Ciocolata şi produsele de curăţenie - "vedete" ale consumului casnic

C.P.
Ziarul BURSA #Companii #Bunuri de Larg Consum / 25 august 2009

Tabletele de ciocolată sunt printre cele mai dinamice categorii din coşul produselor alimentare.

Tabletele de ciocolată sunt printre cele mai dinamice categorii din coşul produselor alimentare.

După o creştere cu 22 de procente până la jumătatea anului 2008, consumul casnic în gospodării a crescut cu numai 17% în moneda naţională pentru primele şase luni din 2009. "Factorul care a contribuit cel mai mult la evoluţia trendului de bunuri de larg consum a fost creşterea în valoare a coşului de cumpărături, influenţată de creşterea preţului şi susţinută de un volum mai mare achiziţionat", declară Andi Dumitrescu, director general GfK România.

Produsele de îngrijire personală şi de întreţinere a locuinţei au înregistrat creşterea cea mai dinamică în valoare, de 19% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, devansând creşterea alimentelor şi a băuturilor cu 2%, acestea înregistrând un plus de 17% în moneda naţională.

Tabletele de ciocolată sunt printre cele mai dinamice categorii din coşul produselor alimentare. Influenţată în primul rând de creşterea frecvenţei de cumpărare, categoria a înregistrat o evoluţie pozitivă în volum, puţin peste 20% în prima jumătate a anului comparativ cu perioada similară din 2008.

Dintre produsele de bază monitorizate, uleiul s-a menţinut relativ constant (+2%), în condiţiile în care preţul plătit de consumatori a scăzut cu peste 15%.

În segmentul băuturilor non-alcoolice, cafeaua măcinată şi apa minerală sunt printre categoriile ce nu şi-au diminuat ratele de creştere, atingând volume cu aproape 9% mai mari decât în prima jumătate a lui 2008. Gospodăriile au achiziţionat mai des cafea măcinată şi au mărit cantitatea de apă minerală la fiecare act de cumpărare.

Pe de altă parte, sucurile necarbogazoase - o categorie "vedetă" a anului trecut în ceea ce priveşte ritmul de creştere în volum (peste 20%) a înregistrat o creştere de sub 5%.

În coşul produselor non-alimentare, printre categoriile care au înregistrat creşteri în volum se numără produsele universale de curăţenie (peste 5%), balsamul de rufe sau produsele de cu­răţat geamuri (ambele cu peste 10%). Din segmentul produselor de îngrijire personală, deodorantele şi şamponul se află în continuare pe un trend ascendent, înregistrând creş­teri în volum în jur de 5%.

Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum prin intermediul cercetării de tip Panel de Consumatori a GfK România, având la bază un eşantion de 2.200 gospodării, reprezentativ naţional. Informaţiile se referă la primele şase luni ale anului 2009, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb