Cifra de afaceri a grupului Vel Pitar se va ridica anul acesta la 150 milioane euro, compania înregistrând totodată şi creşteri importante ale cotei de piaţă, a declarat preşedintele consiliului de administraţie al companiei, George Frîncu, citat de Newsin.
Domnia sa a precizat că, în 2008, cota de piaţă pe segmentul de panificaţie este de 10%, în creştere cu două procente faţă de 2007. Totodată, cota de piaţă a grupului pe zona de morărit este de 15%. Pe sectorul de panificaţie, Frîncu a spus că volumul vânzărilor s-a ridicat anul acesta la 10.000 de tone pe lună, în creştere cu 7% faţă de anul trecut.
Reprezentantul grupului a mai spus că pe sectorul de morărit, Vel Pitar concurează cu competitori puternici, precum Titan, Boromir, Pambac şi Dobrogea. În ceea ce priveşte segmentul panificaţie, concurenţa este reprezentată de agenţii economici locali, Frîncu precizând că nu există un competitor la nivel naţional.
Principalele activităţi ale grupului Vel Pitar sunt în panificaţie, morărit şi retail. Grupul este prezent pe piaţa din România prin intermediul celor trei firme rezultate în urma divizării: Vel Pitar - panificaţie, Şapte Spice - morărit şi VP Magassin - retail.
Vel Pitar deţine centre de producţie în Bucureşti, Râmnicu-Vâlcea, Piteşi, Braşov, Cluj Napoca, Iaşi, Tecuci, Târgu Jiu, Giurgiu, Balş şi Târgovişte. Grupul deţine 12 fabrici de panificaţie, unităţi de morărit, o reţea de 157 de spaţii comerciale, 4.600 de angajaţi.
Fondul de investiţii Broadhurst Investment LTD, administrat în România de compania New Century Holdings deţine aproximativ 80% din toate cele trei firme rezultate în urma divizării.