Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) deschide licitaţia pentru construirea unui tronson de 16,8 kilometri din Autostrada Braşov-Oradea, firmele interesate de acest proiect, estimat la o valoare de 687,5 de milioane de lei, fără TVA, pot depune ofertele până la data limită de 6 mai 2015, potrivit unui comunicat remis azi redacţiei.
"CNADNR anunţă iniţierea procedurii de licitaţie deschisă pentru atribuirea contractului care are ca obiect: «Proiectarea şi Construcţia Autostrăzii Braşov - Târgu Mureş CNADNR - Cluj - Oradea, Sector 3A: Cluj Vest (Gilău) - Mihăieşti, km 0+000 - km 25+500, tronson 3A2, km 8+700 - km 25+500", mai arată sursa citată.
Contractul va avea o durată de implementare de 66 luni din care 6 luni perioada de proiectare, 12 luni perioada de execuţie şi 48 luni perioada de garanţie a lucrărilor.
Potrivit anunţului publicat marţi în SEAP, valoarea estimată a contractului fără TVA este între 687,5 milioane lei şi 825,016 milioane lei, în condiţiile în care valoarea minimă reprezintă valoarea estimată a prezentei proceduri, iar valoarea maximă conţine şi valoarea posibilelor suplimentari (achiziţionarea ulterioară de noi lucrări şi/ sau servicii similare).
Autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea face parte din strategia CNADNR de dezvoltare a infrastructurii rutiere şi îmbunătăţirea circulaţiei pe drumurile publice încadrându-se în Planul de Amenajare a Teritoriului Naţional - Secţiunea 1 Reţelele de transport - Legea nr. 363/2006.
Proiectul va fi finanţat din Bugetul de Stat al României, având în vedere Strategia de Dezvoltare a Reţelei de Autostrăzi România 100, prezentată de Guvernul României în luna decembrie 2013.
Potrivit datelor CNADNR, tronsonul de autostradă 3A2, în lungime de 16,8 km se desfăşoară pe teritoriul administrativ al judeţului Cluj.
Traseul autostrăzii porneşte de la Nodul Nădăşelu, km 8+700 şi traversează la km 9+213 drumul judeţean DJ 108C, calea ferată Cluj - Oradea şi pârăul Nădaşu printr-un viaduct cu lungimea de 729 m. În continuare traseul se desfăşoară pe Dealul Ascuţit şi evită proprietatea cimitirului localităţii de la km 10+800.
Localitatea Şardu este traversată la km 14+609 printr-un viaduct cu lungimea de 324 m, viaduct care traversează drumul comunal DC 143 şi pârăul Şardu. În continuare traseul autostrăzii se desfăşoară paralel cu drumul naţional DN 1F, ocolind localitatea Sânpaul pe la vest de aceasta, traversând o serie de drumuri de exploatare.
Traseul ocoleşte pe la est localitatea Mihăieşti, traversând Valea Trifii, Valea Berindului şi drumul naţional DN 1F la km 21+300 cu un pasaj de 203,50 m lungime. În continuare, printr-o modificare locală a axului pe tronsonul km 22+400 - km24+400 se evită botul de deal de la km 23+200 cu o coborâre a liniei roşii cu cca. 3-4 m, se obţine scurtarea viaductelor de la km 22+600 şi km 23+800 de la 400 m la 120 m, respectiv de la 520 metri la 120 metri.