Cifra de afaceri generată de sistemul de francize în România a fost de 1,23 miliarde euro în 2007, în creştere faţă de anul anterior, când s-a situat sub un miliard de euro, a declarat, la sfârşitul săptămânii trecute, directorul Asociaţiei Reţelelor de Franciză din România (ARFR), Răzvan Blid, la deschiderea celei de-a patra ediţii a salonului internaţional de franciză Rofrancize 2008, la Romexpo. Numărul de angajaţi în sistem a ajuns la 15.800, iar rata de creştere a sectorului a fost de 24,5%. Blid a afirmat, citat de Rompres, că piaţa românească de profil este în continuare atractivă pentru francizorii străini, prezenţa lor crescând cu 35% în 2007, prin dezvoltarea unor noi reţele de franciză sau prin extinderea celor existente. De asemenea, apetitul întreprinzătorilor români cu afaceri de succes de a-şi extinde activitatea în sistem franciză este ridicat, anual fiind înregistrate 7-8 mărci.
Reprezentantul ARFR apreciază că piaţa autohtonă de franciză îşi va păstra ritmul de creştere de 25%, francizarea mărcilor româneşti se va accelera, iar a celor de retail va încetini, în timp ce investiţia medie într-un sistem de franciză va fi de 55.000 de euro. Topul celor mai extinse francize din România este dominat de Fornetti - 700 de unităţi, Rodipet - 630 unităţi, Romstal - 125 unităţi. Primele francize din România după 1990 au fost Pepsi şi Coca-Cola. La momentul actual, 363 de mărci sunt prezente pe piaţa românească în sistem franciză, din care 63 autohtone, iar numărul total de firme afiliate este de 1.880. În domeniul distribuţie-retail figurează 235 de mărci, în servicii - 114, iar în industrie - 14.