Cifra de afaceri a companiei Antibiotice a crescut cu 27% în primul semestru din 2023

S.B.
Piaţa de Capital / 14 august 2023

Cifra de afaceri a companiei Antibiotice a crescut cu 27% în primul semestru din 2023

Cifra de afaceri pe piaţa internă şi internaţională a companiei Antibiotice a crescut cu 27% în primul semestru al anului 2023, potrivit unui comunicat al companiei, remis astăzi redacţiei.

Conform Raportului Administratorilor, în primele 6 luni ale anului 2023 compania Antibiotice a înregistrat o creştere semnificativă a cifrei de afaceri obţinute din vânzările pe piaţa internă şi pieţele internaţionale, în valoare de 67,2 milioane lei, ajungând la nivelul de 315,9 milioane lei, cu 27 % mai mare comparativ cu perioada similară a anului precedent.

Pe piaţa internă, creşterea înregistrată este de 27,8% (de la valoarea de 153,4 milioane lei în semestrul I din 2022, la 196 milioane lei la 30 iunie 2023). Saltul afacerilor pe pieţele internaţionale este reprezentat de o creştere cu 25,7% (de la 95,3 milioane lei, în perioada similară din 2022, la 119,8 milioane lei la semestrul I din 2023).

Creşterea vânzărilor de medicamente şi substanţe active din portofoliul Antibiotice are ca fundament strategia de repoziţionare pentru produsele din portofoliu, optimizarea politicilor de marketing, precum şi contextul pieţei, marcat de creşterea incidenţei afecţiunilor acute respiratorii, inclusiv cele suprainfectate bacterian.

La finalul semestrului I anul 2023, Antibiotice a realizat un profit net de 62 milioane comparativ cu valoarea obţinută în perioada similară a anului precedent (33,9 milioane lei).

În primul semestru al anului 2023 a fost redefinit modul de lucru cu distribuitorii şi lanţurile naţionale din România, în strânsă corelaţie cu potenţialul de vânzare al fiecărui produs raportat la segmentele de piaţă şi potenţialul de vânzare al fiecărui partener.

Astfel, în primele 6 luni, Antibiotice a realizat o cifră de afaceri de 196 milioane lei, în creştere cu 27,8% comparativ cu perioada similară a anului precedent. În acest fel, s-au consolidat vânzările de antiinfecţioase de uz sistemic (+29% creştere a vânzărilor), dezvoltând în acelaşi timp şi clasele terapeutice unde deţine poziţii importante în piaţa internă: preparate dermatologice (+14%), sistem cardiovascular (+5%) şi tract digestiv (+23%).

Pe segmentul vânzărilor către spitale (Hospital), unde Antibiotice este recunoscută ca principal furnizor de medicamente antiinfecţioase, în primele 6 luni ale anului, vânzările au înregistrat o creştere valorică cu 14,2%, ( de la 66,1 milioane lei în semestrul I 2022, la 75,4 milioane lei în acelaşi semestru din 2023).

Pe segmentul lanţuri naţionale, valoarea vânzărilor a crescut cu 14,3% în primul semestru din 2023 faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent (de la 54 milioane lei la 61,7 milioane lei) iar vânzările prin farmaciile independente şi minilanţuri s-au majorat în primul semestru al anului 2023 cu 27,9% (de la 94,1 milioane lei în semestru I din 2022, la 120,3 milioane lei în semestru I 2023).

În România, Antibiotice este lider cantitativ pe forma farmaceutică unguente (20,9%), supozitoare şi ovule (36,1%) şi pulberi injectabile (56,3%) şi lider valoric pe segmentul medicamentelor generice cu prescripţie şi non-RX comercializate în spitale, cu o cotă de piaţă de 13,9%. (sursa CEGEDIM)

În primul semestru din anul 2023 portofoliul de produse dezvoltat prin cercetare proprie şi in-licesing s-a completat cu 9 produse, solicitate de piaţă, ţintele din planul de afaceri multianual prevăzând atragerea a 100 noi de produse până în anul 2030.

