Actualizare 12:22 Cioloş spune că este nevoie de un control al vânzării cartelelor PrePay: "Înţeleg că au fost folosite în pregătirea unor atentate"
Premierul Dacian Cioloş a subliniat, astăzi, necesitatea unui control mai bun al vânzării cartelelor PrePay, adăugând că în perioada următoare ministrul Justiţiei şi cel al Internelor vor aduce în atenţia Executivului ''aceste elemente''.
"Ei se plâng (autorităţile responsabile - n.r.)... ştiţi discuţia veche apropo de cartelele PrePay. De exemplu, înţeleg că România e una din puţinele ţări din Uniunea Europeană care vinde încă cartele PrePay fără un control de identitate. Înţeleg chiar că au fost folosite în ultima perioadă cartele PrePay din România în pregătirea unor atentate în altă parte, în Uniunea Europeană, tocmai pentru că există această flexibilitate în România", a spus Cioloş, potrivit Agerpres.
În context, el a adăugat că ministrul Justiţiei şi ministrul de Interne vor aduce în atenţia Executivului ''aceste elemente'', urmând să fie puse în discuţie. "Să nu aibă cineva intenţia că vrem să facem ceva pe ascuns, să punem o presiune asupra opiniei publice", a mai spus prim-ministrul.
(A.L.)
--------------
Premierul Dacian Cioloş a declarat că, în ţara noastră, există un potenţial risc privind atentatele teroriste, dar a precizat că lucrurile sunt ţinute sub control de autorităţi şi serviciile de informaţii, potrivit Agerpres.
"Nu trebuie să ne ascundem după deget. Riscul există. Suntem în Uniunea Europeană. Participăm activ la lupta aceasta împotriva terorismului, deci potenţial riscul există, însă aşa cum stau lucrurile acum, ele sunt ţinute sub control, în sensul că autorităţile îşi fac treaba. Eu din discuţiile pe care le-am avut în această săptămână cu autorităţile responsabile, şi guvernamentale şi serviciile de informaţii, înţeleg că lucrurile sunt ţinute sub control, dar, sigur, vigilenţa este foarte mare", a declarat Dacian Cioloş, astăzi, la Pro TV, vorbind despre riscurile privind atentatele teroriste după atacurile de la Bruxelles.
Întrebat dacă serviciile de informaţii cer mai multă autoritate, premierul a spus că acestea solicită instrumente care să le permită să monitorizeze în mod foarte atent situaţia. "Sunt lucruri care au fost puse în discuţie apropo de lupta împotriva terorismului, lucruri care probabil vor reveni", a spus Cioloş, precizând că atât el, cât şi cei din servicii sunt foarte atenţi şi la transparenţa şi drepturile cetăţeneşti.
Referindu-se la posibilele consecinţe ale terorismului asupra României, premierul a arătat că sunt aceleaşi cu consecinţele asupra Uniunii Europene, respectiv o creştere a stării de teamă, de incertitudine, care presupune solidaritate şi răspunsuri coordonate. "Ceea ce nu e uşor, pentru că toată discuţia aceasta în jurul migraţiei a creat sau a întărit disensiunile între statele membre. Uniunea Europeană se află într-un moment dificil, de răscruce aş spune, pentru că avem nevoie de încredere şi la nivelul leadershipului politic şi între statele membre, pentru că riscul de disoluţie în UE este mare şi putem plăti un preţ foarte ridicat", a mai spus Cioloş, vorbind chiar despre riscul unei ''dezmembrări'' a Uniunii Europene.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2016, 17:42)
...lucrurile sunt tinut sub control.La fel cum sunt tinute sub control asasinatele?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2016, 19:04)
daca vrei sa tii sub control lucrurile interzice sharia law prin lege in romania si gata
3. fără titlu
(mesaj trimis de Cristi C în data de 27.03.2016, 20:59)
Înțelegi prost, dle Cioloș. Ar fi trebuit să înțelegi că serviciile secrete belgiene au neglijat o informație din Turcia care raporta profilul terorist al unuia dintre organizatorii ultimelor atacuri.
Teroriștii vin din Turcia cu arme și cu tot. Trec granițele fără nicio problemă. Dacă tu crezi că se vor încurca într-un buletin fals cu care să cumpere cartele, te înșeli. Spune-mi când vrei să ai un pașaport pe numele Cioloș dar cu alt chip, fabricat în Turcia, și îl ai.
Cineva spunea că serviciile ascultă prea mult și sunt supra-încărcate senzorial. S-a dus vechea meserie de infiltrare care aducea informații de calitate. Acum ai catralioane de informații pe care nu știi să le analizezi.
Dle Cioloș, dacă serviciile suspectau că X se ocupă de terorism, există echipamente de interceptare (numite stații de bază false) care pot încăpea într-o mică geantă. Nu ai nevoie de o bază de date cu buletinul teroristului. IMSI-catchers sunt folosite peste tot în lume de servicii. Dar pentru asta, ele trebuiau să știe că X este suspect de terorism. Se pare că informația asta a fost primită de belgieni dar neglijată. Ghinion.
