Cinci asociaţii pentru protecţia consumatorilor din Italia au intentat o acţiune colectivă împotriva Enel SpA, acuzând compania că nu a informat corespunzător clienţii despre creşterile semnificative ale preţurilor la gaze şi electricitate, transmite Reuters.
Asociaţiile ADUSBEF, Assoutenti, Codici, Confconsumatori şi CTCU au solicitat marţi Tribunalului din Roma să analizeze schimbările unilaterale în contractele de gaz şi electricitate ale Enel Energia, între iulie 2023 şi aprilie 2024. De asemenea, ele cer instanţei ca Enel să ramburseze majorările de facturi şi să plătească o compensaţie de 200 de euro fiecărui client care se alătură acţiunii colective.
Reprezentanţii Enel Energia afirmă că au respectat întotdeauna reglementările şi regulile contractuale, trimiţând clienţilor reînnoirea contractelor la expirare, fără a face modificări unilaterale în perioada de valabilitate a acestora, conform unui purtător de cuvânt al companiei.
În luna aprilie, autoritatea antitrust din Italia a deschis o investigaţie în ce priveşte modul în care Enel a comunicat majorările de preţuri la energie, după ce a primit plângeri de la peste 600 de clienţi şi firme mici referitoare la creşterea facturilor aplicată de Enel Energia pentru perioada octombrie 2023 - ianuarie 2024.
Opinia Cititorului