Portofoliul de forme solide orale a fost completat cu 2 noi produse: Equilibra® Plus comprimate, un supliment alimentar ce conţine magneziu organic şi vitamina B6, care contribuie la refacerea nivelului energetic al organismului şi la funcţionarea normală a sistemului nervos şi Remiflu® granule, un medicament OTC, o triplă combinaţie de paracetamol, maleat de clorfeniramină şi acid ascorbic, indicat în ameliorarea simptomelor de răceală şi gripă.

Portofoliul de produse topice s-a extins prin lansarea a 4 produse noi: 3 produse ce completează linia de dermatocosmetice, Tinero® AZ, destinate ameliorării simptomelor date de rozacee şi Zinba®, un medicament OTC antiinfecţios topic cu spectru larg, destinat prevenirii şi tratamentului infecţiilor bacteriene de la nivelul pielii.

Portofoliul de produse injectabile a fost extins cu alte 3 produse antiinfecţioase: Vancomicină Atb® 500 mg, Vancomicină Atb® 1 g pulbere de concentrat pentru soluţie perfuzabilă şi Cefazolină Atb® 1 g pulbere pentru soluţie injectabilă/perfuzabilă.

În ceea ce priveşte activitatea de afaceri pe pieţele internaţionale, în primul semestru al anului 2023 cifra de afaceri obţinută la export a fost de 119,8 milioane lei, în creştere cu 25,7%, comparativ cu perioada similară a anului 2022 (95,3 milioane lei).

Dintre pieţele ţintă care conduc în clasamentul vânzărilor de produse marca Antibiotice în primul semestru, se remarcă Statele Unite ale Americii, în creştere cu 82% (de la 10 milioane lei în semestrul I 2022, la 18,2 milioane lei în perioada similară a anului 2023), ceea ce a determinat creşterea corespunzătoare a profitabilităţii afacerii. În această piaţă compania îşi consolidează cota de piaţă pentru 6 medicamente betalactamice sterile utilizate în spitale.

Piaţa Vietnamului, cu rezultate şi profitabilitate în creştere, a înregistrat o dublare a vânzărilor (de la 8 milioane, la 16 milioane lei în semestru I din 2023), ca urmare a reluării consumului post-pandemie şi câştigării de licitaţii naţionale pentru 3 medicamente antiinfecţioase.

Antibiotice este prezentă cu valori în creştere şi în Marea Britanie, unde recent a câştigat o nouă licitaţie organizată de Autoritatea Naţională de Sănătate din UK pentru vânzarea de medicamente injectabile antiinfecţioase în valoare de 5,2 milioane euro.

Totodată, Antibiotice şi-a consolidat poziţia de furnizor de medicamente destinate spitalelor din regiunea Europei Centrale şi de Est, odată cu adjudecarea unor licitaţii în Ungaria, Serbia, Albania, Lituania şi finalizarea procedurilor de înregistrare a medicamentelor în Bulgaria, Polonia, Italia, Spania şi Germania ce vor asigura creşterea amprentei medicamentelor antiinfecţioase, marca Atb®, în Uniunea Europeană.

În vederea dezvoltării sustenabile, compania a realizat în primele 6 luni din 2023 investiţii totale în valoare de 27,17 milioane lei, din care 8,16 milioane lei reprezintă proiecte de cercetare proprie, in-licensing şi echipamente pentru modernizarea capacităţilor de cercetare.

Digitalizarea platformei prin softuri dedicate activităţilor de resurse umane, controlul calităţii, cercetare, dar şi securizarea datelor la nivelul companiei, reprezintă altă direcţie a investiţiilor ce totalizează 4,58 milioane lei.

