Cifra de afaceri a societăţilor cooperative de consum din România va depăşi, în acest an, suma de 700 milioane lei, în creştere cu peste 9% faţă de anul trecut, când acestea au înregistrat afaceri de 642 milioane lei, a declarat preşedintele Centrocoop, Ioan Crişan.
"După 1989, sistemul cooperaţiei de consum din România a cunoscut un declin abrupt, cauzat de schimbările drastice impuse de condiţiile economiei de piaţă, dar şi de schimbările politice, însă, de o bună perioadă de timp, sistemul a cunoscut o redresare constantă. Astfel, de la an la an, cifra de afaceri a întreprinderilor cooperative creşte continuu", a precizat reprezentantul Uniunii Naţionale a Cooperaţiei de Consum din România - Centrocoop.
Potrivit acestuia, cea mai mare parte din cele 940 de societăţi cooperative din România activează în domenii precum distribuţia de produse şi a comerţului cu amănuntul, dar şi în sectoare ca producţia alimentară sau industria uşoară.
Marea majoritate a cooperativelor se înscriu în profilul întreprinderilor mici şi mijlocii sau al microîntreprinderilor, din punct de vedere al numărului de salariaţi, al cifrei de afaceri şi al caracterului integral privat al capitalului, a spus Ioan Crişan.
Conform reprezentanţilor Centrocoop, societăţile cooperative de consum sunt asociaţii de persoane fizice sau juridice care desfăşoară în comun activităţi de aprovizionare a membrilor cooperatori şi a terţilor cu produse pe care le cumpără sau le produc şi activităţi de prestări de servicii către membrii lor cooperatori şi către terţi.
Uniunea Naţională a Cooperaţiei de Consum din România este membră a Alianţei Internaţionale Cooperatiste şi are acces la experienţa întregului sistem internaţional al cooperaţiei de consum, ce numără 227 organizaţii naţionale din 87 de state şi 800 milioane membri.