Clienţii Băncii Comerciale Române (BCR) din Banat şi din Dobrogea îşi pot plăti facturile de electricitate de la oricare dintre bancomatele băncii. Aceasta facilitate ataşată cardurilor de debit BCR a intrat în vigoare la finele lunii precedente în urma semnării de către BCR a unei convenţii cu ENEL România.
"Aceşti clienţi se adaugă celor din Muntenia care îşi puteau plăti deja facturile la electricitate de la ATM. Orice detinator de card BCR se poate înrola pentru a putea efectua acest tip de plată în reţeaua de ATM-uri BCR. Dorim să redirecţionăm clienţii de la ghişeele casieriilor la ATM-uri pentru că le este mai simplu şi mai convenabil - beneficiază de acces 24 ore din 24 şi de comision zero la plăti facturi şi rambursări de rate", a declarat Igor Zganjer, directorul executiv al Direcţiei Carduri din cadrul BCR.
Clienţii BCR îşi pot plăti facturile la bancomatele băncii pentru circa 160 de furnizori de servicii şi utilităţi de interes naţional sau local, cu care banca are încheiate convenţii. Astfel, posesorii de card BCR au posibilitatea de a plăti facturile pentru furnizori de telefonie fixă şi mobilă, companii furnizoare de internet, operatori de televiziune prin cablu, societăţi de asigurări, leasing, de apă şi canal, de distribuţie energie electrică şi gaze. Serviciul se bucură de o tot mai largă căutare, banca gestionând astăzi peste 430.000 de opţiuni de plată.
"Dorim să determinăm o mutaţie în cultura bancară, de la numerar la < banii de plastic >, plăţile electronice fiind de altfel menirea cardurilor", a adăugat Igor Zganjer.
"Clienţii pot beneficia de o multitudine de servicii asociate cardurilor, de la reîncărcarea cartelelor Vodafone la plata facturilor prin ATM, sistemul 3D Secure şi e-commerce, reuşind să contribuim substanţial la construirea unei pieţe solide a cardurilor în România. BCR va continua să fie lider şi formator de piaţă, în condiţiile existenţei multor oportunităţi de dezvoltare a afacerii cu carduri, în special pe segmentul creditelor pe card şi a cardurilor co-branded", a subliniat Igor Zganjer.
Numărul tranzacţiilor la ATM-urile BCR a înregistrat o creştere cu aproape 8% la finele lunii Martie 2008 comparativ cu Martie 2007, ajungând la aproximativ 5 milioane de operaţiuni.
BCR are instalată şi cea mai mare reţea de ATM-uri şi POS-uri din sistemul bancar românesc - peste 1.585 de bancomate disponibile şi respectiv peste 14.900 de terminale electronice operaţionale la comercianţi.
BCR, membră a Grupului Erste, este o bancă universală ce se adresează atât clienţilor retail cât şi celor corporate. BCR este cea mai importantă instituţie bancară din România şi gestionând active de peste 17,5 miliarde de EUR. Banca oferă întreaga gamă de produse şi servicii pentru populaţie având în prezent 591 de unităţi retail (pentru populaţie şi microîntreprinderi) deschise în întreaga ţară în majoritatea oraşelor cu peste 10.000 de locuitori. Clienţii corporate beneficiază de serviciile BCR prin intermediul a 52 de centre de afaceri corporate dedicate în special IMM-urilor şi companiilor mari. Banca pune la dispozitia clienţilor, persoane fizice şi juridice, o oferta complexă de produse şi servicii bancare, inclusiv servicii de Internet banking şi e-commerce, emite 23 tipuri de carduri de credit şi de debit şi are instalată cea mai mare reţea naţională de ATM şi POS - 1.555 de bancomate şi peste 13.400 de terminale electronice operaţionale la comercianţi pentru plata cu card. BCR se prezintă astăzi drept cel mai important Grup financiar din România, cu activităţi în ţară şi în străinătate - prin subsidiare şi reprezentante bancare, cu o prezenţă marcantă, prin societăţile sale de profil, pe piaţa leasingului, în domeniul managementului activelor, pe piaţa de capital şi a pensiilor private precum şi în asigurări.