Pentru producţia de energie verde din surse proprii, compania a obţinut o finanţare nerambursabilă prin PNRR în valoare de 4,07 milioane de lei în vederea construcţiei unui parc fotovoltaic la sol cu o putere instalată de 2,5 MW şi a început construcţia unui al doilea parc de panouri fotovoltaice pe clădiri, cu o putere instalată de 1,2 MW. Ambele proiecte se vor finaliza în acest an.

Compania a obţinut şi fonduri nerambursabile, in suma de 85.002.772 lei, pentru proiectul "Capacitate de producţie, ambalare şi depozitare produse sterile, soluţii şi topice" a cărei valoare totala este de 200.101.617 lei. Implementarea acestui proiect va asigura fabricaţia de noi medicamente generice valoroase prin abordarea a noi forme farmaceutice, respectiv soluţii sterile injectabile şi produse topice sterile. Antibiotice fructifică astfel expertiza în domeniul fabricaţiei de pulberi sterile injectabile prin abordarea unui nou segment de medicamente destinat spitalelor (soluţiile sterile dozate în flacoane de sticlă), precum şi afecţiunilor dermatologice şi oftalmice (topice sterile).

Planul de Afaceri-The Future Together 2023-2030 este principalul instrument de conducere a companiei care trasează direcţiile de dezvoltare pentru anii viitori, fiind monitorizat prin indicatori de performanţă ce ţintesc creşterea cifrei de afaceri şi a profitului, dezvoltarea portofoliului de produse, implementarea de investiţii sustenabile şi creşterea valorii acţiunilor pe piaţa de capital şi a activului net contabil.

Creşterea afacerii fundamentată în planul de afaceri The Future Together are în vedere conturarea unei viziuni privind dezvoltare a portofoliului de produse, care va fi supusă consultării Băncii Europene de Investiţii (BEI), conform acordului de consultanţă semnat în luna aprilie 2023. Acordul de consultanţă prevede evaluarea posibilităţilor de extindere a portofoliului actual pe noi pieţe şi identificarea de noi molecule/proiecte de cercetare-dezvoltare care să determine asimilarea de produse diferenţiate, cu valoare mare, dar şi pentru identificarea de bune practici aplicabile proceselor industriale care să conducă la îmbunătăţirii profitabilităţii platformei .

Pentru dinamizarea acţiunilor în scopul atingerii obiectivelor planului de afaceri multianul The Future Together a fost realizată o reorganizare deparatementelor cu rol strategic în dezvoltarea firmei.

Astfel, pentru trasarea unei viziuni mai clare asupra parcursului viitor la nivel de produs, conform conceptului from molecule to market şi pentru o mai bună gestionare a factorilor cu impact în performanţa afacerii pe termen lung s-au redefinit şi reaşezat rolurile a două structuri nou înfiinţate, respectiv Managementul Portofoliului şi Planificare şi Marketing Strategic.

Opinia Cititorului ( 9 )

  1. asta da companie de growth!

    1. daca te referi la bonusul directorului...ai vazut ce salariu si compensatii are? e ok asa? dar contractele?

      bine punctat! o companie solida, dar care este trasa in jos de magariile personale ale unora de la varf.

      fiti naibii atenti. astia care tot cumpara astazi - voi sunteti exit liquidity-ul smecherilor.

      luati medlife si teraplast, lasati atb.

      La profit de 62 milioane lei se mai găsește câte unul nemulțumit care arunca cu lături in munca oamenilor.

    bun rezultatul la 6 luni. dar m-am uitat si la ce s-a intamplat anul trecut. la 6 luni, tot asa rezultat bun, dar in S2 nu au mai adaugat aproape nimic. nu am urmarit ATB si nu stiu daca este sezonalitate sau este altceva

    1. Nasol, per de 4 anualizat si 0,66 bv, la 1,5lei e inca ieftina

      adica la cealalta extrema, PER de peste 60 si bv de peste 5 e exagerat de scump? hint: medlife

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb