc în utilizarea reală, conform Statista, care menţionează că ChatGPT se află la "ani lumină" distanţă de adoptarea universală.
Datele din sondajul efectuat în şase ţări (Argentina, Danemarca, Franţa, Japonia, Marea Britanie, SUA), în intervalul 28 martie - 30 aprilie 2024, pe un eşantion de 12.217 respondenţi online cu vârsta de peste 18 ani, arată că nici măcar persoanele din grupa cea mai tânără, între 18 şi 24 de ani, nu folosesc în mod regulat produsul emblematic al OpenAI, ChatGPT. Doar 9% au susţinut că îl folosesc zilnic, în timp ce 18% îl folosesc cel puţin o dată pe săptămână. Utilizatorii lunari reprezintă 12% din toţi respondenţii, iar 17% spun că l-au folosit o dată sau de două ori.
Aceste date arată că, cel puţin dintre participanţii la sondaj, 44% nu au folosit ChatGPT nici măcar o dată.
Diferenţa dintre o utilizare ocazională, grea, şi lipsa de utilizare este mai pronunţată în categoriile de vârstă mai înaintate. În timp ce 84% dintre respondenţii cu vârsta peste 55 de ani nu au folosit niciodată chatbot-ul OpenAI, care produce răspunsuri pe baza înţelegerii contextului şi a datelor de intrare, între 13 şi 15% din grupele de vârstă rămase l-au folosit o dată sau de două ori. Utilizarea intensă, adică cel puţin consultarea săptămânală a ChatGPT, scade de la 19% pentru persoanele cu vârsta între 25 şi 34 de ani la 9% pentru cele cu vârsta între 45 şi 54 de ani.
În timp ce fiecare corporaţie tehnologică importantă lucrează la versiunea proprie a unui model de limbaj mare (large language model - LLM), companii precum Microsoft şi, cel mai recent, Apple au colaborat şi cu OpenAI condus de Sam Altman pentru a-şi îmbunătăţi produsele.
Potrivit datelor CB Insights, OpenAI a devenit recent al treilea unicorn cu cea mai mare valoare din lume. Unicornul este o companie privată cu o evaluare de piaţă de peste un miliard de dolari. În cazul OpenAI, evaluarea a ajuns la 80 de miliarde de dolari. Astfel, OpenAI se află în urma companiei chineze de tehnologie ByteDance (225 de miliarde de dolari) şi de SpaceX a lui Elon Musk (150 de miliarde de dolari).
Gigantul american de tehnologie Apple Inc. şi-a prezentat recent strategia care are la bază inteligenţa artificială, anunţând că va integra această tehnologie în aplicaţii precum Siri, iar chatbotul ChatGPT va fi integrat în dispozitivele iPhone datorită unui parteneriat cu OpenAI, conform Reuters. Oficialii Apple au anunţat că integrarea ChatGPT va fi disponibilă din acest an şi vor urma alte funcţii cu inteligenţă artificială, iar chatbotul va putea fi accesat gratuit, fără ca datele utilizatorilor să fie înregistrate.
1. Irelevant
(mesaj trimis de Neamțul55 în data de 14.06.2024, 07:16)
Nu asta e problema cât folosește populația aceste sisteme robot, problema este că în anii următori vor apărea software roboți foarte avansați care vor lăsa fără loc de muncă jumătate dintre angajații care fac muncă de birou, și ăsta e numai începutul
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.06.2024, 08:04)
Absolut corect, raspunsuri aiurea si in doi peri da si Chatgpt mereu asa ca nimeni nu va observa inlocuirea