Sunteți un mincinos ticălos dle Cioloș. Care se folosește de cadavrele belgienilor pentru a mai trage un șut în fundul libertăților cetățenești.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.03.2016, 21:05)
Imi spui te rog procesul cu dreptul la justitie ...
Mersi.
3.2. Sper că te referi la asta (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 27.03.2016, 23:47)
Cauza C‑279/09
DEB Deutsche Energiehandels- und Beratungsgesellschaft mbH
împotriva
Bundesrepu blik Deutschland
(cerere de pronunțare a unei hotărâri preliminare formulată de Kammergericht)
„Prote cție jurisdicțională efectivă a drepturilor conferite de dreptul Uniunii — Dreptul de acces la o instanță judecătorească — Asistență juridică gratuită — Reglementare națională prin care se refuză să se acorde asistență juridică gratuită persoanelor juridice în lipsa unor «interese generale»”
Sumar ul hotărârii
1. Dreptul Uniunii — Principii — Dreptul la o protecție jurisdicțională efectivă — Consacrare prin Convenția europeană pentru apărarea drepturilor omului — Luarea în considerare a Cartei drepturilor fundamentale a Uniunii Europene
(Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, art. 47)
2. Dreptul Uniunii — Principii — Dreptul la o protecție jurisdicțională efectivă — Consacrare prin Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene — Reglementare națională care condiționează o acțiune în justiție de plata unui avans din cheltuielile de procedură și/sau de asistența unui avocat — Excluderea unei persoane juridice, care nu este în măsură să plătească acest avans, de la beneficiul asistenței judiciare — Admisibilitate — Condiții — Aprecierea instanței naționale
(Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, art. 47)
1. Principiul protecției jurisdicționale efective constituie un principiu general al dreptului Uniunii care decurge din tradițiile constituționale comune statelor membre și care a fost consacrat la articolele 6 și 13 din Convenția europeană pentru apărarea drepturilor omului.
În ceea ce privește drepturile fundamentale, de la intrarea în vigoare a Tratatului de la Lisabona, este necesar să se țină seama de Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, care are „aceeași valoare juridică cu cea a tratatelor”, potrivit articolului 6 alineatul (1) primul paragraf TUE. Articolul 51 alineatul (1) din Carta menționată prevede astfel că dispozițiile acesteia se adresează statelor membre în cazul în care acestea pun în aplicare dreptul Uniunii.
În această privință, potrivit explicațiilor aferente articolului 47 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii, care, în conformitate cu articolul 6 alineatul (1) al treilea paragraf TUE și cu articolul 52 alineatul (7) din aceeași cartă, trebuie luate în considerare în vederea interpretării acesteia, articolul 47 al doilea paragraf din cartă corespunde articolului 6 alineatul (1) din Convenția europeană pentru apărarea drepturilor omului.
(a se vedea punctele 29-32)
2. Principiul protecției jurisdicționale efective, astfel cum este consacrat la articolul 47 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, trebuie să fie interpretat în sensul că nu este exclus ca acesta să fie invocat de persoane juridice și că asistența acordată în temeiul acestui principiu poate să acopere, printre altele, scutirea de la plata avansului din cheltuielile de procedură și/sau asistența unui avocat.
În această privință, revine instanței naționale sarcina de a verifica dacă condițiile de acordare a asistenței judiciare constituie o limitare a dreptului de acces la instanțele judecătorești care aduce atingere înseși esenței acestui drept, dacă respectivele condiții au în vedere un scop legitim și dacă există un raport rezonabil de proporționalitate între mijloacele utilizate și scopul urmărit.
În cadrul acestei aprecieri, instanța națională poate să ia în considerare obiectul litigiului, șansele rezonabile de succes ale solicitantului, gravitatea mizei pentru acesta, complexitatea dreptului și a procedurii aplicabile, precum și capacitatea acestui solicitant de a‑și susține în mod efectiv cauza. Pentru a aprecia proporționalitatea, instanța națională poate să țină seama și de cuantumul cheltuielilor de procedură care trebuie să fie avansate și de împrejurarea dacă acestea sunt sau nu sunt de natură să constituie eventual un obstacol insurmontabil pentru accesul la justiție.
În ceea ce privește mai precis persoanele juridice, instanța națională poate să țină seama de situația acestora. Astfel, instanța menționată poate să ia în considerare în special forma și scopul lucrativ sau nelucrativ al persoanei juridice în cauză, precum și capacitatea financiară a asociaților sau a acționarilor săi și posibilitatea acestora de a‑și procura sumele necesare pentru introducerea acțiunii în justiție.
(a se vedea punctele 59-62 și dispozitivul)